Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fake?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fake?

    Ik heb een paar weken geleden een nikon 85 1.8D overgenomen van een student. Lens zelf is niks mis mee, metalen zonnekap netjes bijgeleverd. Nu maak ik voor de vakantie altijd een lijstje van de spullen die ik meeneem met serienummers en op deze lens blijkt nergens een serienummer te vinden Op de lens zelf staat niet zoals op m'n 50 mm "made in" maar alleen "Japan" maar het serienummer ontbreekt. Dit doet mij vermoeden dat de lens niet echt een nikonlens is, al heb ik nog nooit over namaaklenzen gehoord.. Ook de filtermaat aanduideing ontbreekt. Heb gelukkig de gegevens van meneer nog en hem vanmorgen dus ook een mailtje gestuurd waarin ik om opheldering vraag. Iemand wel eens van imitatielenzen gehoord?

  • #2
    Nee ik niet maar heb je het nummer van meneer niet?
    Dat zou misschien beter zijn om te bellen en vaak ook sneller reactie....

    Hoop dat je er achter komt! Succes,

    Comment


    • #3
      Re: fake?

      Zou mij verbazen antoinette, de serienummers bij Nikon zijn soms moeilijk terug te vinden of te lezen, bij een D versie staat deze meestal onderaan op de diafragmaring of net ernaast, in heel kleine cijfertjes.

      Comment


      • #4
        Re: fake?

        Even aan het zoeken geweest.
        Lees deze topic eens.
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

        Comment


        • #5
          Re: fake?

          plaats eens een originele foto zonder bewerking alleen verkleinen meestal kan je de serie nummer
          terug vinden in de foto die je gemaakt heb.

          Comment


          • #6
            Re: fake?

            Staat hier mogelijk iets waar je wat aan hebt? http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=34887786

            Comment


            • #7
              Re: fake?

              Nou heb het serienummer inmiddels inderdaad gevonden. Mijn hemel: piepklein in het zwart op een zwarte behuizing Ik kan dus opgelucht ademhalen.

              Comment


              • #8
                Re: fake?

                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                Nou heb het serienummer inmiddels inderdaad gevonden. Mijn hemel: piepklein in het zwart op een zwarte behuizing Ik kan dus opgelucht ademhalen.
                ook canon lenzen hebben dit soms. Bij de 17-85 kan je het serienummer ook niet meteen weervinden. Allé ik denk toch dat het die lens is, kweet sowieso dat er een lens was waar ik het serienummer nooit van gevonden heb. Namaak lenzen daar heb ik zelf nog nooit van gehoord.
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment

                Working...
                X