Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 24-70 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 24-70 2.8

    Heeft iemand onder jullie reeds de nieuwe Tamron 24-70 2.8 aangekocht ?
    Zo ja, wat zijn de ervaringen ?

    Grtz, Michel

  • #2
    Re: Tamron 24-70 2.8

    Op de Tamronsite staat dat de Canon versie er het eerst komt en dan vanaf 26 april in Japan.
    Nikon en Sony volgen later ,alsook de rest van de wereld.
    Het zou me verbazen als er dus al iemand deze lens al heeft.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 24-70 2.8

      Er zijn al enkele reviews te lezen van de canon versie maar nog niks van de nikon versie.
      I love my D500

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 24-70 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
        Er zijn al enkele reviews te lezen van de canon versie maar nog niks van de nikon versie.
        mss praktisch als je al meedeelde waar deze staan.

        @TS de lens zal nog niet verkrijgbaar zijn in europa vermoedelijk aangezien ik me meen te herinneren dat ze wel al op de site staat van bepaalde winkels maar met een richtprijs.
        In ieder geval zal canon een slag in hun gezicht krijgen van deze lens, mede omdat de nieuwe 24-70 2.8 mk2 een aankondigingsrichtprijs heeft van 2500 euro , meer dan het dubbele van de huidige 24-70 2.8.
        Bijgevolg als tamron's 24-70 2.8 een startprijs heeft van rond de 1200 euro, dan zal deze volgens mij nog als zoete broodjes over de toonbank gaan. Als de beeldkwaliteit e.a. goed zitten, dat in combinatie met de prijs en vooral de VC die de lens meeheeft, is een hele sterke zet.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 24-70 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Op de Tamronsite staat dat de Canon versie er het eerst komt en dan vanaf 26 april in Japan.
          Nikon en Sony volgen later ,alsook de rest van de wereld.
          Het zou me verbazen als er dus al iemand deze lens al heeft.
          Van nikon is niets bekend. Deze gaan wel een nieuwe 24-70mm F3.5-4.5 lens maken maar dan voor de goedkopere (instap) FX body's. Het zou een kitlens worden volgens vele geruchten. Dan denk ik dat een 24-70mm 2.8 Met VR (II) nog even weg blijft.
          http://xstreamdigital.be

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 24-70 2.8

            @ Userke

            Op de site van Art & Craft staat de Canon-versie op voorraad @ 1079 €

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 24-70 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door Michel De Keyser Bekijk bericht
              @ Userke

              Op de site van Art & Craft staat de Canon-versie op voorraad @ 1079 €
              alle, das al veel
              moestek de budgetten hemme, zou ik ze wel aanschaffen morja, die budgetten toch altijd he

              kon ik vergelijke met de 28-75 2.8
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 24-70 2.8

                Bij deze een review!

                KLIK

                Voor de fotografen die VC nodig hebben/goed kunnen gebruiken, is dit wel een hele toffe lens denk ik.
                Prijs daalt wss nog wel lichtjes als je hem eens echt overal kan kopen, in voorraad in de winkels, zal wss rond de 1000 blijven hangen lijkt me.
                www.minnev.be
                Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 24-70 2.8

                  En de officiële voorbeeldfoto's:
                  http://blog.naver.com/sp_marketing/70135411814 (klikken voor high-res)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 24-70 2.8

                    Als ik het zo zie kan de lens niet in de schaduw staan van de Nikon 24-70mm. Wel triest als een fabrikant de samples van een 2,8 lens voornamelijk tussen f/8 en f/16 gaat nemen om behoorlijke scherpte te krijgen.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 24-70 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Als ik het zo zie kan de lens niet in de schaduw staan van de Nikon 24-70mm. Wel triest als een fabrikant de samples van een 2,8 lens voornamelijk tussen f/8 en f/16 gaat nemen om behoorlijke scherpte te krijgen.
                      In de review zeggen ze dat de Tamron over de hele range last heeft van vignetting op 2.8.
                      De canon (nikon weet ik dus niet, maar is ook nog niet van belang, aangezien enkel de canon-vatting uit is) is steeds een beetje (niet veel) scherper in het midden.
                      De Tamron is dan weer een pak scherper in de hoeken.
                      Denk dat de mensen die deze lens gaan kopen, het vooral voor de VC gaan doen en minder voor de performance op foto (daar lijkt het prijsverschil mij niet groot genoeg voor)
                      www.minnev.be
                      Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 24-70 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                        In de review zeggen ze dat de Tamron over de hele range last heeft van vignetting op 2.8.
                        De canon (nikon weet ik dus niet, maar is ook nog niet van belang, aangezien enkel de canon-vatting uit is) is steeds een beetje (niet veel) scherper in het midden.
                        De Tamron is dan weer een pak scherper in de hoeken.
                        Denk dat de mensen die deze lens gaan kopen, het vooral voor de VC gaan doen en minder voor de performance op foto (daar lijkt het prijsverschil mij niet groot genoeg voor)
                        Canon komt toch binnenkort met een nieuwe 24-70mm. Dus moet je die eigelijk gaan vergelijken binnenkort met de Tamron. Ik vraag me echt wel af of Nikon ook met een nieuwe 24-70mm binnenkort zou gaan komen.
                        http://xstreamdigital.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 24-70 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                          Canon komt toch binnenkort met een nieuwe 24-70mm. Dus moet je die eigelijk gaan vergelijken binnenkort met de Tamron. Ik vraag me echt wel af of Nikon ook met een nieuwe 24-70mm binnenkort zou gaan komen.
                          Waarom zou Nikon???
                          Er komt er wel een, maar dat wordt vermoedelijk de "kitlens" van de instap FX body.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 24-70 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Waarom zou Nikon???
                            Er komt er wel een, maar dat wordt vermoedelijk de "kitlens" van de instap FX body.
                            Omdat ze eigenlijk toch niet kunnen achter blijven?
                            http://xstreamdigital.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 24-70 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                              Omdat ze eigenlijk toch niet kunnen achter blijven?
                              Waar haar je dit soort onzin vandaan? Er is bij Nikongebruikers volgens mij niemand die hard op een nieuwe zit te wachten.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X