Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijzen van de 1d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijzen van de 1d

    wat ik mij afvraag ?
    zijn er hier nog mensen die zich herinneren hoeveel een canon 1d koste ,toen hij uitkwam ,en wat momenteel de prijs is voor zo'n toestel nu dat de nieuwe mark II op komst is ? (ook prijs voor een goede occasie)
    en ook hoeveel de 10d al gezakt is in prijs sedert hij op de markt kwam (ik betaalde in aug/2003 1550 euro ervoor )

  • #2
    Originally posted by pierewiet
    wat ik mij afvraag ?
    zijn er hier nog mensen die zich herinneren hoeveel een canon 1d koste ,toen hij uitkwam ,en wat momenteel de prijs is voor zo'n toestel nu dat de nieuwe mark II op komst is ? (ook prijs voor een goede occasie)
    en ook hoeveel de 10d al gezakt is in prijs sedert hij op de markt kwam (ik betaalde in aug/2003 1550 euro ervoor )
    In december 2001 kostte de 1D ongeveer €5500 . Op sommige plaatsen , in België , zelfs veel meer !
    In november 2003 , kocht ik de mijne voor €2950 minus €500 rebate van Canon bij Ingo ( dus €2450 voor een fabrieksnieuw toestel ). Op ebay.de lopen de prijzen fel uit mekaar naargelang de dag en het uur dat de veiling eindigt . ( Hoe later , hoe duurder , over 't algemeen ....)
    Nu kost een goede tweedehands tussen €2000 en €2500 . Ik heb er zien
    van eigenaar veranderen voor €1850 . Dus , er is geen vaste waarde en het hangt af van je geduld en je ... geluk .

    Voor de 10D . Ik kocht de eerste die bij Bartok over de toog ging voor €1999 . Was toen duurder in Duitsland ! Nu ligt de gemiddelde prijs in Duitsland onder de €1450 . Maar je moet er wel op wachten .... Anderehalve maand geleden kocht ik er eentje bij AC Foto en deze werd na 2 dagen aan huis geleverd . Nu kunnen ze geen leveringsdatum meer voorleggen .

    Beste groetjes ,

    Danny
    http://www.canonians.com

    Comment


    • #3
      Pierewiet, een 10D moet je rond de 1000€ kunnen verhandelen (900-1100) , de 1D , de mijne is voor 2500 verkocht, aan een beroeps-rallyfotograaf.
      Voor de 1D is zeer belangrijk dat je weet van wie die komt, en welk gebruik ermee is geweest. Je kan er inderdaad voor 1850 kopen zoals Canonian aangeeft, maar wil je een camera die dag in dag uit in het zand en slijk heeft gelegen, 100000 fotos mee gemaakt zijn??
      Ook moet je ermee leren werken, ik heb al snel gemerkt dat onderbelichting uit den boze is, in tegenstelling tot de 10D. Verwacht niet het verfijnde van de 10D, maar eerder een echte snelle robuste camera zonder franjes, mlaar van zeer hoogstaande kwaliteit.
      Ik weet ze overigens nieuw staan voor 2800.
      De mkII zou weer een stap voorruit moeten zijn. Afwachten maar weer.
      Greetzzz
      Rudy

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rudy
        Je kan er inderdaad voor 1850 kopen zoals Canonian aangeeft, maar wil je een camera die dag in dag uit in het zand en slijk heeft gelegen, 100000 fotos mee gemaakt zijn?Rudy

        Blijkbaar mis ik hier iets . Maar , misschien kennen we dezelfde 1D gebruikers niet . De camera waarover ik het heb heeft een camera leven geleid en is niet verward geweest met een Caterpillar . Ik ken de koper persoonlijk en weet dat hij kieskeurig genoeg is en zeker niet een kantonierstoestel heeft gekocht . Kwestie van de gepaste relaties te hebben ....

