Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BRCC in Zolder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BRCC in Zolder

    Afgelopen zondag eens naar Zolder gegaan, voor de 1e races van een nieuwe Belgische raceklasse. Kon ik meteen al wat oefenen met panningshots voor als ik volgende maand naar de TT van Assen ga. Ik ben ook begonnen met nabewerken van de foto's. Vooralsnog beperk ik me hierin tot het aanpassen van de helderheid en het contrast. Foto's zijn gemaakt met een EOS 550D met Canon 70-300 IS USM lens in IS-mode 2.



    Exposure: 0.002 sec (1/500), Aperture: f/8.0, Focal Length: 115 mm, ISO Speed: 200



    Exposure: 0.003 sec (1/320), Aperture: f/6.3, Focal Length: 70 mm, ISO Speed: 200

    Bij de laatste staat het contrast iets te hoog waardoor het wit te fel geworden is.
    Last edited by MHG; 22 mei 2012, 10:52. Reden: EXIF-data toegevoegd

  • #2
    Re: BRCC in Zolder

    kwa panning vind ik ze zeker niet slecht, hoor.
    Toch maar eventjes je exif gegevens erbij vermelden, zodat je gerichte tips kan krijgen.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: BRCC in Zolder

      Ik heb wat gegevens van Flickr gehaald en die erbij gezet. Tevens boven de 1e foto wat meer info betreffende camera en lens toegevoegd.

      Comment


      • #4
        Re: BRCC in Zolder

        Oorspronkelijk geplaatst door MHG Bekijk bericht
        Ik heb wat gegevens van Flickr gehaald en die erbij gezet. Tevens boven de 1e foto wat meer info betreffende camera en lens toegevoegd.
        Van Flickr gehaald? Die gegevens heb je thuis toch ook?

        Je ziet nu zelf ook wel dat naarmate je langere belichtingstijd neemt het meer op pannen
        gaat lijken. Ik denk - maar ik ben geen expert op dat terrein - je nog veel langer zal
        moeten gaan.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: BRCC in Zolder

          nog enkele panningtips hier
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: BRCC in Zolder

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Van Flickr gehaald? Die gegevens heb je thuis toch ook?
            Klopt, maar ik ben op dit moment niet thuis.

            Comment


            • #7
              Re: BRCC in Zolder

              De 2de foto vind ik heel geslaagd. Jij stond duidelijk dichter bij de actie dan ik de zondag.

              Deze 32 vond ik één van de moeilijkste om te fotograferen door zijn overwegend zwarte kleur. Heb er wel enkele, maar ik vind de jouwe toch net nog iets beter geslaagd.

              Zelf ben ik gegaan voor 1/125ste om ze te fotograferen. Maar door jouw kortere afstand denk ik dat 1/320ste hier wel de beste keuze is geweest.

              Gebruikte je trouwens een monopod of fotografeerde je uit de hand?
              Last edited by Rudy Mas; 22 mei 2012, 15:15. Reden: Aanpassing de belichtingstijd in de tekst
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: BRCC in Zolder

                Ik heb alles uit de hand gedaan. Ik heb nog geen monopod. Op de plek waar ik die gemaakt heb, stond ik een meter of 2 van de baan af. Na de villeneuve chicane zit een opening in de afrastering, daar ben ik gaan staan. Op andere plekken ben ik, waar mogelijk, onder de hoge draad door gegaan en achter het muurtje gaan staan/zitten.

                Comment


                • #9
                  Re: BRCC in Zolder

                  Oorspronkelijk geplaatst door MHG Bekijk bericht
                  Ik heb alles uit de hand gedaan. Ik heb nog geen monopod. Op de plek waar ik die gemaakt heb, stond ik een meter of 2 van de baan af. Na de villeneuve chicane zit een opening in de afrastering, daar ben ik gaan staan. Op andere plekken ben ik, waar mogelijk, onder de hoge draad door gegaan en achter het muurtje gaan staan/zitten.
                  Wel dan durf jij meer dan ik.

                  Ik blijf altijd achter de omheining en dan zijn er maar twee echte goede plaatsen op het circuit, of je zou vanuit de paddock mogen fotograferen zoals ik op de GT test dagen heb kunnen doen.

                  Ik heb nog even mijn lievelings auto geplaatst en dezelfde als jij hebt gefotografeerd. Bij deze is ook te zien dat het licht duidelijk anders op de auto viel.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment

                  Working...
                  X