Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein Zwitserland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klein Zwitserland



    Eergisteren een klein tourke in het land van Mortierke gemaakt. Het mooie licht moest ik missen. Maar dan eerder het grauwe karakter proberen vast te leggen




    Update met de suggesties van ddboke

    Last edited by Vinnydizzy; 20 mei 2012, 09:44.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

  • #2
    Re: Klein Zwitserland

    Vinny ik vind het een mooie compositie hoor.
    En de wolken doen het wel/maar ik zie ook nog sporen van blenden...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Klein Zwitserland

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Vinny ik vind het een mooie compositie hoor.
      En de wolken doen het wel/maar ik zie ook nog sporen van blenden...
      Dit is geen blend, Pascal En in die zone die jij en ik zien en bedoelen heb ik zelfs niet met een adjustment brush bezig geweest.

      Maar snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb dit niet als ik de foto afwerk, maar na het verkleinen & verscherpen komt dit wel voor. Dit is sinds ik LR4 gebruik. Nochtans heb ik het naverscherpen minimaal gehouden. Zal weer een nieuwe manier moeten zoeken van verkleinen/naverscherpen.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: Klein Zwitserland

        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Dit is geen blend, Pascal En in die zone die jij en ik zien en bedoelen heb ik zelfs niet met een adjustment brush bezig geweest.

        Maar snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb dit niet als ik de foto afwerk, maar na het verkleinen & verscherpen komt dit wel voor. Dit is sinds ik LR4 gebruik. Nochtans heb ik het naverscherpen minimaal gehouden. Zal weer een nieuwe manier moeten zoeken van verkleinen/naverscherpen.
        Die mannier van Mortierke die werkt goed..Al gebruikte ik deze methode ook reeds geruime tijd..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Klein Zwitserland

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Die mannier van Mortierke die werkt goed..Al gebruikte ik deze methode ook reeds geruime tijd..
          Wel, dat is nu juist het probleem: het IS met de verkleiningstechniek van Mortierke dat ik dat probleem heb
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Klein Zwitserland

            Mooie realistische foto van precies wel een onstuimig weertje

            Ik denk dat Pascal het over de Mortierkes-methode voor het naverscherpen heeft.

            Er zit een wit randje boven de boven...
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Klein Zwitserland

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Maar dan eerder het grauwe karakter proberen vast te leggen
              En dat is jou goed gelukt

              Ik heb dikwijls hetzelfde probleem bij het verkleinen. Om dit op te lossen (methode Mortieren) laat ik de verscherping op de horizon ervan tussen door het gebruik van maskers. Iets meer werk maar wel effectief..
              Groeten!

              500px / Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Klein Zwitserland

                vind het wel een mooie compo
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: Klein Zwitserland

                  Ik durf het bijna niet schrijven maar zijn dat halo's aan de horizon ?
                  Vergis ik mij ?
                  Anders een mooi beeld met deze weersomstandigheden.
                  Mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Klein Zwitserland

                    Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                    En dat is jou goed gelukt

                    Ik heb dikwijls hetzelfde probleem bij het verkleinen. Om dit op te lossen (methode Mortieren) laat ik de verscherping op de horizon ervan tussen door het gebruik van maskers. Iets meer werk maar wel effectief..
                    Supertip! Bedankt!


                    Ik ben de foto eens opnieuw aan het processen en heb in LR4 ontdekt dat je de slider "helderheid" (dus die soft-hard slider) zeer zachtjes maar mag beroeren.
                    Het is in de nieuwe LR toch effekes wennen om dat algemene sliders meer lokaal reageren dan vroeger.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Klein Zwitserland

                      Mooie compo, en knap de sfeer van het grauwe weer weten weer te geven.
                      Heb al veel gelezen en tutorials gekeken over LR4, 1 ding wat je vaker tegen komt is dat de helderheid schuiver een stuk krachtiger werkt als bij LR3, met andere woorden je kunt hem minder ver schuiven.
                      Het nadeel van het creeren van halo`s met het schuifje halo`s in LR3 is wel verholpen in LR4.

                      Trok ik vroeger de helderheid rustig naar 50-60 dat kun je nu beter laten inderdaad.

                      P.S zie nu de update.
                      Is nog beter, zo te zien heb je niet alleen de horizon aangepast. Heel de foto ziet er net nog iets detalrijker uit.
                      Last edited by jos82; 20 mei 2012, 09:53.
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Klein Zwitserland

                        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                        Mooie compo, en knap de sfeer van het grauwe weer weten weer te geven.
                        Heb al veel gelezen en tutorials gekeken over LR4, 1 ding wat je vaker tegen komt is dat de helderheid schuiver een stuk krachtiger werkt als bij LR3, met andere woorden je kunt hem minder ver schuiven.
                        Het nadeel van het creeren van halo`s met het schuifje halo`s in LR3 is wel verholpen in LR4.

                        Trok ik vroeger de helderheid rustig naar 50-60 dat kun je nu beter laten inderdaad.

                        P.S zie nu de update.
                        Is nog beter, zo te zien heb je niet alleen de horizon aangepast. Heel de foto ziet er net nog iets detalrijker uit.
                        Je hebt volledig gelijk hoor wat je stelt betreft LR4

                        Ik heb de foto inderdaad even helemaal opnieuw geprocessed. De helderheidsschuiver gelaten voor wat hij is.
                        Ik heb de kritieken, die heel terecht waren, ter harte genomen, waarvoor dank! Het is wat mij betreft een betere foto geworden.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #13
                          Re: Klein Zwitserland

                          Update is idd stukken beter, maar mis de dramatiek in de lucht nu wel. Ziet ook wat groen imho...

                          Nie makkelijk he
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Klein Zwitserland

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            Update is idd stukken beter, maar mis de dramatiek in de lucht nu wel. Ziet ook wat groen imho...

                            Nie makkelijk he
                            Nee, idd niet... Maar voor "gemakkelijk" gaan we hier niet, he?

                            Ik heb de kleurtemperatuur ietske aangepast, zag echt wel te geel hoor.

                            De update leunt het dichtst aan bij wat voor naturel moet doorgaan. Je kunt zoveel nuances leggen als je wil.
                            Probleem bij de orginele was, dat het "laagje dramatiek" (overal aanwezig, zie windbomen) veroorzaakt werd door die bewuste helderheidsslider. Bij verkleinen en verscherpen werd dit (te) veel geaccentueerd in het algemene beeld.

                            Nu, ik zal er nu ook niet teveel studie aan wijden hoor. Daarvoor is het beeld -voor mij- ietske te simpel.
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment


                            • #15
                              Re: Klein Zwitserland

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht

                              Nu, ik zal er nu ook niet teveel studie aan wijden hoor. Daarvoor is het beeld -voor mij- ietske te simpel.
                              Bruno das nog nie zo een slecht idee....
                              Ik wil maar effe zeggen dat die van de zee bakken meer potentieel heeft en dat ge over deze zeker uw hoofd nie moet breken.



                              Ik zie trouwens bij de update nog steeds wat restjes en vind ik "met" de eerste de betere...
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X