        Danny
        http://www.canonians.com

        Comment


        • #5
          Danny, ik beweer zeker NIET dat het om dat toestel gaat hoor!! Laat daar geen misverstand over zijn.
          Wat ik wil zeggen is dat er veel 1d's zijn die echt wel zwaar gebruikt zijn, tenslotte is het een toestel dat niet door een amateur gekocht word, die meestal al diep moet gaan voor een 10D, en die daarbovenop niet bereid is om met een muilezel rond te lopen om zijn toestel te dragen.
          En een echte pro die dan wel de typische klant voor een 1d is, zal zijn machien minder ontzien. T'is zoals met autos, de voyageurs hunne auto ziet er na 4 jaar ook helemaal anders uit dan de auto van ene partikulier...
          Als jij nou Pierwiet aan een goede 1D voor weinig geld kan helepen natuurlijk...

          Comment


          • #6
            Rudy , ik weet niet of ik Pierewiet een 1D zou aanraden ....
            We weten beiden dat deze camera een specifiek gebruik heeft en dat de gewone gebruiker er weinig zal aan over hebben in vergelijking met de 10D . Ik zou het de hobby fotograaf zeker niet aanraden maar iedereen voelt het anders aan . Sommigen rijden graag in een Subaru Impreza en kunnen er het uiterste uit halen maar daartegenover geven ze heel wat op aan komfort en gebruiksgemak . Nu , of de nieuwe versie beter zal zijn valt af te wachten want wat ik er al van gezien heb , valt mij serieus tegen . Ik heb er 4 in bestelling ( in de hoop geen maanden te moeten wachten ) maar het zou kunnen dat , na de reviews gelezen te hebben , de definitieve versies van EVU en DPP bruikbaar zijn , ik toch weer een D30 koop . De 10D is blijkbaar ook aan het einde van zijn loopbaan ( niet zeker maar waarschijnlijk ) en ik investeer niet graag in een eindereeks camera .
            Neen , ik zal Piertewiet niet aanraden wat en waar te kopen . Een camera is een emotionele aankoop zoals voor sommigen hun auto , hun drilboor of TV . Trouwens , met internet wordt de keuze extreem vereenvoudigd of ... ingewikkeld maar het is een strikvraag waar ik weiger op in te gaan . Eigen huiswerk doen en dan vragen , ok .
            Trouwens , ik weet niet of Wim's werkgever de 2 1D's nog heeft te koop staan maar aan €2500 ( misschien minder nu ) voor camera's die slechts 3500 en 5000 aktuaties hebben , blijkt een deftige prijs .
            Zou er zelf nog voor durven gaan mochten deze eksemplaren geen banding vertonen !
            Wim , een prijsje ?

            Ah , ja , Rudy : ter verduidelijking , de 1.4 extender die je van mij gekocht hebt komt van de persoon die de €1850 1D gekocht heeft .
            Je kan dus zelf oordelen in welke mate hij de kwailteit van zijn materiaal op prijs stelt .

            Danny



            Originally posted by Rudy
            Danny, ik beweer zeker NIET dat het om dat toestel gaat hoor!! Laat daar geen misverstand over zijn.
            Wat ik wil zeggen is dat er veel 1d's zijn die echt wel zwaar gebruikt zijn, tenslotte is het een toestel dat niet door een amateur gekocht word, die meestal al diep moet gaan voor een 10D, en die daarbovenop niet bereid is om met een muilezel rond te lopen om zijn toestel te dragen.
            En een echte pro die dan wel de typische klant voor een 1d is, zal zijn machien minder ontzien. T'is zoals met autos, de voyageurs hunne auto ziet er na 4 jaar ook helemaal anders uit dan de auto van ene partikulier...
            Als jij nou Pierwiet aan een goede 1D voor weinig geld kan helepen natuurlijk...
            http://www.canonians.com

            Comment


            • #7
              ik heb een groot vermoeden dat binnen een 2tal maanden de 1d onder de 2000 euro (welliswaar in occasie)gaat gaan + dat er veel te koop zullen staan ,gewoon omwille dat dan de mark II vollop zal geleverd worden . ik zie nu bijvoorbeeld dat die mark II geloof ik 4500 euro kost ,maar het zou me niet verwonderen dat hij binnen een 4 tal maanden na de eerste levering al zal zakken naar 4000 euro ,denken jullie niet ?
              groetejs christoph

              Comment


              • #8
                Het ziet eruit alsof het maanden zal duren alvorens de eerste bestellingen zullen geleverd worden . Typisch Canon ....
                Wanneer je leest dat slechts een fraktie van de bestelde camera's in de US zullen kunnen geleverd worden ! Ik heb aan die praktijken meer dan genoeg !!!! Reken dus maar niet binnen 2 maanden .
                Ik ga mezelf iets anders kopen indien ik op het einde van deze maand verneem dat mijn 1DMarkII niet leverbaar is .
                En , die €4000 , die worden al overal voogesteld . Zelfs 3900 .
                Maar wat ben ermee als ze niet kunnen leveren ?
                Gelukkig heb ik 1 troost : ik ben met met Canon niet getrouwd !

