Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

    Welke min. diameter zou een beauty dish best hebben om het licht goed te verspreiden?
    Ik zou ééntje om rechtstreeks op m'n 580 EXII te mounten voor buitenshoots.

    Ik vond al deze 3 :

    Speedlite Mini Beauty Dish & Accessory Pack Canon,SB900 | Cameras & Photography, Lighting & Studio, Continuous Lighting | eBay!


    Interfit STR102 Strobies Beauty Dish & choice of Nikon or Canon Flash Flex Mount | Cameras & Photo, Lighting & Studio, Flash Lighting | eBay!




    Kun je in principe elke beauty dish (voor statief geschikt) met een mount op een flitser vastmaken? Zijn er nog mensen die dit hebben, of zouden de bekende merken dit ook verkopen?

  • #2
    Re: Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

    De grootste. Maar verwacht niet teveel van deze speeltjes..
    Mits een beetje gesleutel past in elke dish wel een speedlite.
    Zelf heb ik er eens eentje gemaakt met een sla-kom voor een Nikon speedlite.

    Comment


    • #3
      Re: Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

      voor buiten??? toch nie in volle zon hoop ik want er zal nie veel van je licht overschieten, zelfs nie op full power

      Comment


      • #4
        Re: Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

        Dit forum behandelt technische vragen rond strobisme en andere lichttechnieken.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

          ik volg lennert

          ook heeft en beauty dish de eigenschap om het licht heel contrastrijk te maken wat je ziet in de huid e.a.

          Als ik het goed lees, is het je bedoeling om je beauty dish off-camera te gebruiken met je flits?
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

            Nee, met rechtstreeks op de 580 EXII bedoel ik eigenlijk ON-camera.

            Op de links hierboven zie je overal fotos van de 580EXII in de dish maar op een statief, niet op de camera zelf.

            Wordt dit nooit gedaan voor buitenhoots misschien?
            Misschien is er een merk die één heeft die net de maximale afmetingen heeft, waardoor die niet voor je lens komt. Of moet je een speciaal "verhoogstukje" ofzo hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Nee, met rechtstreeks op de 580 EXII bedoel ik eigenlijk ON-camera.

              Op de links hierboven zie je overal fotos van de 580EXII in de dish maar op een statief, niet op de camera zelf.

              Wordt dit nooit gedaan voor buitenhoots misschien?
              Misschien is er een merk die één heeft die net de maximale afmetingen heeft, waardoor die niet voor je lens komt. Of moet je een speciaal "verhoogstukje" ofzo hebben.
              de kleine dishes zijn indd een 'noodzaak' qua klein formaat dan als je je flits op je toestel wilt gaan laten staan, doch hebben voor mij dan deze kleine modifiers weinig meerwaarde aangezien ze je lichtbron niet echt veel 'vergroten'

              je spreekt zelf over buitenshoots
              waarom wil je dan je filts op je toestel gaan gebruiken? heb je niet voldoende licht?
              er zijn tal van andere mogelijkheden die je 'lichtkwaliteit' beter zullen maken dan zo een kleine beauty dish.
              dit kan je doen door het aanwezige licht beter te sturen door middel van degelijke reflectie / diffusorpanelen (sunbounce bvb) of te gaan werken met effectief groter strobist-materiaal
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

                Ben het eens met Lennert. Zo groot mogelijk.
                Vind zo'n kleine beauty dishes maar niks en zeker niet als je je flits on-camera wil gebruiken.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Beauty dish rechtstreeks op 580 EXII voor buitenshoots

                  Ik heb de 14 inch van www.lumodi.com en ben daar best tevreden over. Is lightweight, dus belast de flits niet teveel en je kan er via www.honeycombgrids.com zelfs een speciale grid voor bestellen.
                  Lumodi maakt ook een 18 inch, maar die is een pak zwaarder.
                  Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                  Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                  GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                  Comment

                  Working...
                  X