Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 120-300 f2.8 OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 120-300 f2.8 OS

    Ik heb een canon eos 550d , momenteel met als telelens sigma 70-300 f4-5.6 OS.
    Ik zou die willen vervangen door een betere telelens met groter bereik en scherpte.
    Dacht eerst aan de ouwe getrouwe canon 100-400 IS maar voel nu meer voor de sigma 120-300 f2.8 OS met TC1.4 of 2 (wel stuk duurder).
    Mijn vraag nu : volgens mij is de eos550d een "cropcamera" en wordt de sigmalens omschreven als een lens voor fullframecamera's .Past deze lens wel op mijn body of moet ik ineens ook de aankoop van een andere camera overwegen?

  • #2
    Re: sigma 120-300 f2.8 OS

    Deze lens past prima op je camera. Het is een uitstekende lens, die ik zelf ook ga kopen. Echter vergt een dergelijke lens, zeker als je gebruik gaat maken van de teleconverters, een zekere technische kennis en achtergrond en daarnaast is ze ook behoorlijk zwaar. Vermits je niet weet of de lens op je camera gaat passen, ga ik ervan uit dat je nog een beginner bent? Dan is zo'n dure lens aankopen mss niet onmiddellijk zo'n goed idee?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: sigma 120-300 f2.8 OS

      Na het weekend hoop ik je een en ander over deze lens te kunnen vertellen, ik mag er morgen eentje gaan halen met een koopoptie, ik wil ze even gebruiken/testen vooraleer de stap te zetten. Ik heb een 300F2.8L ISvan Canon en tot over enkele maanden had ik ook een 100-400L en vond die zoomflexibiliteit best wel makkelijk, een lichtsterke zoom zoals die Sigma lijkt dus wel iets te zijn... Alleen zou m'n 300 er natuurlijk de baan moeten voor ruimen. Dit weekend gaan we dus even op stap, zonder extenders want in mijn geval is het niet direct de bedoeling om ze veel met extenders te gaan gebruiken aangezien ik ook nog een 500mm heb, misschien wel nu en dan wel eens in combinatie met een 1.4x.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: sigma 120-300 f2.8 OS

        Ik gebruikte vroeger een 100-300 f4 van sigma in combinatie met een 1.4 extender. Werkte goed, maar om een of andere reden wou ik deze toch vervangen door ofwel een 120-300 f2.8 of een 100-400 van canon.

        Uiteindelijk voor de canon 100-400 gegaan, omdat bij verkoop een canon iets meer waarde houd. En omdat ik met de 100-400 geen extender nodig heb. Maar ook voor de prijs, ik vond de sigma te duur. En 2.8 heb ik niet echt nodig in dit bereik.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: sigma 120-300 f2.8 OS

          Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
          Echter vergt een dergelijke lens, zeker als je gebruik gaat maken van de teleconverters, een zekere technische kennis en achtergrond en daarnaast is ze ook behoorlijk zwaar. Vermits je niet weet of de lens op je camera gaat passen, ga ik ervan uit dat je nog een beginner bent? Dan is zo'n dure lens aankopen mss niet onmiddellijk zo'n goed idee?

          Ik fotografeer inderdaad nog niet zo lang met dslr (ongeveer half jaar) .
          Ik zou de nieuwe lens vooral willen gebruiken(meestal met statief ,monopod of rijstzak) voor vogelfotografie en wildlifefotografie op safari.
          De sigma is (zonder teleconverters) +/- 600€ duurder dan de canon hetgeen ik er voor over heb voor een gevoelig lichtsterkere en scherpere lens.

          Comment


          • #6
            Re: sigma 120-300 f2.8 OS

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Na het weekend hoop ik je een en ander over deze lens te kunnen vertellen, ik mag er morgen eentje gaan halen met een koopoptie, ik wil ze even gebruiken/testen vooraleer de stap te zetten.
            Ben benieuwd naar je ervaringen want er zijn niet zoveel gebruikersreviews te vinden.
            Wat ik er over gelezen en gehoord heb lijkt me echter veelbelovend

            Comment


            • #7
              Re: sigma 120-300 f2.8 OS

              Oorspronkelijk geplaatst door frene Bekijk bericht
              Ben benieuwd naar je ervaringen want er zijn niet zoveel gebruikersreviews te vinden.
              Wat ik er over gelezen en gehoord heb lijkt me echter veelbelovend
              Neem deze (lange) thread op POTN eens door: http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=934592. Staan erg veel gebruikerservaringen, foto's met en zonder TC's op. Onder andere gabebalzs neemt prachtige foto's met zijn 120-300 f2.8 OS met Sigma 2x converter.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: sigma 120-300 f2.8 OS