                Beste groetjes ,

                Danny


                Originally posted by pierewiet
                ik heb een groot vermoeden dat binnen een 2tal maanden de 1d onder de 2000 euro (welliswaar in occasie)gaat gaan + dat er veel te koop zullen staan ,gewoon omwille dat dan de mark II vollop zal geleverd worden . ik zie nu bijvoorbeeld dat die mark II geloof ik 4500 euro kost ,maar het zou me niet verwonderen dat hij binnen een 4 tal maanden na de eerste levering al zal zakken naar 4000 euro ,denken jullie niet ?
                groetejs christoph
                http://www.canonians.com

                Comment


                • #9
                  Canonian, als die camera in de extender staat, dan is het zeer goed!!!
                  Over je vergelijk 10d/1d ben ik niet akkoord. Ik zeg niet dat het aan jou, of aan je camera lag, maar de negatieve punten die jij op de 1d aan te merken had tegenover de 10d , heb ik nooit gehad. Ik kon ze wel op 1 2 3 tevoorschijn toveren, maar niet een van mijn fotos hebben ooit spontaan banding vertoont.
                  Ik zou nooit een 10d boven een 1d verkiezen!!!
                  Over de mkII, wat valt je daaraan zo tegen als ik vragen mag (dat je zelfs naar de oer dslr teruggrijpt. Ik wacht met de aankoop tot na de eerste prijsval, +- 3 maand na eerste levering, naar analogie met Nikon d2h.

                  Pierwiet, over de verdere eventuele prijsval van de 1d een voorspelling geven is een beetje gokken, ik heb eieren voor mijn geld gekozen, en de 1d nu al verkocht.


                  Comment


                  • #10
                    Rudy , je komt graag voor als de Canon Goeroe .
                    Mij goed . Wanneer ik iets uitprobeer of test , doe ik dit eesrst voor
                    mezelf . Daarna , zet ik mijn bescheiden ervaringen beschikbaar voor de andere Canon liefhebbers .
                    Dat je ervaringen anders uitkomen , zo weze het .
                    Voor je over MIJN ervaringen kritiek uitbrengt , zou het mij te zeerste nuttig zijn mochten we van jouw ervaringen ook eens meegenieten . Wanneer ik iets zeg , toon ik ook de voorbeelden . Zolang we van van jou enkel woorden en geen bewijzen kunnen zien , blijk je , wat mij betreft , een wannabee .
                    Kritiek uitbrengen , mooi . Voorbeelden die het kunnen verantwoorden , veel beter .
                    Trouwens , ik vraag mij nu af waarom ik mijn tijd verlies met iemand die veel praat en niets kan bewijzen .
                    Pierewiet , veek geluk met de uitspraken van de deskundige ; ik ga terug naar de foto's .

                    Danny



                    Originally posted by Rudy
                    Canonian, als die camera in de extender staat, dan is het zeer goed!!!
                    Over je vergelijk 10d/1d ben ik niet akkoord. Ik zeg niet dat het aan jou, of aan je camera lag, maar de negatieve punten die jij op de 1d aan te merken had tegenover de 10d , heb ik nooit gehad. Ik kon ze wel op 1 2 3 tevoorschijn toveren, maar niet een van mijn fotos hebben ooit spontaan banding vertoont.
                    Ik zou nooit een 10d boven een 1d verkiezen!!!
                    Over de mkII, wat valt je daaraan zo tegen als ik vragen mag (dat je zelfs naar de oer dslr teruggrijpt. Ik wacht met de aankoop tot na de eerste prijsval, +- 3 maand na eerste levering, naar analogie met Nikon d2h.

