Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorbereiding reis Rwanda

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorbereiding reis Rwanda

    Hallo BD'rs,


    Ik ben van plan om in september samen met mijn vriendin (en haar mama) naar Rwanda te reizen voor een hele maand.
    Haar mama reist regelmatig naar Rwanda voor haar project, dus wat de normale voorbereidingen betreft kan ik bij haar terecht.

    Ik had dus graag nog wat tips gekregen ivm 'fotografie' tijdens het reizen (waar op te letten?).
    Zelf dacht ik vooral reportagewerk te doen voor haar project (+ landschap).

    Mijn materiaal die ik heb:

    - Canon 600D
    -
    Tokina 11-16mm F2.8
    - Canon 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
    - Canon 50mm f/1.8 II
    - Canon 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM



    Alle tips zijn welkom (ook non-fotografisch / mensen met ervaringen?)
    Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.


  • #2
    Re: Voorbereiding reis Rwanda

    Hallo,

    Een 600D ken ik niet dus je zal wel een 60D bedoelen zeker :-)

    Als je één en ander zou specifiëren aangaande dat project en het type fotografie dat je wilt beoefenen zal men je makkelijker en beter kunnen adviseren.

    In ieder geval dien je een tweede (backup) toestel te voorzien, een tripod voor je landschappen en uiteraard voldoende geheugenkaartjes.

    Groeten

    Comment


    • #3
      Re: Voorbereiding reis Rwanda

      De 600D bestaat uiteraard wel

      Wat is het project waarvan je een reportage zou maken net?
      Wat reeds vermeld is, reservebatterijen, geheugen zeker voorien!
      statief voor landschapsfoto's is zeker aan te raden.

      al je lenzen meenemen zou ik zeggen:
      tokina: landschap
      50mm: portet van lokale bevolking
      18-55mm: foto's van groepen etc
      70-300mm: dieren

      Comment


      • #4
        Re: Voorbereiding reis Rwanda

        Oorspronkelijk geplaatst door Liesbethh Bekijk bericht
        De 600D bestaat uiteraard wel

        ...
        Foei ... amai nog nie

        Comment


        • #5
          Re: Voorbereiding reis Rwanda

          Het hoofddoel van haar project is vooral de lokale -alleenstaande- vrouwen beter zelfstandig te maken.
          Veel vrouwen zijn hun man verloren door de genocide die daar plaats gevonden heeft en staan er nu alleen voor, hierbij probeert 'Solidev' te helpen.
          Deze maal staat er een project rond 'maïs' op het programma, inclusief ook de bouw van een molen.

          Ik zal dus vooral mijn 11-16 en 18-55 gebruiken voor "overzichtsfoto's" + landschappen.
          De 50mm kan dan dienen voor close-ups / portretten / ...
          Statief ging sowieso mee :P

          De mama zal ook gids spelen en we zijn sowieso al van plan eens een bezoek te brengen aan de zilverrug gorilla's (+ andere natuurparken).
          Hier zit ik nog met een twijfel, doe ik de 70-300mm mee of neem ik een hybride toestel mee?
          Aangezien er werd gemeld zeker en vast een back-up mee te nemen.
          Een hybride toestel is makkelijk omdat het compact/lichtgewicht is en het heeft enorme zoomcapaciteit.
          Zo'n hybride toestel heb ik helaas nog niet, vandaar de vraag of het de aanschaf waard zou zijn?

          (Anders wordt het de 70-300mm en een compact toestel die ik wel heb)

          Heeft iemand nog tips tegen vochtigheid?

          Alvast bedankt voor de hulp !
          Last edited by G-rar; 19 mei 2012, 19:50.
          Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

          Comment


          • #6
            Re: Voorbereiding reis Rwanda

            Oorspronkelijk geplaatst door G-rar Bekijk bericht
            Het hoofddoel van haar project is vooral de lokale -alleenstaande- vrouwen beter zelfstandig te maken.
            Veel vrouwen zijn hun man verloren door de genocide die daar plaats gevonden heeft en staan er nu alleen voor, hierbij probeert 'Solidev' te helpen.
            Deze maal staat er een project rond 'maïs' op het programma, inclusief ook de bouw van een molen.

            Ik zal dus vooral mijn 11-16 en 18-55 gebruiken voor "overzichtsfoto's" + landschappen.
            De 50mm kan dan dienen voor close-ups / portretten / ...
            Statief ging sowieso mee :P

            De mama zal ook gids spelen en we zijn sowieso al van plan eens een bezoek te brengen aan de zilverrug gorilla's (+ andere natuurparken).
            Hier zit ik nog met een twijfel, doe ik de 70-300mm mee of neem ik een hybride toestel mee?
            Aangezien er werd gemeld zeker en vast een back-up mee te nemen.
            Een hybride toestel is makkelijk omdat het compact/lichtgewicht is en het heeft enorme zoomcapaciteit.
            Zo'n hybride toestel heb ik helaas nog niet, vandaar de vraag of het de aanschaf waard zou zijn?

            (Anders wordt het de 70-300mm en een compact toestel die ik wel heb)

            Heeft iemand nog tips tegen vochtigheid?

            Alvast bedankt voor de hulp !

            Nobel project ! Mooi !

            Een hybride toestel zou ik persoonlijk niet aanschaffen want als je Canon het begeeft blijf je zitten met je ( onbruikbare) lenzen.
            De gorilla's bezichtigen (als je geluk hebt) zal ongetwijfeld een mooie ervaring zijn. Voldoende licht kan een probleem zijn dus dan ook (indien toegelaten) je statief meenemen ! :-)
            Kwestie vocht vooral op letten dat je materiaal kan "luchten", uiteraard "gevaarlijke" situaties vermijden en je materiaal beschermen (neem zip-lock bags mee).

            Comment


            • #7
              Re: Voorbereiding reis Rwanda

              Ok , dat is een feit Picha.
              Bedankt voor de tip met de zip-lock zakjes
              Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

              Comment


              • #8
                Re: Voorbereiding reis Rwanda

                Om dit verhaal een vervolg te geven :

                Deze morgen kreeg mijn vriendin (na haar proclamatie) te horen dat de erasmus goedgekeurd werd!

                Rwanda here we come
                Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                Comment

                Working...
                X