Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens proberen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog eens proberen

    Last edited by cauliermichael; 22 mei 2012, 15:20. Reden: nog eens

  • #2
    Re: Nog eens proberen

    Tis nu toch eens gelukt.

    Comment


    • #3
      Re: Uw oordeel a u b

      Graag had ik jullie oordeel over deze foto.
      dank u

      Comment


      • #4
        Re: Nog eens proberen

        Mooie kleuren, en die stofwolk maakt het af voor mij
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Nog eens proberen

          Sjiek Er mocht van mij nog wel wat meer beweging in de spaken zitten (niet dat ik het beter kan hoor, commentaar geven is makkelijk). En (nu dat ik toch bezig ben ), ik weet niet of een polarisatiefilter de reflectie in de voorruit zou wegnemen, zodat er misschien een blik van een bestuurder te zien zou zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Nog eens proberen

            how how. polarisatiefilters?
            Wa doet da?
            kdenk dat ik eens een cursus moet volgen, want zoveel kennis heb ik nu ook nu weer nie.
            Wie kent goede opleidingen?

            Comment


            • #7
              Re: Nog eens proberen

              Zeer mooie actiefoto. Vooral de wegspattende stenen.
              Alleen is de foto teveel verscherpt. En je zou in overweging kunnen nemen om de onderste 2 a 3 cm er af te snijden. Dat deel is overbodig, en ook nog met een lelijke donkere schaduw. En misschien wel het belangrijkste : De auto staat niet meer in het midden.
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Nog eens proberen

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                Zeer mooie actiefoto. Vooral de wegspattende stenen.
                Alleen is de foto teveel verscherpt. En je zou in overweging kunnen nemen om de onderste 2 a 3 cm er af te snijden. Dat deel is overbodig, en ook nog met een lelijke donkere schaduw. En misschien wel het belangrijkste : De auto staat niet meer in het midden.
                Groeten,
                Johan
                Teveel verscherpt, nope, iets er af snijden, nope, de auto al of niet in het midden, who cares. Is het echt zo'n groot probleem om dit een goeie foto te vinden, dan kan je best met betere argumenten aankomen. Superscherp in actie, stofwolk en al, er zijn er weinig die dit kunnen, zeker in de beginnershoek.
                Doe zo voort.

                Comment


                • #9
                  Re: Nog eens proberen

                  Het WELGEMEENDE compliment over het hoofd gezien ?
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog eens proberen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    Het WELGEMEENDE compliment over het hoofd gezien ?
                    Groeten,
                    Johan
                    Jawel hoor, gewoon goed vinden mag. Laat je gaan in showcase, dit is Beginnershoek, met hoofdletter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog eens proberen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Teveel verscherpt, nope, iets er af snijden, nope, de auto al of niet in het midden, who cares. Is het echt zo'n groot probleem om dit een goeie foto te vinden, dan kan je best met betere argumenten aankomen. Superscherp in actie, stofwolk en al, er zijn er weinig die dit kunnen, zeker in de beginnershoek.
                      Doe zo voort.
                      Het is inderdaad een goeie foto, maar van een goeie foto kan je soms met een paar kleine aanpassingen nog een veel betere foto maken,
                      en ik volg Johan1956 met wat hij zegt over de compositie, ik zou zelfs achteraan nog een stukje croppen.

                      Grt, Koen.
                      De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog eens proberen

                        Aangezien ik vermoetd dat TS een beginner is omdat hij in beginnershoek plaatst ( zoals de meeste onder ons), vind ik dit een zeer geslaagde opname. De vraag is of TS een panning wilde of een bevrozen foto. Panning is hier nioet veel aanwezig, maar op zich een zéér verdienstelijke foto, ik wil het er velen zien nadoen "waaronder mezelf".
                        Keep on posting.
                        mvg Bruno D.G.
                        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog eens proberen

                          ik vind de foto ook wel (iets) teveel verscherpt hoor.
                          Vooral aan de voorkant (gerekend van de voorruit tot aan de lichten) van de auto valt het wel op.

                          Onderaan nog een stuk eraf
                          het is een goeie foto, die iets beter kan
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog eens proberen

                            Oorspronkelijk geplaatst door cauliermichael Bekijk bericht
                            how how. polarisatiefilters?
                            Wa doet da?
                            kdenk dat ik eens een cursus moet volgen, want zoveel kennis heb ik nu ook nu weer nie.
                            Wie kent goede opleidingen?
                            Al met al, heb je nog steeds geen antwoord op deze vraag.
                            Een polarisatiefilter draai je van voren op de lens (objectief , om het netjes te zeggen), net zoals bijvoorbeeld een UV- filter.
                            Wat doet het :
                            Het haalt de reflectie/glans uit ruiten, water en noem maar op. Met als uitzondering glans op metaal.
                            Maar ook kleuren worden intenser, zoals bladgroen. Ook het blauw van de lucht wordt, zoals je in reisfolders ziet.
                            Dit in zeer grote lijnen wat zo'n polarisatiefilter doet, maar vriend Google kan je nog veel meer vertellen.
                            Een opleiding is natuurlijk niet verkeerd, maar een goed boek kan ook zeer nuttig zijn. Zelf heb ik "Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera" van Pieter Dhaeze. In mijn opinie een zeer nuttig boek. Maar er zijn er natuurlijk meer, zoals bijv. de boeken van Scott Kelby
                            En natuurlijk lekker je foto's op BD plaatsen. Hier wordt je altijd op een vriendelijke wijze vertelt wat er eventueel beter kan aan je foto.
                            Welkom bij de club en vriendelijke groet,
                            Johan
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment

                            Working...
                            X