Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 à 2 reisgenoten gezocht voor Ethiopië (nov 2012)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 à 2 reisgenoten gezocht voor Ethiopië (nov 2012)

    We gaan met 6 vrienden (4 mannen, 2 vrouwen, leeftijden tussen 30 en 60 jaar) 25 dagen naar Ethiopië vanaf 8 november tot 3 december. We zoeken eigenlijk nog 1 à 2 boeiende reisgenoten (leeftijd maakt niet uit) die ons willen vergezellen. Enkele van ons zijn goede amateur fotografen. De reis is geen specifieke fotoreis maar er is zeker wel aandacht voor fotografie en er zijn vele unieke onderwerpen.



    Ethiopië is een nog redelijk onbekend maar ongelooflijk prachtig land met een oude geschiedenis en afwisselende en unieke landschappen. We zijn zelf een actieve reis aan het uitwerken met de nodige cultuur, veel natuur en wildlife, een trekking en de authentieke stammen in het zuiden.


    Onze reis ziet er als volgt uit; na aankomst in Addis Ababa rijden we door naar Lake Tana waar we een paar dagen de eilandjes met oude kloosters en kerken en de Blue Nile Falls verkennen en er hopelijk ook veel vogels kunnen spotten. We reizen dan door naar Gondar met z’n 17e eeuwse paleizen en beginnen daarna aan een ontzettend knappe 5 daagse trekking in de Simiens Mountains. De landschappen wisselen elkaar vaak af en de fauna en flora is er uniek. Na de trekking reizen we door naar Lalibela met z’n wereldbekende en wonderlijke rotskerken. Ook daar maken we nog een 2-daagse trekking. We vliegen dan terug naar Addis Ababa en vertrekken meteen met jeeps naar het zuiden. Daar plannen we 2 dagen safari’s en gaan we 6 dagen naar de authentieke stammen in de Omo vallei (Dorze, Konso, Ari, Mursi, Hamer, Dassanech, ...). We eindigen nog met een dagje Addis en kunnen dan onze verste voorouder Lucy gaan bezoeken.



    We nemen zelf tenten mee voor de trekking in de Simiens Mountains en in het zuiden doen we een mix van kamperen en hotels/lodges. Op andere plaatsen overnachten we altijd in hotels. Het totale budget, alles inclusief, zal (als we met 8 personen zijn) waarschijnlijk ergens tussen 2700 en 2900 euro liggen.


    Mensen die alleen graag mee naar het zuiden willen, dat kan ook. In onze jeeps is nog plaats voor 2 personen. We zouden 21 november in de namiddag vanuit Addis vertrekken en er 1 december rond de middag terug toekomen.


    Enige interesse of vragen, laat gerust iets weten.
    Last edited by ScipBe; 13 juni 2012, 08:59.

  • #2
    Re: 1 à 2 reisgenoten gezocht voor Ethiopië (nov 2012)

    Als ik tijd kon maken, ik ging mee.
    Vriend Jan Masyn (professioneel fotograaf bij Bloso) is sinds eind november terug uit Dallol.
    Danakil depressie en de heetste en meest chemisch agressieve plaats ter wereld. Een tweetal weken later hebben rebellen daar een stuk of 7 toeristen doodgeschoten, ik geloof nooit dat Jan dat aan zijn vrouw heeft verteld.

    Het is ongelofelijk wat voor omgevingen je daar aantreft. Ik was in alle geval met verstomming geslagen. Die kleuren, jongens die kleuren
    Moet je ZEKER eens op Googlen.
    Ik was er altijd van overtuigd dat qua licht en kleuren IJsland de hoogste toppen scheert maar dit is toch nog een klasse hoger.

    Comment


    • #3
      Re: 1 à 2 reisgenoten gezocht voor Ethiopië (nov 2012)

      Wij wilden eigenlijk ook naar de Afar/Danakil regio gaan want die is inderdaad ongelooflijk prachtig. Maar momenteel is het er niet zo veilig en alle Europese landen raden reizen naar deze regio af. Dus dat moeten we nog eens ooit in de toekomst plannen.

      Onze huidige reis lijkt ons echter ook erg de moeite. De Simiens Mountains wordt als een van de mooiste trekkings in Afrika beschouwd. En het uiterste zuiden van Ethiopië is een van de weinige regio’s ter wereld waar nog authentieke stammen wonen en ongetwijfeld is hun leefwereld nu al heel snel aan het veranderen en beginnen ze toeristen al wat gewoon te worden. En Afrika blijft sowieso Afrika; pure aangename mensen, veel wildlife, unieke landschappen, …

      We hebben ondertussen een 7e reisgenoot gevonden. Een 8e is zeker nog welkom, maar snel reageren is de boodschap.

      Groetjes

      Stefan

      Comment


      • #4
        Re: 1 à 2 reisgenoten gezocht voor Ethiopië (nov 2012)

        Heb quasi dezelfde reis een paar jaar geleden gedaan en is zeker de moeite waard. Wat de stammen betreft, hou er zeker rekening mee dat elke foto 'cash' moet betaald worden. Zeker bij de Mursi, en dat dit dikwijls afhangt van de staat waarin je het stamhoofd aantreft. ( hoe zatter,hoe duurder )
        Dit is een prachtige reis met zeer veel afwisseling en paar duizend kliks.
        Mijn foto's op http://jalbum.net/nl/browse/user/album/896148/
        Veel plezier,

        Comment


        • #5
          Re: 1 à 2 reisgenoten gezocht voor Ethiopië (nov 2012)

          Wij hebben dit jaar met Pasen het noordelijke deel gedaan Bahir Dar/Lake Tana-Gondar-Simien-Axum-Lalibela en een stuk naar het zuiden Abiata-Shalla en Awassa maar niet de stammen. De stammen in het zuiden hebben we nog niet kunnen doen uit tijdsgebrek en Danakil staat ook heel hoog op ons lijstje maar het negatieve reisadvies voor die regio heeft ons ervan weerhouden. In het Noorden en tot Awassa is het gemakkelijk om portretten van mensen te maken zonder dat ze geld vragen voor een foto. Ik heb alleen betaald aan een priester aan de baan die er stond met de collectebus voor de renovatie van de kerk. Wij hebben de reis lokaal in Addis geboekt via referenties die ik op tripadvisor had gevonden en zonder Belgische of andere tussenpersonen. Als je interesse hebt, kan je een deel mijn foto's zien op mijn website www.withinafrica.com. De voorbereiding van de reis en het reisverslag met kan je op mijn blog vinden http://artickids.tumblr.com/
          Ethiopië is echt een prachtig land en zeer de moeite. We gaan er zeker nog eens terug. Als je via Belgiumdigital geen reisgenoten zou vinden, kan je het misschien ook posten op het thorntree forum van lonelyplanet. Veel plezier

          Comment


          • #6
            Re: 1 à 2 reisgenoten gezocht voor Ethiopië (nov 2012)

            Leuk te lezen dat jullie naar Ethiopie gaan. Prachtig land met zeer vriendelijke bevolking. Wij zijn er in maart 2010 geweest en gaan als onze zoon wat ouder is zeker nog eens terug.
            Om al in de stemming te komen kan je misschien eens ons reisverslag bekijken :


            Prettige reis!

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment

            Working...
            X