Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste hdr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste hdr

    hoi allemaal,

    Ik heb eens een hdr proberen te maken.
    Op zich is deze goed gelukt. Doch ik heb een vraag. Hoe kan ik de halo's rond de bomen voorkomen, en wat vinden jullie van de hdr-bewerking ?
    groetjes,


    update
    Last edited by Martijn1980; 16 mei 2012, 21:59.
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

  • #2
    Re: eerste hdr

    Wanneer gebruik je HDR? Wanneer er donkere en lichtere partijen in je foto aanwezig zijn. Het doel is om dan de donkere en lichtere partijen goed belicht op je foto te krijgen. Wat op een normale foto normaal niet kan zonderr allerlij trukjes. Steeds zal je moeten kiezen tussen of het donkere of het lichtere gedeelte van je foto.
    Uw foto heeft niet deze contrasten tussen donker en licht en is dan in princioepe niet geschikt voor HDR. Hierbij ben je over the top wat uw bewerking betreft wat dan mogelijk die hallo's veroorzaakt.
    Probeer eens de bewerking te herhalen maar dan minder sterk.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: eerste hdr

      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Wanneer gebruik je HDR? Wanneer er donkere en lichtere partijen in je foto aanwezig zijn. Het doel is om dan de donkere en lichtere partijen goed belicht op je foto te krijgen. Wat op een normale foto normaal niet kan zonderr allerlij trukjes. Steeds zal je moeten kiezen tussen of het donkere of het lichtere gedeelte van je foto.
      Uw foto heeft niet deze contrasten tussen donker en licht en is dan in princioepe niet geschikt voor HDR. Hierbij ben je over the top wat uw bewerking betreft wat dan mogelijk die hallo's veroorzaakt.
      Probeer eens de bewerking te herhalen maar dan minder sterk.
      Robby BB
      Is de update beter.
      Ik ben de laatste dagen met een zelfstudie bezig geweest omtrent hdr.
      binnekort zal ik hier nog eens ne hdr posten
      een pessimist is een optimist met ervaring.
      Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
      Pentax k-3II en nog meer glas

      Comment


      • #4
        Re: eerste hdr

        Eerlijk gezegd nee. Foto is donkerder dan origineel en het is de bedoeling met HDR juist zorgt voor een goede belichting, zij het dan softwarematig.
        Je het hier gewoon geen geschikte foto.Ga op zoeg naar een plaats waar er grote lichtverschillen zijn, neem en aantal foto en bewerk die in HDR
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment

        Working...
        X