Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsset werkt niet bij Canon 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsset werkt niet bij Canon 600D

    Wij beschikken over een Canon EOS 600D en willen deze gebruiken met onze flitsset Illustar SET-SMD-200 - 2x SMD-200. Dit lukt echter niet.
    Vroeger hadden wij een 40D en kon je de camera rechtstreeks via een synchronisatiekabel aan de flitsset hangen. Je kon ook gebruik maken van een draadloze trigger maar deze transmitter moest je ook met een kabeltje aan het toestel bevestigen.
    Weet iemand raad hoe we deze flitsset kunnen gebruiken met onze 600D?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

    de correcte kabel / aansluiting kopen ofwel overschakelen op een goedkoop radiotrigger-setje zoals de RF-602
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

      Er lijkt gewoon geen aansluiting te zijn op het toestel voor een synchronisatiekabel.
      We hebben nu ook een wireless trigger maar die moet je ook aansluiten via een klein kabeltje. Is dat bij de RF-602 dan niet zo? Hoe herkent je toestel dit dan?
      Bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

        Het probleem is je aansluiting op je toestel die anders is.

        De RF-602 is een radiotrigger waarvan de transmitter een gewone hotshoe heeft.
        Deze zal dus op elk toestel van canon (en ook nikon) werken. Dit aangezien indien er geen TTL gebruikt wordt, enkel het middencontact noodzakelijk is.
        Er zijn nog andere radio-triggers ook hoor, zoals phottix strato, cactus v5 e.a.

        De receivers van de RF-602 kan je dan ofwel een hotshoe-flits op plaatsen of je kan die verbinding via een bijgeleverde kabel op je studio-flits. Standaard zit bij elke RF-602 receiver een kabel met een 3.5 jack en er wordt een 6.3 koppelstuk bijgeleverd.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

          op ebay vind je ook een adaptertje om op je hotshoe te plaatsen waar een PC connector op zit, vandaar kan je weer verder op je bestaande installatie werken.

          maar ik volg ook het advies om met een radiotrigger te werken omdat die gewoonweg veel handiger zijn in gebruik. die rf602 is niet duur (25 euro dacht ik +- )

          Comment


          • #6
            Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

            We hebben onze huidige wireless trigger eens goed nagekeken.
            In onze transmitter zat ook een batterij en deze hebben we nu vervangen zodat deze kan werken zonder het kabeltje aan te sluiten op ons fototoestel.
            Vroeger hebben we onze wireless trigger steeds gebruikt met het bijgeleverde kabeltje.
            Momenteel is dit niet meer mogelijk aangezien ons nieuw fototoestel geen aansluiting hiervoor heeft.
            Wanneer we onze triggerset nu gebruiken zonder het kabeltje is er geen ontsteking bij onze flitsset.
            Het lampje van onze transmitter brandt nochtans als we op de testknop ervan drukken.
            De receiver werkt volgens ons ook aangezien de flitsset ontsteekt waneer we de receiver aanzetten.
            Is er een instelling die we over het hoofd zien?
            We hebben flitsset Illustar SET-SMD-200 - 2x SMD-200
            Canon Eos 600D
            triggerset Godox CT-04

            Hopelijk kan ons iemand verder helpen

            Comment


            • #7
              Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

              weet niet meer hoe het juist werkte maar heb het ooit via externe flits moeten doen.Zelf werk uk met een nikon D90 en deze heeft blijkbaar ook geen aansluiting voor die kabel en men heeft toen gezegd dat ik via mijn externe flits kon werken daar deze die aansluiting wel heeft.Hoe het juist werkte weet ik niet meer maar weet wel nog dat het toen wel lukte.Hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen.

              Comment


              • #8
                Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

                Bedankt voor de reactie maar we beschikken niet over een externe flitser.
                Er moet toch een manier zijn om gewoon met een canon 600D studioflitsers te ontsteken?
                Ze raadden ons allemaal een wireless trigger aan.
                We hebben deze in ons bezit en toch werkt het niet?
                Op welke manier moet je dan studioflitsers aansturen met dit toestel?

