Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winning Hand or Not?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winning Hand or Not?

    Het poker moment dat alles besliste.


    Winning Hand? by rudymas, on Flickr

    Nikon D5100
    55-300mm f/4.5-5.6
    1/15
    f4.5
    92mm
    ISO 3200
    Last edited by Rudy Mas; 7 juni 2012, 14:34. Reden: Foto vervangen door de Flickr versie
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Winning Hand or Not?

    Interessante flop.
    Je had misschien beter een stapje naar links gezet, zodat het glas los kwam van de boer.

    Comment


    • #3
      Re: Winning Hand or Not?

      mooie DOF , sfeer komt mooi uit op de foto
      zoals eerder vermeld , glas stond beter iets meer naar rechts
      grtz

      Comment


      • #4
        Re: Winning Hand or Not?

        Waarom zijn de kaarten niet scherp ?
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Winning Hand or Not?

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Waarom zijn de kaarten niet scherp ?
          Misschien een combinatie van een donkere kamer met een lens die niet al te lichtgevoelig is. Gelukkig had ik nog een statief of anders was het helemaal onmogelijk geweest deze foto te nemen zonder flash. En die mocht ik dus niet gebruiken.

          Als je de exif waarden bekijkt, dan vind ik eigenlijk dat dit nog een redelijk geslaagde opname is.

          En om eerlijk te zijn, op mijn RAW file lijken de kaarten toch nog iets scherper. Maar met het verkleinen naar 900px en de JPG compressie is er blijkbaar ook iets van de scherpte verdwenen.

          Edit:
          Ter illustratie, hier is de link naar een JPG van deze foto op volledige grote en zonder JPG compressie. (LINK)
          Last edited by Rudy Mas; 12 mei 2012, 18:05.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #6
            Re: Winning Hand or Not?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Misschien een combinatie van een donkere kamer met een lens die niet al te lichtgevoelig is. Gelukkig had ik nog een statief of anders was het helemaal onmogelijk geweest deze foto te nemen zonder flash. En die mocht ik dus niet gebruiken.

            Als je de exif waarden bekijkt, dan vind ik eigenlijk dat dit nog een redelijk geslaagde opname is.

            En om eerlijk te zijn, op mijn RAW file lijken de kaarten toch nog iets scherper. Maar met het verkleinen naar 900px en de JPG compressie is er blijkbaar ook iets van de scherpte verdwenen.
            Verkleinen naar de BD-norm veroorzaakt onscherpte.
            Het is daarom aan te bevelen om daarna een passende na-verscherping uit te voeren.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Winning Hand or Not?

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Verkleinen naar de BD-norm veroorzaakt onscherpte.
              Het is daarom aan te bevelen om daarna een passende na-verscherping uit te voeren.
              Ik heb de foto vervangen via de versie die ik op Flickr heb gezet. Ik ben niet 100% zeker, maar nu lijkt hij toch iets beter denk ik.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: Winning Hand or Not?

                De kaarten lijken op de update wel iets scherper. Persoonlijk vind ik de foto een beetje te rommelig, Wat ik daarmee bedoel is dat er teveel elementen in de foto aanwezig zijn (vb glas linksboven met het blauwe randje, kaarten onderaan ) en ondanks de dof toch niet echt iets mijn eerste aandacht trekt.
                Ook vraag ik me af waarom op iso 3200 fotograferen als je toch een statief hebt. ( als je je een antiruisprogramma hebt gebruikt , kan dit de scherpte van je foto ook beïnvloeden). Met statief kan je gerust een heel stuk lager gaan met je iso.

                Mvg John
                http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                Comment

                Working...
                X