Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

    Hello,

    ben op zoek naar een goed lichtsterke uitbreiding, maar niet TE duur. Ik heb ook nog andere hobbies

    Deze lijkt me dus een goede keuze:
    Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM
    Deze zou dan gaan bestaan naast een Nikkor 17-55 2.8 op een Nikon D90.

    Iemand persoonlijke ervaring met deze lens? Als ik het goed begrepen heb, dan kan ik deze later ook op een full-frame body kunnen gebruiken.

    groetjes

  • #2
    Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

    Oorspronkelijk geplaatst door nikondee90 Bekijk bericht
    Hello,

    ben op zoek naar een goed lichtsterke uitbreiding, maar niet TE duur. Ik heb ook nog andere hobbies

    Deze lijkt me dus een goede keuze:
    Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM
    Deze zou dan gaan bestaan naast een Nikkor 17-55 2.8 op een Nikon D90.

    Iemand persoonlijke ervaring met deze lens? Als ik het goed begrepen heb, dan kan ik deze later ook op een full-frame body kunnen gebruiken.

    groetjes
    Ik ben geen telemens maar ik heb deze lens ooit tweedehands gekocht van een BD member. Als nieuw.
    Op al de rest van de mijn spullen staat er Nikon.
    Eerlijk is eerlijk, het is geen OS lens maar en ze voelt niet aan als een Nikkor 17-55 maar ze is goed. Ik gebruik ze heel af en toe(ben geen telemens) op mijn D3.
    Is haar geld meer dan waard.
    Maar je gaat het verschil met een 17-55 echt wel voelen. Wat op zich geen verwijt naar beeldkwaliteit is. Autofocus beetje trager, piept soms eens op de extreme brandpunten maar voor de rest geen klachten. Maar ik gebruik ze max voor 100 foto's per jaar.
    Bruikbaar op FF ? Tenzij ik iets fundamenteels heb gemist : ja dus.
    Mits een schappelijke prijs en staat : kopen !
    Heb een kennis die ze gebruikt op een D200 en heb hem nog niet horen klagen.
    Maar dat is jouw keuze.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

      ik gebruik de canon versie van die 70-200 en ben er zeer tevreden van. ok de merk eigen versies zijn net een klein beetje beter maar wel dubbel zo duur. beetje afwegen wat je wil
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

        Ik heb ook intresse voor deze lens, maar ik ben nog aan het twijfelen tussen deze sigma of de Nikkor AF-D 80-200mm F2.8 ED
        Is ongeveer de zelfde prijsklasse, ..de nikkor moet naar het schijnt wel goed zijn, maar heeft wel geen VR.

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

          Ik heb een tijdje de Sigma gebruikt en was daar redelijk tevreden over op f2.8 is ze wel een beetje soft vanaf f4 is ze superscherp.Daarna ben ik overgeschakeld op de Nikkor 80-200 AF-S , deze was wel scherp op f2.8. Nu heb ik vandaag een Nikkor 70-200 VR gekocht, ik ga hem morgen namiddag afhalen.Ik ben benieuwd wat dat zal geven.In ieder geval als je de Sigma kan kopen voor een zacht prijsje zou ik het niet laten.Mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

            Van bovenstaande en de tweede reacties sterke twijfel of deze posters het ook over de OS versie hebben?

            De OS en de niet OS zijn objectieven met een compleet ander ontwerp!!! En niet vergelijkbaar!!!

            De oude sigma 70-200 is "ok". De nieuwe 70-200 OS is super! Nog niet 100% op het niveau van de merkeigen varianten (weather sealing, AF snelheid en accuratesse bij low light...) maar al met al is de Sigma OS zéker geen slechte koop! Je schrijft welliswaar wat meer af (als met een merkeigen) maar je geeft initieel ook bijna duizend euro minder uit.

            Objectief gezien heeft de OS versie maar 2 "nadelen". 1. het deel waar de knoppen op zit steekt nogal uit. Ik vind dit met vasthouden soms in de weg zitten en het oogt nogal "breekbaar". 2. De zoomring en focusring zitten omgedraaid tov andere 70-200 versies. Zoomen die je dus met het draaiende deel die vlak tegen de frontlens aanzit...zoomen vind ik daarom niet erg prettig werken, voelt onnatuurlijk...maar ben overtuigd dat dit went na verloop van tijd. Handmatig ingrijpen op de AF gaat dan weer net wat soepeler/makkelijker vanuit een natuurlijk positie, maar ik gebruik dat zelden op dergelijke objectieven.

            Optisch is hij "zeker" niet zo goed als de nikkor variant(en)...maar om het verschil te zien moet je al gaan pixelpeepen. Enkel volopen vond ik het verschil "zichtbaar"...maar dan nog niet erg storend.

            Met andere woorden, een TOP objectief voor zijn geld.

            @Dizze...het hangt af waar je het objectief voor wil gebruiken. Als het optische het meest belangrijk voor je is. Dan zéker voor de 80-200 f2.8 AF-D gaan...optisch is deze gewoon erg erg goed! Ook volopen...

            Als AF snelheid het belangrijkste voor je is...dan neig ik toch meer naar de Sigma (of 70-200 VR(II) natuurlijk)...
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

              Sorry ik had niet gezien dat TS het over de OS versie had.Deze die ik had was de versie zonder OS.mvg Yves.
              What you see is what you get

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

                Ik gebruik de "oude" niet-OS versie op mijn D300s. Is een juweeltje. De nieuwe OS schijnt nog beter te zijn. Een aanrader.

                Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

                  sorry,..verkeerd gepost
                  Last edited by Dizze; 15 mei 2012, 14:44.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Van bovenstaande en de tweede reacties sterke twijfel of deze posters het ook over de OS versie hebben?

                    De OS en de niet OS zijn objectieven met een compleet ander ontwerp!!! En niet vergelijkbaar!!!

                    De oude sigma 70-200 is "ok". De nieuwe 70-200 OS is super! Nog niet 100% op het niveau van de merkeigen varianten (weather sealing, AF snelheid en accuratesse bij low light...) maar al met al is de Sigma OS zéker geen slechte koop! Je schrijft welliswaar wat meer af (als met een merkeigen) maar je geeft initieel ook bijna duizend euro minder uit.

                    Objectief gezien heeft de OS versie maar 2 "nadelen". 1. het deel waar de knoppen op zit steekt nogal uit. Ik vind dit met vasthouden soms in de weg zitten en het oogt nogal "breekbaar". 2. De zoomring en focusring zitten omgedraaid tov andere 70-200 versies. Zoomen die je dus met het draaiende deel die vlak tegen de frontlens aanzit...zoomen vind ik daarom niet erg prettig werken, voelt onnatuurlijk...maar ben overtuigd dat dit went na verloop van tijd. Handmatig ingrijpen op de AF gaat dan weer net wat soepeler/makkelijker vanuit een natuurlijk positie, maar ik gebruik dat zelden op dergelijke objectieven.

                    Optisch is hij "zeker" niet zo goed als de nikkor variant(en)...maar om het verschil te zien moet je al gaan pixelpeepen. Enkel volopen vond ik het verschil "zichtbaar"...maar dan nog niet erg storend.

                    Met andere woorden, een TOP objectief voor zijn geld.

                    @Dizze...het hangt af waar je het objectief voor wil gebruiken. Als het optische het meest belangrijk voor je is. Dan zéker voor de 80-200 f2.8 AF-D gaan...optisch is deze gewoon erg erg goed! Ook volopen...

                    Als AF snelheid het belangrijkste voor je is...dan neig ik toch meer naar de Sigma (of 70-200 VR(II) natuurlijk)...
                    Ok, de nikkor is optisch beter dan de sigma, ..maar ga ik het gemis van de VR niet missen t.o.v de sigma? ..ik ga hem vooral gebruiken voor portretten, mensen, modellenshoots...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

                      Ik heb sinds een tijdje de 70-200 VRII...en het is heerlijk van tijd tot tijd die VR...

                      Maar heb daarvoor lange tijd met de 80-200 gewerkt...en nooit VR gemist. Je leert er mee werken.

                      Het is en blijft natuurlijk wel een "ouder" objectief...gezien de mogelijke ontwikkeling dat de eventueel te lanceren D600 geen AF-motor in de body meer heeft (die de 80-200 AF-D wel nodig heeft)...kán dat voor een lagere restwaarde of korte bruikbaarheid in de toekomst zorgen, wanneer Nikon besluit dit door te trekken naar alle of bijna alle modellen.

                      Qua toekomstvastheid zou ik daarom, gek genoeg, in dit geval gokken op de Sigma...
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

                        Hallo, ik heb van Nikon zowel de schuif als tweeringversie van de 80/200 AF-D gehad.
                        Toen ik wou upgraden heb ik ook de Sigma mét OS kunnen testen en de exemplaren die ik toen zowel bij Rubens als op de photokina heb getest waren beter dan mijn AF-D's op f2.8.
                        De resultaten waren in bijna lijn met de eerste 70/200 VR van Nikon.
                        Enkel een beetje overstraling op f2.8 bij hoge contrasten deden hem de das om.
                        Ik heb uiteindelijk voor de Nikon VRII gekozen maar als je het mij vraagt kies ik de Sigma boven de AF-D's ,ook al voor OS en stille motor.
                        En je leest vaak dat men de OS/VR niet nodig heeft ,wat gedeeltelijk kan kloppen maar als je het hebt wil je niet meer zonder,allee ik toch niet
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

                          @ jeroen.k en Jozef68, bedankt voor de info !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            Hallo, ik heb van Nikon zowel de schuif als tweeringversie van de 80/200 AF-D gehad.
                            Toen ik wou upgraden heb ik ook de Sigma mét OS kunnen testen en de exemplaren die ik toen zowel bij Rubens als op de photokina heb getest waren beter dan mijn AF-D's op f2.8.
                            De resultaten waren in bijna lijn met de eerste 70/200 VR van Nikon.
                            Enkel een beetje overstraling op f2.8 bij hoge contrasten deden hem de das om.
                            Ik heb uiteindelijk voor de Nikon VRII gekozen maar als je het mij vraagt kies ik de Sigma boven de AF-D's ,ook al voor OS en stille motor.
                            En je leest vaak dat men de OS/VR niet nodig heeft ,wat gedeeltelijk kan kloppen maar als je het hebt wil je niet meer zonder,allee ik toch niet
                            Toch zijn optisch, de AF-D versies in mijn ogen "beter" als de 70-200 VR(I)...beter tussen haakjes, omdat het allemaal zo marginaal is.
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?

                              gebruik sigma nu reeds enkele weken/maanden met volle tevredenheid.
                              OS is zeer efficient ... kleurbeheer van lens vind'k super ... vergelijkbaar met sigma 85mm ...
                              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                              Comment

                              Working...
                              X