Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300 vr kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-300 vr kapot

    Hallo,

    vanochtend is een van mijn lenzen:een nikon 70-300 vr gevallen. De val was vanaf 1.5m hoog op een harde betonnen vloer. Ik heb de lens na de val op mijn camera gemonteerd om te kijken of hij het nog deed.
    Helaas was dit niet het geval.
    De situatie is nu als volgt.
    - er is nog wel contact tussen camera en lens (diafragma en focuslengte worden correct weergegeven)
    - vr reageert helemaal niet meer.
    - focus werkt ook niet meer en bij het draaien aan de focusring verandert de focus niet.
    - beeld in de zoeker lijkt oogt normaal.
    - bij het bewegen van de lens rammelt er van binnen van alles, het lijkt alsof er allerlei dingen loszitten.

    Ik heb nu twee opties.
    - Optie 1: lens opsturen voor reparatie, maar wat gaat dat wel niet kosten?waarschijnlijk moeten zowel de focusmotor als de VR-unit worden vervangen.
    - Optie 2: nieuwe lens kopen, dit word dan de Tamron 70-300 vc usd, kost 319 euro bij kamera-express tegenover 478 euro voor een nieuwe Nikon.

    Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen en wie heeft er ervaring met een vergelijkbare reparatie + kosten.

    alvast bedankt
    Nikon gear

  • #2
    Ik zou eerst ff opvragen hoeveel het zou kosten voor de reparatie,
    En anders kijken voor een tweedehandse en als je dat niet wilt zou ik door sparen voor de zelfde...
    Maar het is en blijft *** dat zoiets gebeurt....

    Succes,

    Comment


    • #3
      Re: 70-300 vr kapot

      Ik vraag mij af of je al of niet moet betalen voor een diagnose, het lijkt mij toch al werk om de lens open te maken en na te zien.
      Het minste dat je kan doen is het na te vragen en dan beslissen.

      Comment


      • #4
        Re: 70-300 vr kapot

        De Tamron is een beter alternatief dan een nieuwe Nikkor, volgens veel reviews, en ik ben zeer mtevreden met de lens(maar heb nooit een Nikkor variant gehad).
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 70-300 vr kapot

          Mijn D90 heeft het in 2010 begeven en ik heb prijs gevraagd bij (het nikon reparatiecentrum in Brussel) om hem te laten repareren. Dat was toen zowiezo nodig voor de verzekering...

          Ik zou in jouw geval wel eerst al even bij één van de betere winkels langs gaan en hun advies vragen, zij weten meestal ook wel of er nog hoop is of niet, en of het de moeite waard is in vergelijking met de prijs van een nieuwe lens.
          Gewoon om prijs te maken voor een reparatie vraagt Procirep ook al rond de 50€. Die krijg je wel terug als de reparatie effectief gedaan is, maar als er geen reparatie meer mogelijk is of als blijkt dat de reparatie meer kost dan een nieuwe lens, ben je die 50€ wel kwijt.
          mvg
          Bert

          Comment


          • #6
            Re: 70-300 vr kapot

            Misschien een hulp, misschien ook niet. Ik heb net een Nikon 70-300 VR in het verkoopstopic aangeboden voor 300 euro. :-)

            Advies on topic: reparatie zal waarschijnlijk te duur uitvallen, ik was erg tevreden van de Nikon 70-300 VR (heb nu 70-200 2.8) op mijn D7000. Geen ervaring met de Tamron.

            Comment


            • #7
              Re: 70-300 vr kapot

              Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
              Gewoon om prijs te maken voor een reparatie vraagt Procirep ook al rond de 50€. Die krijg je wel terug als de reparatie effectief gedaan is, maar als er geen reparatie meer mogelijk is of als blijkt dat de reparatie meer kost dan een nieuwe lens, ben je die 50€ wel kwijt.
              Mijn ervaring was iets anders: vorig jaar stak ik ook een objectief binnen voor herstelling. Er zijn inderdaad bestekkosten, maar indien je beslist dat de herstelling te duur is en je haalt je objectief niet terug, dan hoef je ook geen bestekkosten te betalen. Als het ding toch stuk is, verlies je er niets aan. Zo werd me bij A&C toch verteld.

              Comment


              • #8
                Re: 70-300 vr kapot

                ik heb ook eens een lens laten vallen (canon macro 100mm) en herken de klachten. Kleine kans dat het te herstellen is. Als er wat in de elektronica beschadigd is, dan is het wel te herstellen, maar als allerlei mechanica is beschadigd dan heb je weinig kans. Het hele binnenwerk is dan ontzet.
                Je kunt je afvragen of herstellen qua kosten de moeite waard is, als het al kan. Ik weet niet wat zo'n lens kost, en wat een vervanger kost, maar waarschijnlijk kun je beter een andere lens kopen. Je beschadigde lens kun je alsnog op een tweedehands-site zetten, voor de hobbyisten of degenen die net een onderdeeltje zoeken.

                Comment


                • #9
                  Re: 70-300 vr kapot

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan2 Bekijk bericht
                  Mijn ervaring was iets anders: vorig jaar stak ik ook een objectief binnen voor herstelling. Er zijn inderdaad bestekkosten, maar indien je beslist dat de herstelling te duur is en je haalt je objectief niet terug, dan hoef je ook geen bestekkosten te betalen. Als het ding toch stuk is, verlies je er niets aan. Zo werd me bij A&C toch verteld.
                  Dat is niet wat men mij verteld heeft bij Procirep en Foto Konijnenberg...
                  Maar ik moest mijn D90 zowiezo laten terughalen voor de verzekering want die willen het ding achteraf ook nog bekijken voor ze geld terugbetalen
                  mvg
                  Bert

                  Comment

                  Working...
                  X