Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

    Hoi iedereen,

    Ik ben op zoek naar een macro lens of manier om macro te fotograferen (details bloemen, insecten zoals libbellen, kevertjes, vlinders, ...). Ik had mijn oog laten vallen op de 150mm sigma zonder OS alleen deze is moeilijk te vinden en mijn budget moet het toelaten (moet lief kijken naar m'n moeder ). Ze had ook het idee om met tussenringen te werken eventueel. We hebben ook al gekeken voor raynox maar we weten niet hoe de werken daarmee zit op bijvoorbeeld 80-200mm of 18-55mm

    Mijn moeder zellf heeft een 100mm 2.8 L van canon. Eventueel iets dat daar op aanvult

    Wat zouden jullie aanraden ? Of heeft iemand zo een sigma ?

    Hopelijk heeft iemand een idee.

    Alvast bedankt voor de hulp

  • #2
    En een tamron 90mn dan?? Is ook een mooi lensje en stuk goedkoper

    Comment


    • #3
      Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

      Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
      En een tamron 90mn dan?? Is ook een mooi lensje en stuk goedkoper
      Voor echt details uit insecten te halen zal hij toch meer dan 90mm moeten nemen.
      Over de tamron 90mm kan ik niets slechts zeggen. Maar je komt voor echte leuke details uit insecten enz zal een 150mm beter zijn. Wat is het max. budget?
      http://xstreamdigital.be

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio

        Voor echt details uit insecten te halen zal hij toch meer dan 90mm moeten nemen.
        Over de tamron 90mm kan ik niets slechts zeggen. Maar je komt voor echte leuke details uit insecten enz zal een 150mm beter zijn. Wat is het max. budget?
        Klopt niet volgens mij, met elke macro lens kan je leuke gedetailleerde foto's maken, alleen is het zo dat een grotere brandpuntafstand je de mogelijkheid geeft verder van je onderwerp verwijderd te zitten om dezelfde vergroting te hebben.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

          Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
          Voor echt details uit insecten te halen zal hij toch meer dan 90mm moeten nemen.
          Over de tamron 90mm kan ik niets slechts zeggen. Maar je komt voor echte leuke details uit insecten enz zal een 150mm beter zijn. Wat is het max. budget?
          Ah ja en de Canon MP-E65 dan, die is 'slechts 65 mm, en die haalt veel meer detail dan een 150mm.
          Standaard macrolensen halen een vergroting van 1:1, de afstand tot het object verschilt bij een 50, 90,105,150 of 180mm macro lens. De MP-E65 i een buitenbeentje want die haalt 5:1 vergroting.

          Comment


          • #6
            Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Ah ja en de Canon MP-E65 dan, die is 'slechts 65 mm, en die haalt veel meer detail dan een 150mm.
            Standaard macrolensen halen een vergroting van 1:1, de afstand tot het object verschilt bij een 50, 90,105,150 of 180mm macro lens. De MP-E65 i een buitenbeentje want die haalt 5:1 vergroting.
            Klopt, maar deze lens kan je niet vergelijken in gebruik met 'gewone' macro lenzen
            En het prijskaartje zal hier zeker niet binnen het budget vallen denk ik

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

              Ms een tussenring op een kitlens ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

                Miss een Tamron 90mm 2.8? Is een zeer goede lens. en bijvullend een raynox 250.
                Heb je voor nog geen 500€ een leuke set. Als ik wil weten welke resultaten een lens haalt ga ik geregeld eens kijken op Flickr en bij zoekopdracht type ik het type + accessoire in. Dan altijd wel ff checken of het degelijk met die lens is gemaakt. De meeste schrijven er bij welk materiaal ze gebruikt hebben.
                Photography is a way to see the world in detail.
                Fotograaf op rust

                Comment


                • #9
                  Ik denk dus dat de 90mm toch een heel goed goedkoper alternatief is .

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

                    Ik ben zelf in het bezit van een macrolens Canon f2.8 100mm en merkte snel dat mijn gewenste vergroting vooral voor insecten beperkt is.
                    Hierbij zoek ik ook nog naar een gepaste oplossing dmv tussenringen of ander zaken.

                    Wanneer je kiest voor tussenringen, dan kun je wel korter bij scherpstellen dan de minimale AF-afstand v/d macro lens en krijg je dus een iets grotere vergroting dan 1:1.

                    Je zegt zelf dat je moeder de Canon f2.8 100mm bezit, dus mocht je met deze lens al eens gespeeld hebben, wat zijn dan voor jou de beperkingen
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

                      Corre1980 met jouw reactie ben ik zeker al veel. Om tot macro te komen is die rainox vooral in te zetten op de kitlens of is deze ook in te zetten op m'n drainpipe of goedkope macro lens ? Bestaat deze dan ook in verschillende filtermaten ? Alvast bedankt.

                      Moris, de lens is goed hoor van mij moeder . Maar haar passie ligt ook in macro en dat is nou niet zo handig als je allebij een dagje wil marco'en.

                      Verder bedankt voor de reacties.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

                        Owja budget... hangt er van af hoeveel m'n mam ervoor wil betalen. Ze wil graag nog zelf de 70-200 L van canon en een apple computer en ... gewoon een redelijke prijs/kwaliteit en aanvulling op de 100mm L macro.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

                          Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
                          Miss een Tamron 90mm 2.8? Is een zeer goede lens. en bijvullend een raynox 250.
                          Heb je voor nog geen 500€ een leuke set. Als ik wil weten welke resultaten een lens haalt ga ik geregeld eens kijken op Flickr en bij zoekopdracht type ik het type + accessoire in. Dan altijd wel ff checken of het degelijk met die lens is gemaakt. De meeste schrijven er bij welk materiaal ze gebruikt hebben.
                          Tamron 90mm en raynox: topsetje voor een onklopbare prijs: voorbeeldje
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout

                            Tamron 90mm en raynox: topsetje voor een onklopbare prijs: voorbeeldje

                            Ik denk dat het tijd word voor mij om zo een raynox aan tekopen o.o

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

                              Oorspronkelijk geplaatst door L&M Bekijk bericht
                              Corre1980 met jouw reactie ben ik zeker al veel. Om tot macro te komen is die rainox vooral in te zetten op de kitlens of is deze ook in te zetten op m'n drainpipe of goedkope macro lens ? Bestaat deze dan ook in verschillende filtermaten ? Alvast bedankt.

                              Moris, de lens is goed hoor van mij moeder . Maar haar passie ligt ook in macro en dat is nou niet zo handig als je allebij een dagje wil marco'en.

                              Verder bedankt voor de reacties.
                              Die Raynox kun je op verschillende lenzen zetten zonder adapterring.
                              Hier vind je er filmpje van

                              Groeten
                              Photography is a way to see the world in detail.
                              Fotograaf op rust

                              Comment

                              Working...
                              X