Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pauw

    Een crop (helaas), ik had maar 1 lens bij me en kon niet te dichtbij komen. De pauw zat ook in een hoekje waardoor de achtergrond (houten hekje) te zien is. Vind de compo wel oké, maar de scherpte weet ik zo direct niet. Ik heb ook wat vignet toegevoegd, weet niet of dit een meerwaarde is (wilde het hekje een beetje verdoezelen ook). Alvast bedankt voor het kijken. Tips of opmerkingen zijn altijd welkom vanzelfsprekend.






    85mm, 1/160 sec, f/7.1, iso 250

  • #2
    Re: Pauw

    Volgens mijn bescheiden mening heb je daar geen goed aangedaan (vignetering), want de linkerkant van je foto is niet scherp meer. Denk toch dat, dat de reden is
    Wel heel mooie foto
    grt. Ria

    Comment


    • #3
      Re: Pauw

      Klopt, maar die onscherpte komt niet door het vignet, maar omdat ik op de kop van de pauw heb scherpgesteld. Misschien dat een hoger diafragmagetal beter geweest zou zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Pauw

        Ik vind het al een hele mooie, hoor. Maar probeer eens de kleuren nog iets meer door te laten komen voor contrast te verhogen.
        Zelf heb ik me geamuseerd om de contrastlijn (doordrukken 21%, uit te testen en tevens waarde (had hem op 118 geplaatst i.p.v. 128) beperken. Nou ik moet zeggen dat hij scherp en kleurrijk doorkomt. Nu dit is altijd een kwestie van smaak hoor. Maar voor een pauw mogen de kleuren denk ik wel meer geaccentueerd worden.
        Mijn oog wordt donkerder.

        Comment


        • #5
          Re: Pauw

          Merci voor je reactie. Misschien mag het contrast idd wat hoger.

          Comment

          Working...
          X