Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

W.W.Web (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • W.W.Web (2)




    Nog even wezen experimenteren met extension tube het zelfde spinnetje 4mm
    Last edited by jessey; 22 mei 2012, 21:59.

  • #2
    Re: W.W.Web (2)

    Indrukwekkende foto, maar voor mij te weinig DOF.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: W.W.Web (2)

      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Indrukwekkende foto, maar voor mij te weinig DOF.
      Robby BB
      Ja ik had met F2.8 kunnen werken maar had gekozen voor F8.0 omdat ik een groter gedeelte scherp wilde hebben.Maar zal een volgende keer diafragma f2.8 gebruiken.

      om het verschil te kunnen waarnemen.

      Comment


      • #4
        Re: W.W.Web (2)

        Als ik mag kiezen ga ik voor de eerste foto. Wat ik er zo mooi aan vind is dat de spin een mooie achtergrond heeft dat me aan de herfst doet denken. Wat wel heel typisch is voor een spin. Wat minder aan het tafereel is dat je de web niet zo goed kunt waarnemen.
        Niet dat ik het beter zou gedaan hebben hoor.

        Comment


        • #5
          Re: W.W.Web (2)

          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
          Ja ik had met F2.8 kunnen werken maar had gekozen voor F8.0 omdat ik een groter gedeelte scherp wilde hebben.Maar zal een volgende keer diafragma f2.8 gebruiken.

          om het verschil te kunnen waarnemen.
          Groter diafragma minder DOF, kleiner diafragma grotere DOF, dus f2.8 geeft minder DOF dan f8.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: W.W.Web (2)

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Groter diafragma minder DOF, kleiner diafragma grotere DOF, dus f2.8 geeft minder DOF dan f8.
            Robby BB
            Klopt helemaal

            Comment


            • #7
              Re: W.W.Web (2)

              van web niet veel sprake! maar spin staat er uitstekend op!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: W.W.Web (2)

                Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                Klopt helemaal
                Er kan mischien wel genoeg DOF zijn maar dat de focus moet verlrgt worden.
                Staat er op je toestel geen knop die je kunt indrukken waardoor je diafragma in de stand die zou gebruikt worden wanneer je de foto maakt. Nu staat je diafragma standaard volledig open maar als je afdrukt komt het diafragma in de stand die je werkelijk hebt gekozen.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: W.W.Web (2)

                  Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Er kan mischien wel genoeg DOF zijn maar dat de focus moet verlrgt worden.
                  Staat er op je toestel geen knop die je kunt indrukken waardoor je diafragma in de stand die zou gebruikt worden wanneer je de foto maakt. Nu staat je diafragma standaard volledig open maar als je afdrukt komt het diafragma in de stand die je werkelijk hebt gekozen.
                  Robby BB
                  Nee hoor Robby BB, Ik heb bewust diafragma 8 ingesteld.dus hij staat niet volledig open op 2.8. Alleen als ik Diafragma 2.8 ga kiezen staat deze open en anders niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: W.W.Web (2)

                    Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                    Nee hoor Robby BB, Ik heb bewust diafragma 8 ingesteld.dus hij staat niet volledig open op 2.8. Alleen als ik Diafragma 2.8 ga kiezen staat deze open en anders niet.
                    Ik denk dat je het verkeerd verstaat.
                    Als je door de zoeker kijkt dan staat je diafragma volledig open, wat je ook insteld.
                    Op mijn toestel heb ik ee knop, wanneer ik die indruk dat neemt mijn diafragma de positie in die ik gekozen heb, zonder dat ik effektief een foto maak. Laat ik die knop los dan komt het diafragma terug in de volledig open stand.
                    Als je die knop indrukt da is het mogelijk op te zien welke DOF je gaat hebben en waar die zich bevind.
                    Robby BB
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: W.W.Web (2)

                      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                      Als je die knop indrukt da is het mogelijk op te zien welke DOF je gaat hebben en waar die zich bevind.
                      Robby BB
                      Ja die knop heb ik ook maar die gebruik ik niet zoveel omdat ik niet zo`n verschil zie maar dat komt waarschijnlijk door de beperking van mijn ogen. het enige wat ik zie is dat het een beetje donkerder wordt. Dus als je even een voorbeeldje waar je dan op moet letten dan kan ik mezelf dat misschien aanleren.
                      Last edited by jessey; 23 mei 2012, 13:38.

                      Comment


                      • #12
                        Re: W.W.Web (2)

                        Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                        Ja die knop heb ik ook maar die gebruik ik niet zoveel omdat ik niet zo`n verschil zie maar dat komt waarschijnlijk door de beperking van mijn ogen. het enige wat ik zie is dat het een beetje donkerder wordt. Dus als je even een voorbeeldje waar je dan op moet letten dan kan ik mezelf dat misschien aanleren.
                        Eerst en vooral moeten natuurlijk de ogen mee willen. Maar mischien kan je ook uw dioptriek fijnstellen. Dat is dat kleine wieltje een uw zoeker om uw zoeker aan uw ogen aan te passen.
                        Wanneer je scherp stelt, de knop van uw diafragma indrukt en dan voorzichtig naar voor en naar achter beweegt dan kun je zien dat er een verschil is waar de DOF zich bevind
                        Ook kun je zien hoe buw achtergrond er gaat uitzien
                        Hoe goed het zichtbaar is hangt natuurlijk af van hoe veel je diafragma is dicht geknepen. ,maar het geeft toch een indicatie
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: W.W.Web (2)

                          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Eerst en vooral moeten natuurlijk de ogen mee willen. Maar mischien kan je ook uw dioptriek fijnstellen. Dat is dat kleine wieltje een uw zoeker om uw zoeker aan uw ogen aan te passen.
                          Wanneer je scherp stelt, de knop van uw diafragma indrukt en dan voorzichtig naar voor en naar achter beweegt dan kun je zien dat er een verschil is waar de DOF zich bevind
                          Ook kun je zien hoe buw achtergrond er gaat uitzien
                          Hoe goed het zichtbaar is hangt natuurlijk af van hoe veel je diafragma is dicht geknepen. ,maar het geeft toch een indicatie
                          Robby BB
                          Ik heb de dioptrie op zijn max gezet maar dat is nog steeds niet voldoende met mijn sterkte van -11 & -14
                          Ik ga in iedergeval er even mee stoeien
                          Last edited by jessey; 23 mei 2012, 14:41.

                          Comment


                          • #14
                            Mss dat je het beter ziet als je liveview gebruikt

                            Sent from my HTC using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: W.W.Web (2)

                              Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                              Mss dat je het beter ziet als je liveview gebruikt

                              Sent from my HTC using Tapatalk
                              Dankje we, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.

                              Comment

                              Working...
                              X