                Bedankt voor nuttige info

                Comment


                • #9
                  Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

                  zou dit de oplossing kunnen zijn?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

                    En als je het intern flitsertje openzet en mee laat afgaan als je een foto maakt? In de school bij ons werkt er iemand zo. Om deze flits niet op het model laten af te gaan heeft hij een klein stukje karton op een centimeter voor het flitsje geplakt ( hitte) Niet direct het ideale, maar ja....het werkt blijkbaar! Wij gebruiken de Illustar KS-500A en de Elichrom D-Lite-it 4
                    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

                      Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                      En als je het intern flitsertje openzet en mee laat afgaan als je een foto maakt? In de school bij ons werkt er iemand zo. Om deze flits niet op het model laten af te gaan heeft hij een klein stukje karton op een centimeter voor het flitsje geplakt ( hitte) Niet direct het ideale, maar ja....het werkt blijkbaar! Wij gebruiken de Illustar KS-500A en de Elichrom D-Lite-it 4
                      Dat werkt niet. Bij ons op school werken ze ook zo, en als ik dan wil uitleggen waarom het niet werkt, krijg ik een "Ik zal het toch wel weten zeker?! De foto is toch belicht?!" naar mijn kop

                      De flits gaat idd af, maar die reageert op je voorflits. Je voorflits gaat voor het openen van je gordijn af, om te meten hoeveel licht ie moet geven bij de échte flits.
                      Het enige licht wat je op foto ziet, is die van je ingebouwde flitser. En die gaat wss onderbelicht zijn omdat de externe flits heeft samengewerkt met de voorflits.

                      Oplossingen voor de TS:
                      * Radiotrigger: http://www.amazon.de/Yongnuo-Funkfer...996896&sr=8-11
                      * Het blokje waar hjanssen naar linkt.
                      * Een IR-trigger
                      * Een speedlite die je manueel op een lage stand kunt zetten (1/64ste bvb).

                      De eerste optie is de beste imo.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Dat werkt niet. Bij ons op school werken ze ook zo, en als ik dan wil uitleggen waarom het niet werkt, krijg ik een "Ik zal het toch wel weten zeker?! De foto is toch belicht?!" naar mijn kop
                        van die heren EN dames hebben wij ook erbij zitten, hoor . Maar dat zijn dan ook die die 3 maanden na een shoot met modellen (vrijwilligers die hun vrij weekend opofferen voor ons enkel voor de bewerkte foto's op dvd-tje) nog geen enkele foto doorgestuurd hebben naar de desbetreffende meisjes en jongens!! Maar dat was effe off-topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        De flits gaat idd af, maar die reageert op je voorflits. Je voorflits gaat voor het openen van je gordijn af, om te meten hoeveel licht ie moet geven bij de échte flits.
                        Het enige licht wat je op foto ziet, is die van je ingebouwde flitser. En die gaat wss onderbelicht zijn omdat de externe flits heeft samengewerkt met de voorflits.
                        En toch doen die dat, ik heb hun foto's al gezien, perfect belicht en ik heb ook geen voorflits gezien. Kan dan zijn met de instelligen van dat flitsje te veranderen? Jammer genoeg heb ik deze week geen les dan kon ik dat toch eens vragen. Maar TS kan het toch eens proberen, hé, dan weten we meer!
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Dat werkt niet. .
                          Dat werkt wel....
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          De flits gaat idd af, maar die reageert op je voorflits. .
                          als je pop-up op M zet, is er geen voorflits.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flitsset werkt niet bij Canon 600D

                            Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                            ik heb ook geen voorflits gezien.
                            Die zie je ook niet met het blote oog.

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            als je pop-up op M zet, is er geen voorflits.
                            Misschien bij nikon, maar op de Canons waar ik mee werkte is de ingebouwde flits alleen automatisch (+-2stops compensatie).
                            *edit: blijkbaar kun je vanaf de 600D idd de ingebouwde flits op manueel zetten. Zou voor mij maar een tussentijdse oplossing zijn. Bij hoge ISO en kleine afstand zou je de flits al kunnen zien (net zoals bij die IR-triggers).
                            Last edited by Lennert; 14 mei 2012, 20:36.

                            Comment

                            Working...
                            X