Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

s95 vs SX260

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • s95 vs SX260

    ik zoek een camera om mee te nemen naast de dslr, en vooral voor de vrouw
    ze kan niet zo goed overweg het de grotere dslr,
    nu zou ik overwegen om de S95 aan te schaffen, maar de sx260 lijkt me ook wel wat,
    de s95 is weer enkele jaartjes ouder dan de sx260hs .
    de s100 is over budget, heb zelf nog een s50 gehad waar we tevreden van waren .

    wat zouden jullie overwegen?
    SoNy NeX3-n

  • #2
    Re: s95 vs SX260

    Je noemt daar verschillende modellen op, en die hebben allemaal hun voor- en nadelen. Ik zou het belangrijker vinden te weten waarvoor je het toestel gaat gebruiken. En wat je budget is. En onthouden dat 'goedkoop' vaak 'duurkoop' is, als het toestel in kwestie teleur stelt.
    In het begin van onze "fotocarrière" schoot ik met een dslr EOS 350D, en om mijn vrouw "iets om handen te geven" had ik haar een Ixus cadeau gedaan. Leuk toestel dat af en toe nog meereist in de "sacoche". Toch bleek al gauw dat zij meer wilde (en kon) doen, en dus werd de Panasonic Lumix FZ18 aangeschaft. Ook die doet nog dienst, specifiek voor macro's nu. Maar uiteindelijk is mijn vrouw toch geëvolueerd naar een volwaardige dslr en maakt zij intussen veel betere foto's dan ik!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: s95 vs SX260

      Het hangt er inderdaad nogal vanaf wat je juist met dat ding wil doen.
      Een S95 heeft maar een 4x zoombereik, die SX260 20x. Hoe groot mag het ding zijn : moet het echt compact zijn, of mag het iets groter.

      Ik heb zelf een S100 : die heeft een (nieuwe) iets grotere sensor dan die van de S95, een 5x zoombereik (maar is helaas wel een pak duurder).
      Ik gebruik het ding als wandelcamera : op een wandeling van 25 km. is dat toch stukken handiger dan een klassieke DSLR.

      Als ze dezelfde truuck weer doen als bij de 230 en 220 dan is het enige verschil tussen de SX260 en SX 240 de GPS. Als je die niet nodig hebt, kan je dus nog wat besparen.
      Groeten,

      Polleke

      Comment

      Working...
      X