Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconverter Nikon

    Ik vraag me af of ik deze teleconverter kan gebruiken met goed resultaat in combinatie met de nikon 70-300 405 5,6 G vr...

    Groeten Hervé.

  • #2
    Re: Teleconverter Nikon

    Je verliest in elk geval je AF omdat je minimale diafragmaopening groter is dan f8

    Comment


    • #3
      Re: Teleconverter Nikon

      Nee, dan kan je beter gewoon 50% van je beeld weg gooien (digitaal zoomen)...geeft vaak betere resultaten.


      Er zijn maar weinig objectieven geschikt voor 2x teleconverters...een niet lichtsterke zoom hoort daar niet bij....en veel lichtsterke zooms overigens ook niet.



      Als je toch geld wil weggooien heb ik nog wel een bankrek. voor je waar je die 150 pond op mag storten
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Teleconverter Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Nee, dan kan je beter gewoon 50% van je beeld weg gooien (digitaal zoomen)...geeft vaak betere resultaten.


        Er zijn maar weinig objectieven geschikt voor 2x teleconverters...een niet lichtsterke zoom hoort daar niet bij....en veel lichtsterke zooms overigens ook niet.



        Als je toch geld wil weggooien heb ik nog wel een bankrek. voor je waar je die 150 pond op mag storten
        Toch niet helemaal akkoord. Ik heb de laatste versie van de 2x TC van Nikon en deze is werkelijk subliem te noemen, beter als mijn 1.7 en dezelfde beeldkwaliteit als mijn 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Teleconverter Nikon

          Oké...er zijn uitzonderingen inderdaad...maar die 2x tc van Nikon kán je vlgs mij niet eens met de 70-300 gebruiken (?) Lensfouten worden ook 2x uitvergroot he

          Heb zelf een Kenko 1,4x...die is zijn geld waard...De nikon versies ook, maar beperken teveel op welk objectief er wel of niet op mag.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Teleconverter Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Oké...er zijn uitzonderingen inderdaad...maar die 2x tc van Nikon kán je vlgs mij niet eens met de 70-300 gebruiken (?) Lensfouten worden ook 2x uitvergroot he

            Heb zelf een Kenko 1,4x...die is zijn geld waard...De nikon versies ook, maar beperken teveel op welk objectief er wel of niet op mag.
            Het was wel liefst 2x, daarom deze vraag is deze kenok 1.4x ook een miskoop voor de bovenvermelde lens...
            Groeten Hervé.

            Comment


            • #7
              Re: Teleconverter Nikon

              Als een Nikkor lens niet bij de geschikte lenzen staat bij de TC kan de lens er niet op en moet je naar Soligor oid.

              Ik gebruik weleens een Soligor 2x Pro op een Tamron 70-300 VC USD en een Nikkor 80-400 en de af stop er vlug mee, lekker zonnetje gaat nog net, maar een slak tracken lukt al niet. Één wolkje en het feest is over.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Teleconverter Nikon

                Heb een Kenko 1.4 teleconvertor op men Tamron 70-300VC f4-5.6
                Hiermee heb ik inderdaad autofocusproblemen bij f5,6. Bij zon enkel in egaal gekleurde vlakken, maar algemener bij dichte bewolking, kleiner diafragma, ... .
                Kon het wel steeds oplossen door te focussen op een gebied met meer contrast (randjes) en vervolgens te herkadreren.
                De VC van Tamron is wel 100% actief tijdens focussen terwijl de Nikkor pas 100% actief word bij onspannen. Ik weet niet of dat invloed heeft op de autofocus.

                Heb er al wel veel plezier aan beleefd bij sportfotografie op zonnige dagen.
                Last edited by cojon; 17 mei 2012, 13:07.
                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                Comment

                Working...
                X