Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIgma 70-200 f/2.8 met 1.4 of 2 tc?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIgma 70-200 f/2.8 met 1.4 of 2 tc?

    Ik heb een Sigma 70-200 besteld. Ze hadden hem alleen voor de nikon, dus ik heb hem even op een nikon getest en leek me zeer scherp en snel en licht!!
    Voor verdere afstanden dan 200 (op mijn 10D dus 320) heb ik een statief nodig. Wat dat betreft maakt dat voor de tc niet uit. Ik wil met de tc vooral vogels en dieren schieten.
    Wie geeft me advies welke tc ik zal nemen?
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

  • #2
    Ik heb de Sigma EX1.4x.
    Nadeel van deze sigma is het vooruitstekende lensdeel, waardoor de TC niet op alle lenzen kan gebruikt worden.
    Kenko Pro 300 schijnt ook heel goed te zijn (is wel wit ), en heeft geen uitstekende lenselementen, waardoor de TC wel op alle lenzen past.

    2x zou ik niet aanraden, omwille van het te grote kwaliteitsverlies en 2 stops lichtverlies.

    Voor foto's zie :

    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=40847&SearchTerms=sierlijk
    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=40933&SearchTerms=,
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Die foto's had ik al gezien toen ik zocht op de sigma lens. Het is dezelfde die jij ook hebt. De foto's zijn echt schitterend!!!!!
      Toen ik dat zag werd ik er zeker van: die lens wil ik ook. Subliem!
      Heel scherp en mooie kleuren.
      Heb je die uit de hand genomen?
      Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

      Comment


      • #4
        Bedankt
        Ja hoor, alles uit de hand.
        Niet twijfelen. Deze combinatie werkt feilloos !
        Originally posted by Jofeltje
        Die foto's had ik al gezien toen ik zocht op de sigma lens. Het is dezelfde die jij ook hebt. De foto's zijn echt schitterend!!!!!
        Toen ik dat zag werd ik er zeker van: die lens wil ik ook. Subliem!
        Heel scherp en mooie kleuren.
        Heb je die uit de hand genomen?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          het verschil tussen een 1,4 en 2 x is vrij groot, ik heb de combinatie Sigma + TC 1,4 ook gebruikt (album Zolder) en de lens blijft lekker lichtsterk (f/4 op 280mm) en scherpte boet je haast niet in, de AF is ietjes minder snel, maar blijft verbazen. Héél belangrijk ik uiteindelijk ook de camera, want daar wordt scherpgesteld, het is dus het onderscheidend vermogen van de af sensor die de doorslag geeft. En in camera's zit wel degelijk een verschil kwa AF sensor.

          Comment


          • #6
            Je foto's zijn mooi, maar ik zie het album Zolder er niet bij staan.
            Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

            Comment


            • #7
              http://www.pbase.com/digitalphoto/terlamen

              Comment


              • #8
                Die foto's zijn erg knap. Scherp zeg.
                Je hebt de camera zeker meebewogen bij de rijdende auto's?
                Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                Comment


                • #9
                  jawel, dit noemt 'panning' : je verlaagt de sluitertijd naar 1/125 of iets in de buurt, en met een vlotte beweging volg je het voertuig, zodat het toch scherp 'bevroren' wordt, de achtergrond wordt dan meegesleept, geeft de dynamiek, aangevuld door de omwenteling van de wielen die door de lagere sluitertijd ook spinnen ... panning dus ...

                  Comment


                  • #10
                    welke prijs heb je'm gevonden ?? hier is't rond de 900€
                    A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
                    pics @ www.thejudge.be

                    Comment


                    • #11
                      Voor 900€ en 1000€ inclusief teleconverter. Als ik die erbij deed kreeg ik die voor de helft van de prijs.
                      Doe ik maar dus.

                      Ik had gelezen over panning Phille, maar die van jou zijn heel goed gelukt. Lijkt me best moeilijk met zo'n hoge snelheid. Zal wel wat oefening aan ten grondslag liggen.
                      Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                      Comment


                      • #12
                        Kijk hier even= http://home.tiscali.nl/triplet/ voor €950 heb je de 70-200 en de TC...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          de 2x zou ik zeker afraden, de 1.4x is allessinds een aanrader, heb die zelf nog gehad in combinatie met die 70-200mm en heel goede resultaten mee behaald.
                          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                          Comment


                          • #14
                            Cooma,

                            Die site ken ik ja. Maar voor het geringe prijsverschil heeft het weinig zin denk ik. Ik zit nu makkelijker (dichterbij) in geval van problemen of stukken.
                            Als het duurder was uitgevallen had ik zeker Corne overwogen
                            Bedankt voor de tip!
                            Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                            Comment

                            Working...
                            X