Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 7d

    hallo allemaal
    heb me sinds 2 weken een 7D gekocht daar ik altijd met een 550D heb gewerkt wilde ik wel eens een snellere camera hebben
    maar dat valt zwaar tegen alle begin is moeilijk zeggen ze maar ik maak momenteel toch nog altijd betere foto's met de 550D dan met de 7D
    als ik aan de 7D de 100-400 mm lens zet dan heb ik de indruk dat de AF punten niet werken ze stellen zich scherp maar ze houden het niet vast 90% van mijn foto's kan ik dan al in de vuilbak gooien
    moet er wel bij zeggen dat die AF punten niet goed werken als het onderwerp wat verder weg is en klein is
    maar wat zijn eigenlijk de goede instellingen voor een 7D en dat zijn er wel een hele hoop tegenover een 550D om van de vogels en bloemen goede en scherpe foto's te maken
    alvast bedankt

  • #2
    Re: Eos 7d

    Probeer is te werken met één scherpstelpunt, het middelste punt in je zoeker, dan stel je scherp door de ontspanknop half in te drukken en herkadreer je voor je compositie.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Eos 7d

      De sluitertijd wordt niet korter als je met een 7D werkt, die blijft afhankelijk van de hoeveelheid licht/iso/diafragma-opening.

      Het AF-systeem van de 7D is heel wat ingewikkelder dan dat van een 550D, met de foute instellingen zullen de foto's er ook niet beter op worden.

      Wat heb je gefotografeerd, statische onderwerpen, of bewegende?
      Stond de AF op one shot of servo-AF?
      Heb je zelf het juiste AF-punt gekozen, of laat je dat aan de camera over?
      Als je de camera laat kiezen moet je al veel geluk hebben dat die focust op het punt dat jij zelf ook het scherpst in beeld wil brengen....
      Je kan ook nog rondliggende AF-punten inschakelen als "hulp AF punt", maar dat is ook niet voor elk onderwerp de juiste keuze (daarom kan je dat ook zelf instellen).

      Ik heb zelf geen 7D, de AF daarvan heeft zoveel verschillende mogelijkheden dat je best eerst de handleiding toch maar eens goed bekijkt...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Eos 7d

        Ik gebruik meestal 1 AF punt op de 7D .( de 100/400 staat hier bijna altijd op )

        Comment


        • #5
          Re: Eos 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

          de AF daarvan heeft zoveel verschillende mogelijkheden dat je best eerst de handleiding toch maar eens goed bekijkt...
          Volledig mee eens. Steek daar zeker wat tijd in. Een verkeerde instelling in één van de submenu's kan ervoor zorgen dat er niet gedaan kan worden wat je verwacht. En al zeker zien dat de basisinstellingen goed staan voor het soort foto's dat je wil nemen. Vooral naar AF werking toe

          Grtz,
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Eos 7d

            Je kunt op je grote scherm precies een af punt selecteren door met het wieltje te draaien. Of een gedeelte af punten selecteren. Als je dat door hebt, werkt het heel prettig vind ik.

            Comment


            • #7
              Re: Eos 7d

              Ik ben nog altijd vaak verbaasd dat mensen 'wide AF' kiezen. De camera laten kiezen is geen slimme zet. Gewoon het middelste AF punt kiezen en je zal veel meer goede foto's overhouden.

              Mij vorige A550 heb ik verkocht aan mijn neef. Daar heb ik die op 'wide AF' gezet omdat ze toch niks snappen van al die instellingen. Als ik zeg dat ze het middelste punt moeten richten op het onderwerp, dan kijken ze me al scheef aan en wordt het al te moeilijk.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Eos 7d

                Van wide AF heb ik op de 7D nog nooit gehoord.
                Waar ik wel veel aan gehad heb, is aan de videotutorials van Canon zelf:
                Explore the Canon Digital Learning Center to find everything ranging from buying guides to training courses.


                Bij de 7D is het echt niet nodig om steevast het middenste AF-punt te kiezen; dat was vroeger op mijn 50D wel het geval. Ik heb zelfs andere instellingen voor horizontaal (landscape) en vertikaal (portrait) schieten.

                (wat mij opvalt is dat mijn vrouw haar camera in portrait-stand precies het tegenovergestelde houdt als ik; bij mij is, in portrait, nog altijd de ontspanknop bovenaan te vinden; bij haar onderaan)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Eos 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Van wide AF heb ik op de 7D nog nooit gehoord.
                  Waar ik wel veel aan gehad heb, is aan de videotutorials van Canon zelf:
                  Explore the Canon Digital Learning Center to find everything ranging from buying guides to training courses.


                  Bij de 7D is het echt niet nodig om steevast het middenste AF-punt te kiezen; dat was vroeger op mijn 50D wel het geval. Ik heb zelfs andere instellingen voor horizontaal (landscape) en vertikaal (portrait) schieten.

                  (wat mij opvalt is dat mijn vrouw haar camera in portrait-stand precies het tegenovergestelde houdt als ik; bij mij is, in portrait, nog altijd de ontspanknop bovenaan te vinden; bij haar onderaan)
                  Inderdaad, op de 7D leg je het scherpstelpunt waar jij het wil, waarom koop je anders zoiets

                  Comment

                  Working...
                  X