Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij opstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij opstelling

    goedemorgend iedereen,

    ik wou een nieuwe opstelling bekomen maar tot nu toe krijg ik deze niet aan het werk.
    de opstelling is als volgende
    camera D90. hierop een hotshoe gemonteerd met aansluiting voor pc kabel.
    hierop male-female kabel aangesloten en op het einde van deze kabel een splitter voor deze pc kabel. op deze splitter drie pc kabels male-male aangesloten en loopt naar 3x SB800 flits. aangesloten via de pc-port.
    De flitsen zijn op manueel ingesteld.

    weet er iemand of ik iets meer zou moeten instellen op de flitsers dat die via de pc-port signiaal krijgen? maar volgens mij is dit niet het geval zover ik weet.
    hoe kan ik voor de rest testen waar de fout in deze opstelling zit. de flitsers rechtstreeks op de camera werken allemaal. maar bovenop de aparte hotshoe gaan ze ook niet af. kan ik dan concluderen dat de hotshoe niet meer werkt?
    of zit het nog ergens helemaal anders?

    greets,

    Jeroen

  • #2
    Re: hulp bij opstelling

    Als de flitsers direct op de camera werken en met het blokje ertussen niet..dan zal het wel aan het blokje liggen dat ergens een slecht contact maakt. (oxidatie?)

    3flitsers aansturen lijkt me interessanter om draadloos te doen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij opstelling

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      dan zal het wel aan het blokje liggen dat ergens een slecht contact maakt. (oxidatie?)
      hehe oxidatie, dat niet want het is juist een nieuw blokje. maar het is er wel van dat china ebay gerief dus misschien was het gewoon nooit een goed blokje.

      greets,

      Jeroen

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij opstelling

        Als alles wat 'made in china' niet goed zou zijn en op straat gesmeten zou worden....de straten zouden nogal vol liggen, incl. je camera

        Heb eens een trigger gehad die het op nikon wel goed deed. Op canon moest ik 'm omdraaien om goed contact te krijgen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij opstelling

          Probeer anders eens of het met 1 flits, zonder splitter? Dan kan je gaan uitsluiten wat het wel- niet kan zijn...
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij opstelling

            nope met één flits werkt het ook niet. het is daarmee dat ik hier de vraag stel of er iets aan de opstelling zou kunnen schelen want heb al eliminerend gewerkt maar het werkt gewoon niet.
            maar of het nu de kabel is of het blokje dat zal ik niet rap te weten komen denk ik.

            greets,

            Jeroen

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij opstelling

              Kan je het blokje doormeten?
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment

              Working...
              X