Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF 70-200f 2,8 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EF 70-200f 2,8 L USM

    Hoi,
    Ik maak al drie jaar voetbalfoto's voor onze supportersclub met een Canon 1000 en kit lens 75- 300. Begin dit jaar een Canon 60D aangekocht en nu zou ik ook een nieuwe lens willen.
    Mijn gedacht gaat naar de canon EF 70-200f 2,8 L USM.
    Mijn vraag, Is dit een goede keuze of moet ik beter de lens met IS nemen?

  • #2
    Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

    Als het buiten is, dan kom je er in principe wel zonder IS, te meer omdat je toch meestal met snelle sluitertijden zal werken en de IS van weinig belang is in dat geval.

    Alleen weet ik niet of je er zal komen met 200mm...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

      je hebt dus nog steeds je 1000D ?

      Koop dan een 300mm F4 l IS voor op je 60D en op je 1000D zet je een lens met korter bereik voor als je dat nodig hebt 2 body's kunnen echt van pas komen. Indien te weinig bereik ga dan meteen voor een 400mm f5.6 L ( zonder is )
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

        Het probleem is dat er ook avondwedstrijden zijn of dat het vroeg donker is in de winter.
        Kan een extender hulp bieden voor het bereik?

        Comment


        • #5
          Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

          voor het bereik wel, maar je verliest dan weer licht.

          Comment


          • #6
            Avondwedstrijden zullen moeilijk, zoniet onmogelijk blijven, tenzij het wedstrijden betreft in een groot stadion met prima verlichting. Bij het gemiddelde voetbalveld zal je zelfs met f/2.8 veel licht te kort komen.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

              Ik ook neem veel voetbalfoto's (jeugdwedstrijden) en gebruik hiervoor voornamelijk een 550D + 70-200 2.8 L USM, dus niet de IS versie.

              valt reuze mee, alleen voor tornooien en dergelijke kan ie wat aan de zware kant uitvallen na een bepaalde tijd, maar daar wen je wel aan ;-) (=goed voor de armspieren)

              op je 60D zal deze lens zeker zijn beste beentje kunnen voorzetten.

              qua bereik is het inderdaad soms wat aan de korte kant, maar dit verplicht je van wat te bewegen langs de zijlijn (=goed voor de conditie)

              Indien de wedstrijden op een heel veld gespeeld worden is het inderdaad aan te raden om een 300mm of 400mm aan te schaffen.

              naast de 550 gebruik ik een 450 met kitlens voor de rest te trekken, maar op de wedstrijden haal ik deze zelden uit. tenzij voor groepsfoto's.

              maw, ik heb het me nog geen seconde beklaagd dat ik deze lens gekocht heb.
              Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

              Comment


              • #8
                Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

                ik heb sinds kort de 70-300L en ik heb de 70-200 2.8 in mijn bezit, maar die laatste gaat in mijn tas blijven, de scherpte van de 70-300L is erg goed, IS fantastich (al zal je daar met bewegende beelden weinig aan hebben), bereik is erg lekker en het formaat van deze lens.

                De 60D kun je behoorlijk opschroeven in zijn ISO dus het gemis aan 2.8 kun je redelijk compenseren.
                Ik zou ook even deze lens meeneme in je beslissing.

                Maar de 70-200 2.8 is en blijft een erg goed en fijn objectief voor sport, enige nadeel is soms het bereik wat ietsje te weinig is, maar prima op te lossen door te gaan wandelen langs het veld met de bal mee.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • #9
                  Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

                  Ik twijfel voor mijn 60D ook tussen de canon 70-200L f4 IS, 70-300L of de sigma 70-200 f2.8 OS
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

                    kijk eerst eens hoeveel van je foto's de laatste tijd gebruikte je de 300mm en hoeveel bleven onder de 200. Als het aantal boven de 200 te verwaarlozen is zou ik voor de 200 gaan.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

                      Hoi,

                      ik zit met ongeveer het zelfde... ik heb een 600D en ik ben opzoek naar een 2e lens. Ik twijfel heel erg tussen de Canon 70-200mm f/2.8 USM (€1099) en de Canon 70-200mm f/4.0 IS USM(€999).
                      Bedoeling is vooral voor tennis maar ook voor dansen (vaak zalen met weinig verlichting).
                      Bij dansen kun je flits gebruiken (heb ik nog niet zit wel in de planning om aan te schaffen evenals statief).

