Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Icebergs on Lake Tasman

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Icebergs on Lake Tasman



    UPDATE : foto herwerkt


    Last edited by Dama; 18 mei 2012, 19:48.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Icebergs on Lake Tasman

    Knap, surrealistisch beeld, dat ik zeer kan smaken.

    Comment


    • #3
      Re: Icebergs on Lake Tasman

      Oeie Danny... Geen gemakkelijke

      Doordat er zo goed als geen textuur in het water zit, het water zo fel is...
      Ziet er uit alsof er 't een en 't ander ingeplakt is. Het kijkt gewoon niet zo lekker.

      Ik weet van je dat je een zo naturel mogelijk benadering hebt van wat je ziet, maar is dit echt wat je toen zag?
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy
        Oeie Danny... Geen gemakkelijke

        Doordat er zo goed als geen textuur in het water zit, het water zo fel is...
        Ziet er uit alsof er 't een en 't ander ingeplakt is. Het kijkt gewoon niet zo lekker.

        Ik weet van je dat je een zo naturel mogelijk benadering hebt van wat je ziet, maar is dit echt wat je toen zag?
        Ja, Bruno, zo was het, ook al ziet het er zo onwaarschijnlijk uit.

        Die ijsbergen zijn duizenden jaren oud en bestaan uit door de jaren heen samengeperste sneeuw. Vandaar die lagen vuil.
        Die blauwe kleur kan ik ook niet verklaren, maar ik ben in ijsgrotten op een spierwitte gletsjer geweest, en die zag binnenin felblauw, en je zag alleen maar ijs. Vreemd...

        Het water zelf was rimpeloos. Er was geen zuchtje wind, bovendien was er heel laaghangende bewolking, waarvan je ook een stuk ziet.
        De kleur van dit meer is grijswit, ook één van die vreemde gletsjermeerkleuren die je soms kan zien.
        Het water zit vol met gemalen gesteente, en mengt zich perfect met het water, zonder te bezinken.

        Dit was één van mijn mooiste locaties, omwille van dat surrealistische. Alleen had ik wat pech met die lage bewolking, waardoor ik dan ook in de lucht nog eens een detailloos stuk kreeg.

        Vandaar mijn keuze om een paar detailshots te maken.

        Ik post later vandaag nog wel een paar links met andere foto's zodat je een beeld kan vormen van dit natuurspectakel.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Icebergs on Lake Tasman

          Ik had je uitleg nodig om het beeld te begrijpen.
          Ben nu deze locatie eens gaan bekijken op het web en idd. zeer surrealistisch.
          Geen geluk met deze laaghangende bewolking maar toch een meer dan fraai beeld
          Mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Icebergs on Lake Tasman

            Bedankt voor je uitleg, Danny.

            Je hebt in ieder geval een unieke lokatie op je palmares!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Icebergs on Lake Tasman

              Bruno,
              dit zijn nog 2 andere foto's van daar :




              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Bedankt voor je uitleg, Danny.

              Je hebt in ieder geval een unieke lokatie op je palmares!
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Icebergs on Lake Tasman

                Mag ik vreselijk ambetant doen door te zeggen dat die twee foto's achter de link voor mij persoonlijk sterker zijn dan diegene die je hier gepost hebt?

                Die panorama vind ik wel heel lekker! Je ziet veel, wijds karakter, heel goeie omgevingsindruk! Prachtig!

                De compositie in portretmode vind ik heel goed: brengt heel wat diepte (wat volgens mij ook wat ontbreekt in de topic foto) én je hebt textuur in het water.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Icebergs on Lake Tasman

                  LOL !

                  Die pano ging ik hier niet posten, omdat ik hem te wijd vind voor het scherm, maar komt zeker in mijn boek.

                  En die portrait, daar had ik enorm aan getwijfeld tussen die 2... Mijn dochter heeft mij uiteindelijk helpen kiezen.
                  En ik ging er maar 1 posten, om het een beetje vooruit te laten gaan



                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Mag ik vreselijk ambetant doen door te zeggen dat die twee foto's achter de link voor mij persoonlijk sterker zijn dan diegene die je hier gepost hebt?

                  Die panorama vind ik wel heel lekker! Je ziet veel, wijds karakter, heel goeie omgevingsindruk! Prachtig!

                  De compositie in portretmode vind ik heel goed: brengt heel wat diepte (wat volgens mij ook wat ontbreekt in de topic foto) én je hebt textuur in het water.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Icebergs on Lake Tasman

                    Surrealistisch mooi. Dankzij jou al van heel wat voor mij onbenkende natuurfenomenen kunnen genieten.
                    Mijn voorkeur gaat ook naar de detailfoto achter de link.
                    En de panorama lijkt wel een buitenaards tafereel.
                    Geniet van foto's maken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Icebergs on Lake Tasman

                      ben er deze keer niet zo zot van Danny (mag ik eerlijk zijn ) vind wel die beide foto's achter de link een heel stuk sterker met daar als uitschieter de portretstand ,maar dan met een klein verschil tov de panorama ,die zijn beide heel sterk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Icebergs on Lake Tasman

                        Die gletsjermeren geven inderdaad bizarre foto's. Helen heeft er een tijd terug ook zo een paar geplaatst. Het is zo bevreemdend dat je er een copy-paste gevoel bij hebt. Ik heb er zo ook een paar liggen van IJsland waar ik niet goed weet wat er mee te doen.
                        Persoonlijk heb ik het ook meer voor de portrait-foto achter de link hoewel ik deze toch ook erg aardig vind hoor....
                        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                        500px FaceBook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Icebergs on Lake Tasman

                          Ik volg de reactie van Bruno wel en je uitleg maakt het inderdaad al beter. De foto's achter de link krijgen ook mijn voorkeur en dan vooral de portretstand. Ze komen gewoon iets realistischer over.

                          Groetjes,
                          Myriam
                          Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                          www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Icebergs on Lake Tasman

                            ondanks de unieke locatie(s) zeggen de fotos me niet zoveel (de portret bevalt me nog het meest). Denk echter wel dat hier in andere weersomstandigheden unieke platen uit te halen vallen
                            nikon coolpix s9100

                            Comment


                            • #15
                              Re: Icebergs on Lake Tasman

                              een mooie! Maar (weet ik nu uit ervaring) die gletsjer meren kunnen surrealistisch over komen. Doordat het water hier egaal is krijg je dat "bevreemdend" effect.
                              En inderdaad die in portrait vind ik ook beter omdat je je blik daar een "houvast" heeft aan de structuur in het water waardoor de foto minder surrealistisch overkomt en je minder copy/paste gevoel hebt.
                              Dit ten spijt, vind ik het echt weel geen slechte foto hoor..
                              facebook

                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X