Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sunbounce mini of pro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sunbounce mini of pro?

    er is al heel wat inkt gevloeid over de sunbounce maar heb toch nog 2 vraagjes...
    1. waar kan je een sunbounce huren?
    2. als huren niet gaat, wil ik er eentje aanschaffen. maar twijfel tussen mini en pro


    ik hou mij voornamelijk bezig met kind/portret fotografie
    uitzonderlijk eens een trouw reportage (is een mini dan groot genoeg)
    is een mini ook groot genoeg om een koppel te fotograferen?


    wat is jullie ervaring?

  • #2
    Huren bij Calumet. Net als kopen trouwens. Voordeel dat wanneer je na de huur binnen maand (geloof ik) toch tot koop overgaat, de huurprijs in mindering gaat.

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

    Comment


    • #3
      Re: sunbounce mini of pro?

      http://forum.belgiumdigital.com/f15/...ml#post3383428
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: sunbounce mini of pro?

        ik heb de micro en de mini onlangs aangeschaft, de mini is denk ik groot genoeg voor hetgeen jij voor ogen hebt met uitzondering van trouwreportages , daar zie ik het gebruik van zulke schermen nog ni gebeuren....

        wat de resultaten betrefd , daar kan ik ni veel over zeggen omdat mijn eerste testen die ik al deed alles behalve waren, eigenlijk trok het op niks eerlijk gezegd, maar dat is vast en zeker te wijten aan mezelf, denk dat ik maar eens een workshopje moet doen bij fotofolio om te leren met die dingen om te gaan...
        mijn eerste gedacht is althans dat het niet gemakkelijk is en handig al helemaal niet ....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: sunbounce mini of pro?

          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          ik heb de micro en de mini onlangs aangeschaft, de mini is denk ik groot genoeg voor hetgeen jij voor ogen hebt met uitzondering van trouwreportages , daar zie ik het gebruik van zulke schermen nog ni gebeuren....
          ....
          Ik gebruik die schermen dus wel op trouwreportages.
          Mijn favo is de zebra pro.
          Voor een gans koppel wat deftig uit te lichten is een mini wat aan de kleine kant.
          Wil je een SB kopen bel dan eens naar studio-tecnic in Brussel.
          Zeg gerust dat je hun gegevens hebt gekregen van Peter (strobistworkshops), meestal resulteert dat in een aardig procentje korting

          Grz. Peter
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: sunbounce mini of pro?

            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Wil je een SB kopen bel dan eens naar studio-tecnic in Brussel.
            Grz. Peter
            Ten zeerste aan te raden!


            G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #7
              Re: sunbounce mini of pro?

              @ Pete
              Merci voor de tip! Spreken ze bij studio-technic nederlands?
              Is een PRO te groot voor peuters /kinderen /jong volwassen ?

              Comment


              • #8
                Re: sunbounce mini of pro?

                Oorspronkelijk geplaatst door fazt_eddie Bekijk bericht
                @ Pete
                Merci voor de tip! Spreken ze bij studio-technic nederlands?
                Is een PRO te groot voor peuters /kinderen /jong volwassen ?
                Ze zijn daar perfect tweetalig.
                Een pro is nooit te groot, kan je beter mee featheren.

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #9
                  Re: sunbounce mini of pro?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Wil je een SB kopen bel dan eens naar studio-tecnic in Brussel.
                  Zeg gerust dat je hun gegevens hebt gekregen van Peter (strobistworkshops), meestal resulteert dat in een aardig procentje korting

                  Grz. Peter
                  ik heb beide schermen daar gekocht en als ik geweten had door jou even te vermelden eventueel een korting te bekomen......
                  das een weetje voor de volgende keer dan
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: sunbounce mini of pro?

                    Ik gebruik mijn Sunbounce Mini (silver) ook regelmatig tijdens bruidsshoots... Is ideaal om te harde schaduwen te voorkomen

                    Een voorbeeld hiervan:




                    Ik probeer gebruikelijk met het bruidspaar te regelen dat er iemand meegaat tijdens de shoot om mij te assisteren
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: sunbounce mini of pro?

                      dank u! ben blij dat het ook gaat met een mini.
                      scheelt toch wat in prijs
                      heb je in deze setup enkel de mini gebruikt of ook een shoot trough paraplu
                      is niet het topic, maar gewoon goed om te weten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sunbounce mini of pro?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Ik gebruik mijn Sunbounce Mini (silver) ook regelmatig tijdens bruidsshoots... Is ideaal om te harde schaduwen te voorkomen

                        Een voorbeeld hiervan:




                        Ik probeer gebruikelijk met het bruidspaar te regelen dat er iemand meegaat tijdens de shoot om mij te assisteren
                        je moet idd best assistentie hebben voor met die dingen te werken, dat ga ik in ieder geval zeker nog wel doen in de toekomst want ik weet dat er goede resultaten mee te behalen zijn , wat jou voorbeeldfoto betrefd, mooi niks mis mee, maar voor mij voldoet dit resultaat niet, ....
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: sunbounce mini of pro?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                          je moet idd best assistentie hebben voor met die dingen te werken, dat ga ik in ieder geval zeker nog wel doen in de toekomst want ik weet dat er goede resultaten mee te behalen zijn , wat jou voorbeeldfoto betrefd, mooi niks mis mee, maar voor mij voldoet dit resultaat niet, ....
                          Wat voldoet er hier precies niet aan dan voor jou?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fazt_eddie Bekijk bericht
                          dank u! ben blij dat het ook gaat met een mini.
                          scheelt toch wat in prijs
                          heb je in deze setup enkel de mini gebruikt of ook een shoot trough paraplu
                          is niet het topic, maar gewoon goed om te weten.
                          Bij dit shot is uitsluitend gebruik gemaakt van de SB Mini silver op een zonovergoten dag rond 11 uur 's ochtends...
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: sunbounce mini of pro?

                            Wat ik lang miste bij SB is een doek als de Lastolite SoftSilver. Maar hebben ze die nu ook in hun gamma? Ik dacht de Softwhite?

                            Ik vind de frames van Sunbounce superhandig, maar vind de doeken van de Lastolite Skylites beter (en ze staan even strak, ook bij wind).

                            Mijn SB vertoond na een jaar toch wel al veel slijtage aan de zilveren kant, de Lastolite niet ondanks dat ik die al langer en meer gebruik.
                            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: sunbounce mini of pro?

                              Zebra pro, een plezier om mee te werken ...al moet je hem ook wel leren gebruiken om er alles uit te halen.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X