Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotosnijder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotosnijder

    Ben op zoek naar een goede foto-snijder. Mijn schoonouders die ooit een minilab hadden hebben er een goede (zelfslijpend mes) maar ze willen hem niet wegdoen

    Nu is mijn vraag of iemand ervaringen of suggesties heeft waar op te letten bij aankoop.
    Mijn oog is al even op de oplossing van HAMA gevallen, maar ik heb zo mijn twijfels qua qualiteit...

    Iemand suggesties/ervaringen?


  • #2
    Dan zal het er van af hangen of je hem heel veel gebruikt (lees dagelijks) of zo nu en dan. Als het voor nu en dan is dan zal dit zeker geen miskoop zijn.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Sjillie
      Ben op zoek naar een goede foto-snijder. Mijn schoonouders die ooit een minilab hadden hebben er een goede (zelfslijpend mes) maar ze willen hem niet wegdoen
      Iemand suggesties/ervaringen?
      Misschien andere schoonouders zoeken.

      groetjes, JantjeB.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Ik heb een vijftal jaar geleden een goedkope papiersnijder (met een rond snijmesje) gekocht bij de Makro, en die werkt nog altijd prima. Maar die wordt niet alle dagen gebruikt. (Vandaag heb ik die wel nodig gehad .)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Ik heb er één van Hama, ttz. één van de goedkopere modellekes. (cutting mat en lat met mes) Ik ben er eigenlijk niet content van en heb terug mijn toevlucht genomen tot het goeie ouwe cuttermes. Het probleem is dat er te veel speling zit op het rollende mes waardoor rechte snedes bijna onmogelijk zijn Maar ja, wat verwacht je van zo'n goedkoop spul, he.
          iig, ik zou direct voor het betere gerief gaan moest ik nog eens een fotosnijder kopen. Ik zou niet meer voor de goedkopere oplossingen gaan.
          “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
          Scott Adams

          Comment


          • #6
            Aan te raden is een type met rollend mes, Rotatrim is professioneel en uiteraard zéér goed. Een beetje goedkoper maar toch degelijk is Dahle. Te koop bij de grafische winkels kies voor een A3 type want een A4 tje ben je niet véél me hoor.
            Ik werk met Dahle 550 ik heb die zo'n drie jaar geleden nieuw gekocht voor toen 3000 oude Belgische frankskes. Werkt heel nauwkeurig en geeft een zeer zuivere snede.


            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              in ava papierwinkel vind je ze op verschillende maten

              Comment


              • #8
                merci voor de info, ga morgen de AVA onveilig maken

                Comment


                • #9
                  Ik gebruik Dahle "508" (578 x 211 mm). Prima "Roll + Schnitt schneidemaschine" en in de twee richtingen.

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb hier ook een Dahle "508". Heel nauwkeurig en echt 90graden hoeken kun je mee snijden, wat belangrijk is bij een foto.
                    Het kostte toen BEF 2000

                    Trouwens zijn de ronde messen te vervangen ? Mijne begint slijtage te vertonen.
                    Groetjes, Blord

                    Canon 7D en wat lenzen.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Blord
                      Trouwens zijn de ronde messen te vervangen ? Mijne begint slijtage te vertonen.
                      De messen apart weet ik niet zo, maar zeker de koppen zijn te vervangen. Je kan er op die manier ook zig-zag, geperforeerde of golvende snedes mee maken, volgens de soort kop die je gebruikt.

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Ik gebruik al een aantal jaren een Dahle type 00403.
                        Prijs lag toen rond € 50.
                        Prima voor foto's te snijden

                        Comment

                        Working...
                        X