                    Pierwiet, over de verdere eventuele prijsval van de 1d een voorspelling geven is een beetje gokken, ik heb eieren voor mijn geld gekozen, en de 1d nu al verkocht.



                    http://www.canonians.com

                    Comment


                    • #11
                      euh canonian ,excuseer mij dat ik u dit vraag maar banding ,wat is dat ? heb nog nooit van gehoord

                      Comment


                      • #12
                        Danny,
                        Wow!! ik dacht dat we mekaar iets beter kende, en dat je niet zo rap beledigd was. We hebben tenslotte de 1d's naast mekaar getest, en daaruit bepaalde conlusies getrokken. Althans, dat dacht ik ook weer.
                        Trouwens, de mensen die me kennen hebben echt al fotos gezien hoor.

                        En nu zen ik weg, de uitleg over banning (+ voorbeelden ) laat ik aan jou, voor mij was het nooit een issue.
                        Groeten
                        Rudy

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by pierewiet
                          euh canonian ,excuseer mij dat ik u dit vraag maar banding ,wat is dat ? heb nog nooit van gehoord
                          Pierewiet , sommige 1D's vertonen horizontale lijnen in de onderbelichte gedeelten van de beelden .
                          Soms treedt dit zelfs op vanaf ISO200 .
                          Het is niet systematisch en niet alle camera's vertonen dit .
                          Op de kleine foto hieronder is het op de achtergrond al goed te zien
                          maar op 100% wordt het onaanvaardbaar .


                          Danny
                          http://www.canonians.com

                          Comment


                          • #14
                            Hey Danny, heeft Canon nog iets kunnen doen aan jouw D1 met zijn banding?
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Canonian
                              Rudy , je komt graag voor als de Canon Goeroe .
                              Mij goed . Wanneer ik iets uitprobeer of test , doe ik dit eesrst voor
                              mezelf . Daarna , zet ik mijn bescheiden ervaringen beschikbaar voor de andere Canon liefhebbers .
                              Dat je ervaringen anders uitkomen , zo weze het .
                              Voor je over MIJN ervaringen kritiek uitbrengt , zou het mij te zeerste nuttig zijn mochten we van jouw ervaringen ook eens meegenieten . Wanneer ik iets zeg , toon ik ook de voorbeelden . Zolang we van van jou enkel woorden en geen bewijzen kunnen zien , blijk je , wat mij betreft , een wannabee .
                              Kritiek uitbrengen , mooi . Voorbeelden die het kunnen verantwoorden , veel beter .
                              Trouwens , ik vraag mij nu af waarom ik mijn tijd verlies met iemand die veel praat en niets kan bewijzen .
                              Pierewiet , veek geluk met de uitspraken van de deskundige ; ik ga terug naar de foto's .

                              Danny



                              Originally posted by Rudy
                              Canonian, als die camera in de extender staat, dan is het zeer goed!!!
                              Over je vergelijk 10d/1d ben ik niet akkoord. Ik zeg niet dat het aan jou, of aan je camera lag, maar de negatieve punten die jij op de 1d aan te merken had tegenover de 10d , heb ik nooit gehad. Ik kon ze wel op 1 2 3 tevoorschijn toveren, maar niet een van mijn fotos hebben ooit spontaan banding vertoont.
                              Ik zou nooit een 10d boven een 1d verkiezen!!!
                              Over de mkII, wat valt je daaraan zo tegen als ik vragen mag (dat je zelfs naar de oer dslr teruggrijpt. Ik wacht met de aankoop tot na de eerste prijsval, +- 3 maand na eerste levering, naar analogie met Nikon d2h.

                              Pierwiet, over de verdere eventuele prijsval van de 1d een voorspelling geven is een beetje gokken, ik heb eieren voor mijn geld gekozen, en de 1d nu al verkocht.




                              Och ja, mocht ik in mooipraterij en betweterij geloven dan was ik nu ook getrouwd met de domste blonde van België... Gelukkig geloof ik niet altijd wat mensen mij voorhouden, zeker niet als ik van deze mensen nog nooit bewijzen gezien heb van wat ze mij proberen wijsmaken. Een goede verkoper vliegt morgen met jou naar de maan als je dat wil geloven...

                              Patrick

                              Comment

                              Working...
                              X