Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede compactcamera

    Beste,

    Als arme student heb ik momenteel niet de mogelijkheid om een dure spiegelreflex met lens(en) te kopen. Ik ken mezelf, als ik zoiets heb, en ik begin me er echt in te verdiepen dan wil ik die lens er nog bij en die lens.
    Maar zou voor vakanties en daguitstappen toch graag een behoorlijk fototoestel hebben.
    Nu was mijn oog gevallen op een Nikon one. Maar daar zit zo'n verschil in prijsklasse in. Je hebt er van 450 met lens en van 1000 euro met 1 lens.
    Wat is het verschil? Ik wou eigenlijk tot maximum 500 euro gaan.
    Maar liefst rond de 300 euro. (is een groot verschil ik weet het) maarja je leest zoveel

    Groeten

  • #2
    Re: Goede compactcamera

    waarschijnlijk is de lens gewoon anders of krijg je er een extra lens bij?
    Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

    Comment


    • #3
      Re: Goede compactcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen V. Bekijk bericht
      Beste,

      Als arme student heb ik momenteel niet de mogelijkheid om een dure spiegelreflex met lens(en) te kopen. Ik ken mezelf, als ik zoiets heb, en ik begin me er echt in te verdiepen dan wil ik die lens er nog bij en die lens.
      Maar zou voor vakanties en daguitstappen toch graag een behoorlijk fototoestel hebben.
      Nu was mijn oog gevallen op een Nikon one. Maar daar zit zo'n verschil in prijsklasse in. Je hebt er van 450 met lens en van 1000 euro met 1 lens.
      Wat is het verschil? Ik wou eigenlijk tot maximum 500 euro gaan.
      Maar liefst rond de 300 euro. (is een groot verschil ik weet het) maarja je leest zoveel

      Groeten


      Misschien is dit iets voor jou



      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

      Comment


      • #4
        Re: Goede compactcamera

        Zoveel mensen zoveel meningen modellen.
        Naast die vervelende shutterlag ben ik erg tevreden over de kwaliteit van een Panasonic FZ-8
        Het is al meer dan één keer gebeurd dat ik hem meenam ipv het zwaar (letterlijk en figuurlijk) materiaal. Ik heb het verhaal al eerder verteld maar deze zomer zag ik iemand met een immens duur Gitzo-statief en een D3x opnames maken van rotsstructuren.
        Ik had de D3 in de jeep laten liggen omdat de wandeling nogal moeilijk was en je moet maar eens proberen naast het pad te klimmen met een zware rugzak op een bergrug van los lavagruis. Ik ben ervan overtuigd dat ik foto's heb waarvan die beste man alleen kon dromen, om de doodeenvoudige reden dat ik daar dichterbij kon komen.
        Nog zoiets : speleogie. Je moet toch goed gek zijn om met reflex in een grot te kruipen ?
        Het is meerdere malen gebeurd dat de afmetingen van dat panasonicje er echt te veel aan waren. Zelfs al geweten dat een helm teveel was. Panasonicje in plastic, helm af, panasonicje in de helm en de helm voor je uit schuiven. Ik heb daar nooit iemand ontmoet met een reflex hoor.

        Geen enkel toestel omvat alle kwaliteiten.

        PaulM

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen V. Bekijk bericht
        Beste,

        Als arme student heb ik momenteel niet de mogelijkheid om een dure spiegelreflex met lens(en) te kopen. Ik ken mezelf, als ik zoiets heb, en ik begin me er echt in te verdiepen dan wil ik die lens er nog bij en die lens.
        Maar zou voor vakanties en daguitstappen toch graag een behoorlijk fototoestel hebben.
        Nu was mijn oog gevallen op een Nikon one. Maar daar zit zo'n verschil in prijsklasse in. Je hebt er van 450 met lens en van 1000 euro met 1 lens.
        Wat is het verschil? Ik wou eigenlijk tot maximum 500 euro gaan.
        Maar liefst rond de 300 euro. (is een groot verschil ik weet het) maarja je leest zoveel

        Groeten

        Comment


        • #5
          Re: Goede compactcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Zoveel mensen zoveel meningen modellen.
          Naast die vervelende shutterlag ben ik erg tevreden over de kwaliteit van een Panasonic FZ-8
          Het is al meer dan één keer gebeurd dat ik hem meenam ipv het zwaar (letterlijk en figuurlijk) materiaal. Ik heb het verhaal al eerder verteld maar deze zomer zag ik iemand met een immens duur Gitzo-statief en een D3x opnames maken van rotsstructuren.
          Ik had de D3 in de jeep laten liggen omdat de wandeling nogal moeilijk was en je moet maar eens proberen naast het pad te klimmen met een zware rugzak op een bergrug van los lavagruis. Ik ben ervan overtuigd dat ik foto's heb waarvan die beste man alleen kon dromen, om de doodeenvoudige reden dat ik daar dichterbij kon komen.
          Nog zoiets : speleogie. Je moet toch goed gek zijn om met reflex in een grot te kruipen ?
          Het is meerdere malen gebeurd dat de afmetingen van dat panasonicje er echt te veel aan waren. Zelfs al geweten dat een helm teveel was. Panasonicje in plastic, helm af, panasonicje in de helm en de helm voor je uit schuiven. Ik heb daar nooit iemand ontmoet met een reflex hoor.

          Geen enkel toestel omvat alle kwaliteiten.

          PaulM
          Wat een wazig verhaal

          Wat heeft dit godsnaam met de vraag van de TS te maken????
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Goede compactcamera

            Is geld het enige probleem om geen spiegelreflex te kopen? Want de Nikon 1 die je aanhaalt zit in dezelfde prijscategorie als de spiegelreflexen. En heeft verwisselbare lenzen, dus je kan ook daar op termijn uitbreiden. Gezien de hoge prijs, kleine sensor (en mijn eigen voorliefde voor werken met scherptediepte) en klein aanbod van lenzen zou ik die Nikon 1 trouwens sterk afraden.

            Heb je tijd? Dan kun je de tweedehandsmarkt een beetje volgen. Hou de rubriek aangeboden in het oog, regelmatig passeren hier geweldige koopjes. Spijtig genoeg ook af en toe mensen die denken dat een camera van 4 jaar oud met kitlenzen nog 75% van de nieuwprijs moet vangen. Vandaar dus dat je best even de tijd neemt om te ontdekken wat hoeveel waard is, en wat je nodig hebt.

            Heb je geen tijd en wil je iets voor mee te nemen op vakantie volgende week? Zie antwoord van Bloatenaas.

            Wil je toch liever iets met verwisselbare lenzen zonder hard op onderzoek te trekken?

            - http://tweakers.net/pricewatch/27722...5mm-is-ii.html, en als je terug wat bijgespaard hebt dit erbij: http://tweakers.net/pricewatch/29385...-56-is-ii.html

            - ongeveer hetzelfde voor nikon: http://tweakers.net/pricewatch/26309...55mm-g-vr.html + http://tweakers.net/pricewatch/15312...f-4-56-vr.html

            - nogmaals hetzelfde voor pentax: http://tweakers.net/pricewatch/26823...omma-6-al.html

            - iets compacter: http://tweakers.net/pricewatch/28604...3-+-14-42.html

            - tussen de 2: http://tweakers.net/pricewatch/28921...+-18-55mm.html

            Groetjes,
            Wouter

            Comment

            Working...
            X