                Dit draadje wil ik ook wel volgen. Deze lens staat ook op m'n verlanglijst, al wordt dat wel een 5jarenplan en is er tegen dan weer wat anders te krijgen.
                Het blijft alleszins een leuk objectief. Raar dat er zo weinig over te vinden is.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 120-300 f2.8 OS

                  Moest ik niet beschikken over de Nikkor AF-s 70-200 VRII, zou ik bovenvermelde Sigmazoom wel in overweging nemen...maar dan zit ik eigenlijk met teveel overlapping.
                  Ik heb er eens testfoto's mee gemaakt tijdens een mini-fotokina (met DX en FF), die resultaten waren wél héél knap (en wat een bereik zeg), en eerlijk gezegd: ik had dat nooit verwacht
                  Last edited by Roland Cuypers; 25 mei 2012, 12:08. Reden: Foutje

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 120-300 f2.8 OS

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    Dit draadje wil ik ook wel volgen. Deze lens staat ook op m'n verlanglijst, al wordt dat wel een 5jarenplan en is er tegen dan weer wat anders te krijgen.
                    Het blijft alleszins een leuk objectief. Raar dat er zo weinig over te vinden is.
                    Ik heb net boven jouw bericht een lange thread vanop een Engelstalige site gezet

                    Op dit forum is er idd weinig over te vinden. Dit komt omdat voor het moment niemand de lens heeft op dit forum(frokkel heeft hem een tijdje gehad voordat hij de 500mm f/4 aankocht). Dit is waarschijnlijk vanwege de hoge kostprijs van de lens, relatief gezien is het natuurlijk niet duur, maar absoluut gezien wel. Ik ben benieuwd naar wat RDB na het weekend te vertellen heeft.

                    Ik koop de lens zelf eind juni, na mijn blok en examens. ik zal hier dan wel wat foto's posten die ermee gemaakt zijn.
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 120-300 f2.8 OS

                      Hoi,

                      Ik heb deze lens nu een week en ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit van de foto's. Ik gebruik ze uitsluitend ism de 1.4x II extender van Canon omdat ik de lens als upgrade kocht voor de Canon 400mm F5.6 en absoluut 400mm wilde gebruiken. Ik heb het mij nog niet beklaagd, het verschil tussen F4 en F5.6 is toch wel groot wat betreft het bokeh etc.
                      Zonder extender is dit objectief echt heel erg scherp zelfs op 300mm F2.8. Ik heb ze al met de 2xII extender gebruikt en de resultaten waren ook goed, je verliest natuurlijk wat aan snelheid en scherpte, wat logisch is.
                      Ik weet waarmee ik vergelijk want ik heb op dit moment ook de Canon 70-200mm F2.8 IS II ( die zit op een ff body, de Sigma op een crop ).
                      Het was mij enkel te doen om de 300mm F2.8, maar het is toch o zo makkelijk om als het nodig is eens iets te kunnen terug zoomen.

                      Hier één van mijn eerste foto's met de lens:

                      Last edited by Stoopken; 26 mei 2012, 13:47. Reden: Foto bijgevoegd

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma 120-300 f2.8 OS

                        Kan je dit objectief dan toch gebruiken met een canon extender?

                        Groetjes,
                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma 120-300 f2.8 OS

                          Ja hoor, waarom zou dit niet gaan?
                          Ik stel alvast geen problemen vast

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma 120-300 f2.8 OS

                            Ik had geen idee . Ik had wat rondgesurft, maar niet onmiddellijk iets gevonden ...
                            Ik heb de 2 TC van Canon, de 1.4II en de 2.0 III.
                            De aankoop van dergelijk objectief is budgettair nog haalbaar ... De 300 2.8 van canon is er voor mij over.
                            Blijft de AF met het gebruik van je TC nog steeds voldoende?
                            Bedankt voor je antwoord.

                            Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma 120-300 f2.8 OS

                              Ik heb ook de 2 tc's van Canon, wel de II versie. Met de 1.4 is de AF voldoende, met de 2x heb ik nog niet genoeg kunnen testen, maar die zal wel een stukje minder snel zijn, alhoewel de III versie het waarschijnlijk beter zal doen.
                              Ik zal deze week nog wat uitproberen met de 2x, ik laat dan wel iets weten

                              Comment

                              Working...
                              X