Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ice-Land

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ice-Land



    Even iets anders dan een echt landschap...

    Deze is genomen bij het gletsjermeer Jökulsarlon te Ijsland.

    Dit meer staat in verbinding met de zee en kleinere stukken ijs van de gletsjer komen dmv de getijden zo terecht op het pekzwarte strand aan de zee....

    Als de zon op die ijskristallen zit, zijn het precies edelsteentjes...

    We wisten dat dit strand normaal gezien vol ligt met deze kristallen, maar toen we daar passeerden was het strand eigenlijk zo goed als leeg...

    2 uur later echter (bij eb) vonden we gelukkig een goed gevuld strand met dit als resultaat...






    Ik heb even getwijfeld om deze in macro en close-up te plaatsten maar vond hem hier wel passen omdat het niet echt macro is.
    Maar als de mods hem willen verplaatsen, be my guest...
    Last edited by Cytochrome; 23 mei 2012, 23:02. Reden: typo
    facebook

    500px

  • #2
    Re: Ice-Land

    Ge hebt uw zakken toch gevuld met deze edelsteentjes he

    Heel mooi licht op deze ijskristallen en ze contrasteren prachtig met het zwarte lavastrand (vik?)
    Groeten!

    500px / Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Ice-Land

      mooi detail!
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Ice-Land

        knap shot
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Ice-Land

          Prachtig!!!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Ice-Land

            Schitterend resultaat.
            Knap veel detail ook.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Ice-Land

              prachtige foto. er zitten mooie lijnen in die je leiden naar die kleine diamantjes.

              greets,

              Jeroen

              Comment


              • #8
                Re: Ice-Land

                heel knap shot
                eos 600 d
                lens 18-135 canon 10-22canon

                Comment


                • #9
                  Re: Ice-Land

                  Knap beeld
                  Mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ice-Land

                    Wonderbaarlijk mooi!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ice-Land

                      heel mooi en prima vastgelegd.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ice-Land

                        Prachtige beeld.
                        vriendelijke groeten, Helen
                        Updated WWW.HELENICA.NL
                        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ice-Land

                          wonderful en perfect belicht
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ice-Land

                            Ik mis een beetje een referentie naar de ware grootte. Die keren dat ik er was lag dat daar vol met blokken ijs op het strand tot de grootte van een auto. Veel van die blokken smolten niet gelijkmatig af maar veranderden in holle labyrintvormige structuren waar het licht in speelde.
                            Op welk moment van de dag/seizoen was je daar ?

                            De beweging van de ijsbergen is heel onvoorspelbaar maar het is mijn ervaring dat er 's morgens heel vroeg (4 uur of zo) de meeste beweging in zit, dan heb je als eenzaat ook het gezelschap van de sneeuwgorzen vlak voor je voetenen de zeehonden. Even later kwam de opkomende zon de toppen van de westelijke gletsjers in een oranje gloed zetten terwijl vlak voor de brug ijsbergen zo groot als vrachtwagens zich lagen te wentelen en te botsen tot ze onder de brug door konden. De foto is toch genomen aan de zuidkant van de brug ?

                            Overigens een mooie foto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ice-Land

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Ik mis een beetje een referentie naar de ware grootte. Die keren dat ik er was lag dat daar vol met blokken ijs op het strand tot de grootte van een auto. Veel van die blokken smolten niet gelijkmatig af maar veranderden in holle labyrintvormige structuren waar het licht in speelde.
                              Op welk moment van de dag/seizoen was je daar ?
                              ...
                              De foto is toch genomen aan de zuidkant van de brug ?
                              ...
                              Het gemis aan referentie was ook de bedoeling eigenlijk. Zo heb je er het raden naar en laat de foto nog iets aan de fantasie over. Maar ter info: dat voorste blok was zo'n 15-20cm doorsnede schat ik. Ijsblokken ter grote van een auto heb ik enkel gezien in het meer zelf en in de zee zelf, maar niet op het strand. Er lagen er wel van pakweg 50cm, maar veel groter toch niet...Trouwens mochten ze de grote van een auto geweest zijn had ik toch een laddertje nodig gehad denk ik om ze zo vanuit de hoogte te schieten
                              Ik was daar een 3-tal weken terug (dus net na de winter)
                              Foto is inderdaad genomen aan de zuidkant van de brug op het strand...
                              facebook

                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X