Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d3000 lens kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d3000 lens kapot

    Niet minder dan een uur geleden was ik van plan om foto's te trekken. Ik zette mijn statief met mijn camera erop aan de deur, ik draai me even om om iets te halen en BAM ik hoor een bonk op de grond. Ik begon helemaal te flippen toen ik mijn camera te zien zag, buiten, op het terras.





    Valt dit nog te maken?
    :'(

  • #2
    Re: Nikon d3000 lens kapot

    De lensvatting van de body afhalen en kijken of de body zelf nog perfect werkt met behulp van een ander objectief. Als alles goed wekt een vervangende kitlens zoeken vanaf 40-50 euro.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d3000 lens kapot

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      De lensvatting van de body afhalen en kijken of de body zelf nog perfect werkt met behulp van een ander objectief. Als alles goed wekt een vervangende kitlens zoeken vanaf 40-50 euro.
      Zou ik dit objectief niet meer kunnen maken?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d3000 lens kapot

        lijkt me nogal zwaar gehavend. Je kan altijd eens met procirep contact opnemen, maar dergelijke schade lijkt me wel onoverkomelijk. http://www.procirep-belux.be/index.p...tellingen-2012

        Toch sukses gewenst

        groetjes

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d3000 lens kapot

          Ik ben zelf nog maar 15 jaar, ik ga het maar overlaten aan mijn papa zeker?
          Maar nu is hij niet thuis
          Ik ga dood. Ik behandelde die camera als mijn baby Ik heb hem nog geen jaar...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d3000 lens kapot

            Oorspronkelijk geplaatst door Hélène Bekijk bericht
            Zou ik dit objectief niet meer kunnen maken?
            Als hij nog te maken is, zal het meer kosten dan een goede occasie op internet! Zoals reeds gezegt, voor 50€ heb je een goede 2dehands, voor 99 heb je een nieuwe.
            Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d3000 lens kapot

              heb je nog een tweede lens probeer die dan even of kijk een keer in je omgeving of er iemand is met nikon materiaal die even een lens wil testen op je toestel zodat je zeker weet dat dat geen averij heeft opgelopen. Indien toestel nog intact kan je inderdaad even kijken om een andere lens te kopen. Herstellen zal, zeker als het om de kitlens gaat, helemaal niet lonen.

              Ga tevens even na hoe het komt dat het toestel omgevallen is: hevige windstoot, kat of hond die passeerde of statief niet stevig neergezet? zodat je in de toekomst zulke zaken kan voorkomen.

              Wij duimen allemaal dat het een beetje eenvoudig opgelost raakt hoor.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d3000 lens kapot

                Alvast bedankt allemaal!
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d3000 lens kapot

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  heb je nog een tweede lens probeer die dan even of kijk een keer in je omgeving of er iemand is met nikon materiaal die even een lens wil testen op je toestel zodat je zeker weet dat dat geen averij heeft opgelopen. Indien toestel nog intact kan je inderdaad even kijken om een andere lens te kopen. Herstellen zal, zeker als het om de kitlens gaat, helemaal niet lonen.

                  Ga tevens even na hoe het komt dat het toestel omgevallen is: hevige windstoot, kat of hond die passeerde of statief niet stevig neergezet? zodat je in de toekomst zulke zaken kan voorkomen.

                  Wij duimen allemaal dat het een beetje eenvoudig opgelost raakt hoor.
                  Waarschijnlijk heb ik mijn statief niet stevig neergezet. Ik voel mij nu echt zooo schuldig! :'(

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d3000 lens kapot

                    Gevalletje Inboedelverzekering?

                    Groet Hans.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d3000 lens kapot

                      Schuldig hoef je je net te voelen, je hebt er niemand te kort mee gedaan en wij allemaal hebben ook met schade en schande moeten leren. Beschouw het als leergeld en geniet verder van het leven want daar gaat het uiteindelijk om.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon d3000 lens kapot

                        Check ook eerst of je geen kleine onderdelen in je camera hebt, vooraleer je foto neemt. Anders zou je de sluiter of de sensor achter de sluiter kunnen beschadigen...

                        Weinig reden tot paniek, de lens is nieuw te vinden voor net onder 100 euro, valt al bij al nog mee.

                        Het voordeel van een plastieken lens: het is niet je camera die breekt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon d3000 lens kapot

                          Oei...ik denk ook niet meer te maken.


                          Maar zéker even checken of je vader het met de inboedelverzekering kan regelen hoor! 100 euro is niet veel in fotoland...maar wel voor iemand van 15...
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon d3000 lens kapot

                            idd een spijtig voorval! iedereen komt wel eens zo'n toer tegen.

                            body zal hoogstwaarschijnlijk ok zijn.

                            de lens: nieuw kopen! reparatie gaat veel meer kosten dan nieuw/2dehands lensje.
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon d3000 lens kapot

                              Body is volgens mij oké, ik vind niets anders dan een schram aan de hoek.
                              IK ga dus gewoon een nieuwe lens kopen, en ik koop meteen ook een betere.

                              groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X