Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunset

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sunset

    Gisteren even wat zonsondergangen geprobeerd. Ik heb hier graag wat serieuze kritiek/tips voor nodig.

    sunset, sun, black, green, grass, leuven, yellow, weide, heverlee



    Beste,

    Gelieve uw foto zichtbaar te plaatsen bij uw eerstvolgend bezoek aan BD zoniet zal ik verplicht zijn dit topic te verhuizen naar het testforum.

    RF
    Mod
    Last edited by Red Falcon; 18 mei 2012, 15:47.
    Nikon D7000+ Tokina 11-16 f2.8 DX II + Nikkor 35mm f1.8 + Tamron SP70-300 F/4-5.6 Di VC USD

  • #2
    Re: Sunset

    Niet zo heel lastig om even op de link te klikken, maar probeer toch maar eens de foto in jouw post zichtbaar te maken.

    Als ik de juiste foto te zien krijg, dan heb je inderdaad heel wat serieuze tips nodig.

    Wat ik nu zie is een halve zwarte foto en een andere helft met wat gekleurde wolken, die wschl jouw zonsondergang voorstellen ?

    SC is om jouw beste foto's te tonen, zoals je zo op een tentoonstelling zou presenteren.

    Ik stel voor dat je in de beginnershoek of beoordeling post, zodat de mensen je daar op weg kunnen helpen.

    In ieder geval moet je proberen detailloos zwart en uitgebrand wit (ook detailloos) te vermijden.
    Door de hoge contrasten bvb bij een zonsondergang is dit onmogelijk in 1 foto. Daarom neem je beter foto's met verschillende belichtingen die je dan samenstelt in photoshop tot 1 foto.

    En je kiest beter ook een aandachtspunt vooraan in de foto (in jouw donkere onderste helft dan), die het onderwerp vormt, en je dieper de foto inleidt, door het creëren van diepte.

    Allemaal niet zo eenvoudig uit te leggen, maar bekijk eens wat foto's en bekijk vooral de commentaren.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Sunset

      Ik moet Dama volgen. Grootste probleem is de zwarte vlakte. Nu je hebt geen gemakkelijk onderwerp gekozen, daar dit soort foto's vaak technisch niet eenvoudig zijn...
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Sunset

        Bedankt voor de reacties beiden!

        @Moderator: Ik dacht, of beter gezegd heb vorige keer de opmerking gekregen dat foto's in het forum enkel maar 800px mogen zijn in grootte.

        De zwarte vlakte is eigenlijk achteraf pas bewerkt aangezien deze nog aanzienlijk belicht was in de originele foto (dit was gewoon een veld dus daarmee dat ik het zwart gemaakt heb).

        Als ik het goed begrijp had ik dus beter geopteerd (of gecropped) dat de zwarte ruimte aanzienlijk kleiner was (1/5 van de foto of zo) en hierdoor minder opvalt?
        Nikon D7000+ Tokina 11-16 f2.8 DX II + Nikkor 35mm f1.8 + Tamron SP70-300 F/4-5.6 Di VC USD

        Comment


        • #5
          Re: Sunset

          of gewoon meer detail tonen in de zwarte vlakte...
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: Sunset

            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
            of gewoon meer detail tonen in de zwarte vlakte...
            Bedankt Nog veel te leren, maar daarvoor kom ik naar hier natuurlijk
            Nikon D7000+ Tokina 11-16 f2.8 DX II + Nikkor 35mm f1.8 + Tamron SP70-300 F/4-5.6 Di VC USD

            Comment


            • #7
              Re: Sunset

              Gezien u het vertikt de foto terug zichtbaar de plaatsen verhuis ik dit topic naar het testforum en gaat er een slotje op.


              RF
              Mod
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X