Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera met redelijke zoom.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact camera met redelijke zoom.

    Hoi,

    Voor op reis zoek ik een compact toestel met een redelijke zoom kwaliteit om tijdens riviertochtjes (dus niet in donkere omstandigheden) wat foto's te kunnen nemen van dieren langs de zijkant van het water.

    Ik weet van de beperkingen indien grote zoom op compact camera's in combinatie met grote aantal megapixels, maar ik heb voorlopig geen budget voor al te dure apparaten.

    Budget dacht ik rond de tussen 200 en 250€.

    Ik heb al redelijk wat rondgekeken, maar vraag me af wat de bevindingen zijn van de mensen die hier zeker wat van kennen.

    Ik dacht aan toestellen zoals de Fujifilm FinePix F660EXR, de Canon PowerShot SX230 HS, de Olympus SH-25MR, de Panasonic Lumix DMC-TZ20 of de Sony Cybershot DSC-HX9V of eventueel nog andere?

    Kunnen jullie eventueel eens aangeven (eventueel ervaringen) wat de betere type toestellen zijn voor dergelijke foto's? Dit hoeft geen superkwaliteit te zijn zoals bij DSLR...

    Bedankt alvast.

  • #2
    Re: Compact camera met redelijke zoom.

    Als u ook nog het water op gaat is een Canon d10 of een Olympus Tough mogelijk een betere keus. Niet de beste fotokwaliteit maar elektronica en water gaan gewoonlijk niet te goed samen.

    Comment


    • #3
      Re: Compact camera met redelijke zoom.

      Wel ik kan enkel meepraten over wat ik zelf in mijn bezit heb, en dat is de Canon PowerShot SX230 HS. Zeker geen slecht toestel voor z'n prijs!

      Mijn vriendin gebruikt hem voornamelijk maar ik heb hem uiteraard zelf wel al eens getest. Het enige minpunt dat ik zo kan bedenken is dat de pop-up flash echt links-bovenaan in de hoek van het toestel zit, waar de meeste mensen grip zoeken bij het vasthouden. Maar zeker geen punt om daarvoor een eventuele koop voor te laten...

      GPS bij dit toestel is niet noodzakelijk, maar ook een leuke extra vind ik persoonlijk. Al is dit ook steeds een klein beetje ten nadele van de batterij.

      Fotokwaliteit is op zich zeker niet slecht voor zover je dit mag verwachten voor een toestel van deze prijs. (Een aantal voorbeelden)
      Canon EOS 600D - Tamron AF 17-50 / 2,8 XR Di II VC LD - Tamron AF 70-300 Di VC - Follow me @ Flickr

      Comment

      Working...
      X