                      Ik heb op het moment het geld niet voor de 70-200mm f/2.8 IS USM anders was de keuze redelijk makkelijk gemakt =)

                      Hopelijk kunnen jullie wat ervaring advies delen

                      Groetjes,
                      Floris
                      Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

                        foutje, sorry
                        Last edited by OpaJM; 16 mei 2012, 14:31. Reden: fout forum

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

                          Wat voor dansen fotografeer je dan, ik mag daar geen flits gebruiken hoor. Dus ik zit altijd op de 2.8. Dat gaat redelijk goed moet ik zeggen alhoewel het soms toch te donker is zodat ik moet timen op een stilstaand moment van de dansers.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door floris.1995 Bekijk bericht
                            Hoi,

                            ik zit met ongeveer het zelfde... ik heb een 600D en ik ben opzoek naar een 2e lens. Ik twijfel heel erg tussen de Canon 70-200mm f/2.8 USM (€1099) en de Canon 70-200mm f/4.0 IS USM(€999).
                            Bedoeling is vooral voor tennis maar ook voor dansen (vaak zalen met weinig verlichting).
                            Bij dansen kun je flits gebruiken (heb ik nog niet zit wel in de planning om aan te schaffen evenals statief).

                            Ik heb op het moment het geld niet voor de 70-200mm f/2.8 IS USM anders was de keuze redelijk makkelijk gemakt =)

                            Hopelijk kunnen jullie wat ervaring advies delen

                            Groetjes,
                            Floris
                            Sowieso de f/2.8, je wilt je onderwerp goed kunnen isoleren van de achtergrond, je wilt de supporters achter de tennisser niet scherp zien. Je gaat ook snelle sluitersnelheden gebruiken, dus IS heb je eigenlijk niet echt nodig. Voor dansen in donkere zalen, zeker de f/2.8 en grote kans dat dit zelfs niet zal voldoen en dat je een lichtsterke prime nodig hebt (bvb 85mm f/1.8), behalve als je mag flitsen natuurlijk.
                            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon EF 70-200f 2,8 L USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              Wat voor dansen fotografeer je dan, ik mag daar geen flits gebruiken hoor. Dus ik zit altijd op de 2.8. Dat gaat redelijk goed moet ik zeggen alhoewel het soms toch te donker is zodat ik moet timen op een stilstaand moment van de dansers.
                              Latin redelijk gebruikelijk om te flitsen... heb je als danser zelf geen last van me. (ik dans zelf ook) de fotografen langs de kant hebben bij mij de interesse gewekt voor fotografie
                              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                              Sowieso de f/2.8, je wilt je onderwerp goed kunnen isoleren van de achtergrond, je wilt de supporters achter de tennisser niet scherp zien. Je gaat ook snelle sluitersnelheden gebruiken, dus IS heb je eigenlijk niet echt nodig. Voor dansen in donkere zalen, zeker de f/2.8 en grote kans dat dit zelfs niet zal voldoen en dat je een lichtsterke prime nodig hebt (bvb 85mm f/1.8), behalve als je mag flitsen natuurlijk.
                              Wat je zegt over de IS was een van mijn twijfelpuntjes, ik heb nog niet met deze objectieven gewerkt. En weer niet hoeveel IS waard is omdat ik met snelle sluitersnelheden werk... (en de rest kan opgevangen worden met een statief)
                              Last edited by floris.1995; 16 mei 2012, 19:17. Reden: ontbrak nog wat
                              Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

                              Comment

                              Working...
                              X