Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwarte streep D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwarte streep D70s

    Bij de laatste 300 foto's heb ik bijna steeds een zwarte band, onderaan de foto. Mijn toestel heeft nu 62.126 clicks. Is dit een software addertje dat door de constructeur is ingebouwd om een ander toestel te kopen???

  • #2
    Re: zwarte streep D70s

    dat zal vast geen software addertje zijn maar eerder een defect. is het een volledige balk of één rij pixels die zwart is. een beetje verder staat er ook een item over een lijn door de foto. resultaat waarschijnlijk sensor.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: zwarte streep D70s

      Toevallig met de flits bezig geweest?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: zwarte streep D70s

        Oorspronkelijk geplaatst door oldtimerke Bekijk bericht
        Bij de laatste 300 foto's heb ik bijna steeds een zwarte band
        Mensen die net aan gevechtsport doen zouden denk ik graag met je willen ruilen.

        De kans dat dit een ingebouwd softwareprobleem is lijkt me uitgesloten. Ik acht het waarschijnlijker dat er een probleem is met het gordijn: gaat niet snel genoeg. In dat geval kan een professionele reinigingsbeurt nog wel eens helpen.

        Comment


        • #5
          Re: zwarte streep D70s


          ziet er zo uit. Vreemd genoeg is het niet bij elke foto. Bij verticale foto's is het minder


          [Mod-LesC]Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.[/Mod]
          Last edited by LesC; 26 mei 2012, 09:11. Reden: Foto achter link: te groot

          Comment


          • #6
            Re: zwarte streep D70s

            Belichtingstijd ziet er goed uit, het kan dus ook je spiegel zijn die niet volledig opklapt, bijzonder doordat het onderaan je foto zit.

            Neem er eens het objectief af, en zie bedien het toestel eens zonder objectief, mischien kan je zien of het de sluiter of de spiegel is.
            Last edited by Guest42; 22 mei 2012, 07:07.

            Comment


            • #7
              Re: zwarte streep D70s

              En nee, ik heb niet geflitst. Doe ik praktisch nooit!

              Comment


              • #8
                Re: zwarte streep D70s

                Oorspronkelijk geplaatst door oldtimerke Bekijk bericht
                ziet er zo uit. Vreemd genoeg is het niet bij elke foto. Bij verticale foto's is het minder
                Ik denk aan de sluiter.
                En nu zonder zeveren: probeer hem eens onderste boven en maak zo een aantal foto's.
                Misschien 'valt' dat gordijn dan gemakkelijker en kan het je sluitertijd wel volgen.
                Of met langere sluitertijden (1/15, 1s,...)
                Als je dan variatie ziet is het waarschijnlijk je sluiter die problemen geeft.


                (aan andere: verbeter indien niet correct)
                Is een sluiter geen systeempje van allemaal lamellen die over elkaar schuiven?
                Als er dan vuil of een beetje vettigheid tussenkomt kunnen die kleven.
                En dan werkt uw sluiter niet meer zo correct neem ik aan.

                Sluiter van Canon 50D (enkel ter illustratie van wat ik bedoel)
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: zwarte streep D70s

                  onderste boven zit de vlek bovenaan, welliswaar veel minder.
                  Ik heb aan onze uitgever gevraagd of ik geen nieuwe body krijg, een D90, maar heb nog geen reactie gekregen... 't Is een Nederlander!

                  Comment


                  • #10
                    Re: zwarte streep D70s

                    Das je sluiter in beeld inderdaad....een upgrade naar een D90 zal niet vervelend zijn (alhoewel de D70(s) volgens mij wel iets lekkerder in (mijn/de) hand lag...)
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: zwarte streep D70s

                      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                      Ik denk aan de sluiter.
                      En nu zonder zeveren: probeer hem eens onderste boven en maak zo een aantal foto's.
                      Misschien 'valt' dat gordijn dan gemakkelijker en kan het je sluitertijd wel volgen.
                      Of met langere sluitertijden (1/15, 1s,...)
                      Als je dan variatie ziet is het waarschijnlijk je sluiter die problemen geeft.


                      (aan andere: verbeter indien niet correct)
                      Is een sluiter geen systeempje van allemaal lamellen die over elkaar schuiven?
                      Als er dan vuil of een beetje vettigheid tussenkomt kunnen die kleven.
                      En dan werkt uw sluiter niet meer zo correct neem ik aan.
                      Zoals ik reeds heb gezegd, kan het evengoed een spiegelprobleem zijn, D70 had een nogal gevoelige spiegelmechaniek, dat kan TS gemakkelijk zelf bekijken, lens er af en ontspannen, zie je zo.

                      Comment


                      • #12
                        Re: zwarte streep D70s

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Belichtingstijd ziet er goed uit, het kan dus ook je spiegel zijn die niet volledig opklapt, bijzonder doordat het onderaan je foto zit.
                        Niet zo verwonderlijk, want het beeld staat op z'n kop in de camera.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: zwarte streep D70s

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Niet zo verwonderlijk, want het beeld staat op z'n kop in de camera.
                          Voila, jij hebt het meteen begrepen hjanssen. Spiegel klapt naar boven, dus is de donkere streep aan de onderkant, maar als je de camera ontspant zonder objectief moet je dat volgens mij kunnen zien.

                          Comment


                          • #14
                            Re: zwarte streep D70s

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Voila, jij hebt het meteen begrepen hjanssen. Spiegel klapt naar boven, dus is de donkere streep aan de onderkant, maar als je de camera ontspant zonder objectief moet je dat volgens mij kunnen zien.
                            Als het echt niet geheel omhoog komen is wel, maar als er iets fout zit in de timing zal dat moeilijk zijn.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X