Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 300mm 2.8 ed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 300mm 2.8 ed

    wat denken jullie over het aankoop van een 300mm 2.8 manual focus van nikon?

    Is een domme vraag maar ik heb nooit een dergelijke lens gehad en heb wel gelezen dat het erg lastig is om te focussen. Ik gebruik wel wat mf lenzen en heb daar nooit moeite mee gehad, maar nooit boven de 135mm.

    Idd de nieuwe versies zijn stuk handiger en vast ook beter optisch maar het is niet mijn ding en wil er ook niet een paar duizend voor neertellen. Om een of de andere reden vind ik een 300mm 2.8 wel opwindend lol

    Hoe zou de bokeh zich verhouden tot iets als de 135mm 2.0 of 200mm 2.8 ( nikon of canon )

  • #2
    Re: nikkor 300mm 2.8 ed

    De bokey van een oude 300mm is natuurlijk ook heel mooi, of focussen problematisch wordt zal afhangen van je toestel. Ik heb de 4.0 500P lens gebruikt op de D700 en D800 met prima resultaat.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 300mm 2.8 ed

      Bedankt spanjaart, ik heb canon 5d en sony nex.
      Het jeukt wel om zo'n lens te kopen, van canon lijkt me geen goede idee omdat het op de canon camera niet gaat werken, daarom is alleen oude nikkor lenzen die in aanmerking komen, die passen op elke andere systeem

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 300mm 2.8 ed

        Op Nikon toestellen heb je AF bevestiging, je kunt daar bij de betere toestellen zelfs front- en backfocus instellen. Met de NEX focus je manueel op het beeld van de sensor, altijd raak dus. Bij een 5D kun je eventueel een matglas kopen waarmee MF beter lukt.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X