Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpte 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherpte 600D

    Hi,
    Ik wou graag even weten wat jullie ervaring is met de scherpte van een canon 600D.
    Last edited by Noortje_B; 24 mei 2012, 14:46.

  • #2
    Re: scherpte 600D

    Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
    Hi,
    Ik wou graag even weten wat jullie ervaring is met de scherpte van een canon 600D.
    Ik heb gemerkt dat hij niet enorm is. Wanneer ik de camera op statief heb staan en de diafragma opening staat op 32 (grootste/ wat normaal enorm veel scherpte moet geven!!) en de sluiter op 2"5 krijg ik nog steeds een beeld dat niet enorm scherp is, wat eigenlijk wel zou moeten. Kan iemand me vertellen waaraan dat ligt??
    De lens die erop zit is een CANON EF-S 18-135MM, kan het eventueel ook aan de lens liggen??
    hoe stabiel is je statief?
    hoe langer je sluitertijd hoe meer kan je loopt op onscherpte door beweging. ik heb een 600d gehad en nooit iets gemerkt van van onscherpte door het toestel
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: scherpte 600D

      Stabiel staat heel erg stabiel. En tijdens het fotograferen kom ik er ook niet aan (werk via eos utility).
      Bij onscherpte bedoel ik ook wel als het erg uitvergroot wordt. Zo op het eerste zicht is het scherp, maar bij uitvergroten vervagen de details en deze details zijn net heel belangrijk.

      Comment


      • #4
        Re: scherpte 600D

        post hier eens een voorbeeld! Dit kan helpen bij het oplossen van je probleem

        Met lange sluitertijd kan je ook het probleem van luchtbewegingen hebben (sterk bij warm weer). De scherpte van een lens is ook niet bij het hoogste f-getal (op internet vind je wel een test normaal waar je kan zien bij welke f je lens het scherpst is..)

        Comment


        • #5
          Re: scherpte 600D

          tè hoog diafragma....diffractie.
          tè lage snelheid....trilling ook op statief.
          probeer het eens met een hogere snelheid en een lager (F8@ f11) diafragma.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: scherpte 600D

            Dat is normaal dat je geen scherpe foto krijgt.
            Je diafragma is te klein en de belichtingstijd is te lang.
            Staat de beeldstabilisatie van je lens af?

            Doe eens een nieuwe test met andere waarden.

            Comment


            • #7
              Re: scherpte 600D

              lager diafragma helpt niet, heb ik al geprobeerd. Heb al diverse dingen geprobeerd en het levert me allemaal niet de extra scherpte op die ik nodig heb. Op het eerste zicht is ook echt geen onscherpte te bemerken, tis enkel bij echt groot uitvergroten. Ik denk dat dit toestel gewoon niet zo een groot bereik heeft??

              Comment


              • #8
                Re: scherpte 600D

                Beeldstabilisatie staat af en hij heeft het op alle diafragma's.
                Bij 16-11-8,... heeft hij het ook.
                Deze camera is ook niet van mij. Ik heb gewoon enkel deze tot mijn beschikking, maar ik vrees dat het een camera van meer kwaliteit moet zijn, die een groter bereik heeft.

                Comment


                • #9
                  Re: scherpte 600D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
                  ........... Ik denk dat dit toestel gewoon niet zo een groot bereik heeft??
                  kom..kom...18MP hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: scherpte 600D

                    Bij een DSLR zal je altijd moeten nabewerken, in software verscherpen hoort daar nu eenmaal gewoon bij.
                    Daarnaast is die f-waarde van 32 echt veel te groot : het beeld wordt echt niet beter door een langere sluitertijd te gebruiken (eigenlijk meestal slechter).

                    Als je echt meer nodig hebt, is je enige optie een Full frame, maar die dingen zijn niet gratis...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: scherpte 600D

                      Nee is waar dat deze niet gratis zijn, maar ik ben wel gewend met van die toestellen te werken, dus dan valt een 600D eigenlijk toch een beetje tegen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: scherpte 600D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
                        Hi,
                        Ik wou graag even weten wat jullie ervaring is met de scherpte van een canon 600D.
                        Ik heb gemerkt dat hij niet enorm is.....
                        Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
                        ... maar ik ben wel gewend met van die toestellen te werken, dus dan valt een 600D eigenlijk toch een beetje tegen.
                        een antwoord op Uw vraag...?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: scherpte 600D

                          Ja maar zo een toestel heb ik niet ter beschikking en ik wou even weten of er andere mogelijkheden waren. heb nog dingen getest en die blijken ook niet te helpen. helaas. toch bedankt voor hulp en reacties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: scherpte 600D

                            Geen enkele SLR is scherp...ze worden pas "scherp" waneer je er een objectief voorplaatst.

                            Ofwel het objectief is alles bepalend.

                            Met f32 en 2,5 sec. sluitertijd op een (waarschijnlijk niet al te best) statief...was ik eerder verbaasd geweest als je wél een scherpe foto had gehad.





                            Je hebt al wat tips gehad, verder is dit topic waardeloos zonder voorbeeldfoto(s)...waarschijnlijk verwacht je teveel/wonderen van een toestel en zal zelfs een middenformaat camera niet aan je eisen voldoen.
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: scherpte 600D

                              Het statief is van goede kwaliteit! En een middenformaat zou zeer zeker voldoen.
                              Zoals ik eerder al zei heeft het toestel op geen enkel diafragma een goede scherpte en vandaar dat ik zei: lens??

                              Conclusie: ander toestel + lens.
                              Maar moest ik mijn eigen toestel nu hier hebben dan had ik dit probleem niet gehad.

                              Comment

                              Working...
                              X