Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen houden of body met kitlens kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen houden of body met kitlens kopen

    Ik ben van plan om mijn analoge nikon F601 en mijn D3000 weg te doen en een D7000 in huis te halen. Voor de D3000 heb ik enkel de 18-55 kitlens maar voor de F601 heb ik wel een aantal lenzen. Nu vraag ik me af welke van deze lenzen ik met de F601 zou verkopen of dat ik beter alle lenzen hou en en enkel een nieuwe body aan te kopen. Op de F601 zijn het allemaal leuke lenzen met elk hun eigen voordelen. Als ik een kitlens bij de D7000 zou kopen dan wordt het de 18-105.

    Van Nikkor:
    35-70 f3.3/4.5 AF macro (een compacte lens met beperkte zoom ideaal voor uitstapjes en vakanties)
    35-105 f3.5/4.5 AF macro (iets minder compact met groter bereik makkelijk voor de spelende kinderen.)
    50 f2 M (eigenlijk van mijn nikkormat ft3 dus die blijft zeker)

    Van Tamron
    een 28-200 f3.8/5.6 AF (Groot bereik en toch redelijk compact. De D3000 herkent deze lens niet, hij geeft altijd de melding dat ik het diafragma moet vast zetten op het kleinste diafragma ook al is dat gebeurd maar op de D7000 werkt ze wel)

    Van Vivitar
    70-210 f4.5/5.6 AF (heeft een schuifzoom, stelt manueel makkelijker scherp dan de Tamron maar pakt meer plaats.

    Iemand een idee wat zo een F601 nog waard is?

  • #2
    Re: Welke lenzen houden of body met kitlens kopen

    Ik zal het wat duidelijker maken. Als je voorgaande lenzen hebt zou je dan er 1 wegdoen om de investering in een D7000 kleiner te maken of om eventueel in te wisselen voor een nikkor 18-105, zo ja de welke?
    Krijg je in vergelijking meer van een body met lens dan zonder lens?

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen houden of body met kitlens kopen

      Kan je over deze objectieven niet veel helpen...het lijken me qua lichtsterkte allemaal geen slechte objectieven...maar toch van een "ouderdom" dat je al snel in de reeks van "wat de gek er voor geeft" komt.

      Wel kan ik je zeggen dat mijn ervaring, met courant spul dat dan weer wel, is dat je bij losse verkoop sneller verkoopt én vaak ook nog eens meer kan vangen.

      Laatste keer een camera met 3 objectieven en flits te koop gehad. 2 maanden zonder juiste bieding of reactie. Daarna alles los te koop gezet, binnen 2 weken alles verkocht...uiteindelijk voor 150 meer dan ik voor de hele set vroeg.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen houden of body met kitlens kopen

        Het grootste "probleem" dat je volgens mij gaat hebben is dat je met de Nikkor's helemaal geen groothoek meer hebt. Omgerekend 52.5mm om te beginnen....
        Volgens mij ga je dus best voor die 18-105.
        En het is spijtig maar op de tweedehandsmarkt hebben ze weinig waarde, net door die 35mm aanvangswaarde die slecht ligt op croptoestellen.
        Je kan ze ook bijhouden, misschien schakel je nog over op FF in de toekomst
        D800 en een goed glasservies

        Comment

        Working...
        X