Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

koffer D70 + tele lens + snelcursus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • koffer D70 + tele lens + snelcursus

    Dag, iemand ervaring met opbergen van D70 in stevige koffer of draagtas, moet dienen om veilig te kunnen transporteren, samen met twee lenzen, batt,...? Ik dacht aan peli-cases of iets dergelijks...
    Heb net kit 18-70 gekocht en zoek extra tele van goede kwaliteit, nieuw of okkazie.
    Ben ook op zoek naar iemand die mij zou kunnen helpen bij het gebruik van een D70, zijn er hier mensen die cursussen geven?
    Bedoeling is om in eerste instantie snel overweg te kunnen met camera en mij nadien te verdiepen in de "echte" fotografie.



    mvg,

    Kristof.

  • #2
    Wat is 'snel', hoe goed moet je hem binnen die periode kunnen gebruiken? Heb je een basis in fotografie? Ooit al met een reflexcamera gewerkt?

    De D70 heeft voor beginners een aantal 'voorgeprogrammeerde' instellingsprioriteiten, portret, landschap,... daarmee kan je op dag 1 aan de slag.

    Er zijn cursussen fotografie te vinden, maar die zullen natuurlijk niet specifiek over de D70 gaan, wat op zich geen onoverkomelijk probleem is, omdat SLRs in grote lijnen gelijkaardig werken uit puur fotografisch oogpunt... en de details over het toestel zelf, vind je in de handleiding... of in de gebruikersgroepen en forums zoals dit hier...

    Comment


    • #3
      en voor een koffer of draagtas... www.lowepro.com

      Greetz
      TOM
      | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
      100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

      Comment


      • #4
        heb zelf een Tamrac Velocity 9 besteld bij Foto Degreef in Edegem
        maar 'k wacht tot mijn telelens geleverd is door Corné
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Peli-case zal wel oersterk zijn, maar steek er eens een body + twee zware lenzen in....
          Koop een degelijke Lowepro-tas; echt kwaliteitsmateriaal en eveneens zeer sterk - doch zeker lichter/handiger dan een peli-case.
          Ik heb een Lowepro-magnum AW - kan met gemak drie lenzen, een body, een flits + nog wat rommel in. ( filters, Image Tank, PDA... )
          Je kan er natuurlijk ook dubbel zoveel in steken, maar dat is minde handig, want dan met je telkens "graven".
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de reakties. 'snel': iemand die me de basisprincipes van goede fotografie kan uitleggen: belichting, kadrement, keuze instellingen,... Heb(momenteel) geen tijd om een lange cursus te volgen. Heb handleiding vluchtig doorgenomen maar probeer liever zelf wat dingen uit. De kwaliteit is alvast beter dan met mijn coolpix 980 maar dat zal dan wel aan het toestel liggen.

            Ivm telelens: vermits ik beginner ben weet ik niet welke aanschaffen, de shop raad me een 70-300mm aan, in G of D... Vinden jullie dit ook?

            mvg,

            Kristof.

            Comment


            • #7
              @ Kristof,

              't is dat m'n D70 nog niet geleverd is... Zodra ik 'm heb, ga ik een paar dagen testen 'in the field', en zou ik ondertussen gerust wat kunnen vertellen, maar wat mij betreft dus nog geen leveringsdatum gekend.

              Comment


              • #8
                een woonplaats zou handig zijn
                Zelf ben ik qua tele voor een Sigma 70-200/f 2.8 + 1.4 TC gegaan. Een lichtsterke lens als basis en als ik toch nog wat verder wil geraken heb ik de TC nog met slechts 1 stop verlies.

                Greetz

                Sam Jae

                Comment

                Working...
                X