Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X100: hoe verschillende P instellingen kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X100: hoe verschillende P instellingen kiezen?

    Ik heb al een hele tijd de x100, en hoewel je in het begin aan een aantal dingen moet wennen, ben ik er zeer tevreden over.

    Nu vraag ik me af hoe ik in P mode verschillende andere combinaties van A&S kan selecteren.

    Volgens de handleiding zet je 'm in P (A-A), en dan kan je met instelschijf of instelknop ander combinaties laten kiezen - alleen lukt dit me niet.

    Ik heb op dit ogenblik firmware 1.3 erop; met de vorige firmware versies heb ik dit helaas niet geprobeerd.

    Iemand die dit probleem herkent? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd...

    Groeten,

    Chris.

  • #2
    Re: Fuji X100: hoe verschillende P instellingen kiezen?

    (Heb zelf geen x100, maar even de manual online geconsulteerd. Kijk eens op p.24.)

    Dit noemt men Program Shift en zou beschikbaar moeten zijn, tenzij in bepaalde uitzonderingen.

    Program Shift If desired, you can rotate the command dial or press the command con- trol left or right to other combinations of shutter speed and aperture without altering exposure (program shift). Program shift is not avail- able when a flash is used, AUTO is selected for U DYNAMIC RANGE in the shooting menu (P 70), or ON is selected for N ISO AUTO CON- TROL in the setup menu (P84).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X100: hoe verschillende P instellingen kiezen?

      Bedankt Les,

      Het is opgelost met je suggestie - het zat 'm in de auto-ISO instellingen die je op 2 plaatsen kan wijzigen. Ik dacht wel dat het aan mij lag.

      Grtn,

      Chris.

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X100: hoe verschillende P instellingen kiezen?

        Blij dat het zo simpel te fixen was!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X