Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta A1 beslist: nu wat nog bij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta A1 beslist: nu wat nog bij?

    Dank zij jullie hulp is de keuze (zie vroeger topic Fujifilm S7000) al heel wat vooruitgegaan, maar nog helemaal niet beslist (zelfs nog wat moeilijker: waar kopen Duitsl of België - met gevolg op prijs/budget en dus de keuzemogelijkheid)

    1. Verwachtingen
    minimum 4 Megapix (liefst ong 5- wil kunnen achteraf details selecteren), een zoom van equivalent minimum 200 mm, een compact of SLR-like toestel maar geen D-reflex (lenzen meesleuren),goede pop-up flash, goede kwaliteit lens - scherpte foto's en warme kleur, prijs graag tussen 400 en 750 euro. Als het kan beeldstabilisator (wil graag binnenopnamen zonder flash).

    2. Waar kopen? De aanbiedingen in Duitsland (Topfoto) zijn heel verleidelijk: CP5700, Minolta A1 komen binnen koopbereik.
    Maar wat met eventuele mankementen. Op DP Review zie je geregeld dat toestellen worden teruggestuurd. Moet dat dan per post of zelf terug naar Duitsland of kan dat hier in België? Graag jullie ervaringen.

    3. Wat kopen?
    Hier mijn momentele shortlist met mijn commentaar (alle reactie welkom):
    Canon G5: pro: lijkt zeer goede beeldkwaliteit, tevreden gebruikers / contra: zoom liefst 200 mm, traag
    Canon S1 IS: pro: zoom,Canon beeldkwaliteit / contra: te weinig pixels
    Fuji S7000: pro: mogelijkheden,snelheid, zoom /contra: slechts keuze tssn RAW en heel veel compressie, foto's niet overtuigend, scherpte
    Minolta A1: belangrijke kandidaat: pro: mogelijkheden, manuele zoom, beeldstab, batterij / contra: beeldkwaliteit???(zie einde vd conclusie bij DP Review: ruis, resolutie - ik ben dan ook heel hard geïnteresseerd in foto's met A1, liefst onbewerkt (ook links-suggesties welkom). Het verwondert me dat op BD zo weinig mensen een A1 (of voorgangers hebben). Zeer veel BD-posters hebben Canon of Nikon- waar is Minolta??
    Nikon CP5700: pro: beeldkwaliteit, zoom / contra: geen beeldstab, kwaliteit van het toestel (veel herstellingen?)
    Olympus C750 / C770: pro: zoom, contra: low light, snelheid
    Panasonic FZ-10: pro: prachtige lens, zoom / contra: low light - kwaliteit van binnenhuisfoto's ? (iemand voorbeelden??),zwakke flash
    Sony F717: pro: zoom, pixels / contra: traag, geen fotomerk

    Een hele boterham. Eender welke commentaar, verwijzing, fotovoorbeelden zijn heel hard welkom.
    Heel hard bedankt op voorhand en proficiat aan de initiatiefnemers van dit prachtig forum.

    Roger







    Panasonic FZ1000, FZ50

  • #2
    Hier zitten nog redelijk veel mensen hoor, die een dimage 7i of opvolger gehad hebben, die er zeer tevreden over geweest zijn (en nog zijn), maar die er wat uitgegroeid zijn, en op het gebied van dslr is het nog wat wachten op het KonicaMinolta alternatief..... Hier zijn laatstleden zelfs nog wat threads geweest met de A2 (voorbeeld foto's)...

    Mvg
    Joris


    (nu nog een 7i, die ik zeker nooit weg doe, veel te handig voor huis tuin en keuken gebruik, maar in afwachting van een d70 om wat vliegtuigen te fotograferen)
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Heb nu een D70, maar ik hou toch mijn CP5700 want 't is toch een goe toestelleke zenne en nog geen herstelling nodig gehad !
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Originally posted by Roger

        Dank zij jullie hulp is de keuze (zie vroeger topic Fujifilm S7000) al heel wat vooruitgegaan, maar nog helemaal niet beslist (zelfs nog wat moeilijker: waar kopen Duitsl of België - met gevolg op prijs/budget en dus de keuzemogelijkheid)

        1. Verwachtingen
        minimum 4 Megapix (liefst ong 5- wil kunnen achteraf details selecteren), een zoom van equivalent minimum 200 mm, een compact of SLR-like toestel maar geen D-reflex (lenzen meesleuren),goede pop-up flash, goede kwaliteit lens - scherpte foto's en warme kleur, prijs graag tussen 400 en 750 euro. Als het kan beeldstabilisator (wil graag binnenopnamen zonder flash).

        2. Waar kopen? De aanbiedingen in Duitsland (Topfoto) zijn heel verleidelijk: CP5700, Minolta A1 komen binnen koopbereik.
        Maar wat met eventuele mankementen. Op DP Review zie je geregeld dat toestellen worden teruggestuurd. Moet dat dan per post of zelf terug naar Duitsland of kan dat hier in België? Graag jullie ervaringen.

        3. Wat kopen?
        Hier mijn momentele shortlist met mijn commentaar (alle reactie welkom):
        Canon G5: pro: lijkt zeer goede beeldkwaliteit, tevreden gebruikers / contra: zoom liefst 200 mm, traag
        Canon S1 IS: pro: zoom,Canon beeldkwaliteit / contra: te weinig pixels
        Fuji S7000: pro: mogelijkheden,snelheid, zoom /contra: slechts keuze tssn RAW en heel veel compressie, foto's niet overtuigend, scherpte
        Minolta A1: belangrijke kandidaat: pro: mogelijkheden, manuele zoom, beeldstab, batterij / contra: beeldkwaliteit???(zie einde vd conclusie bij DP Review: ruis, resolutie - ik ben dan ook heel hard geïnteresseerd in foto's met A1, liefst onbewerkt (ook links-suggesties welkom). Het verwondert me dat op BD zo weinig mensen een A1 (of voorgangers hebben). Zeer veel BD-posters hebben Canon of Nikon- waar is Minolta??
        Nikon CP5700: pro: beeldkwaliteit, zoom / contra: geen beeldstab, kwaliteit van het toestel (veel herstellingen?)
        Olympus C750 / C770: pro: zoom, contra: low light, snelheid
        Panasonic FZ-10: pro: prachtige lens, zoom / contra: low light - kwaliteit van binnenhuisfoto's ? (iemand voorbeelden??),zwakke flash
        Sony F717: pro: zoom, pixels / contra: traag, geen fotomerk

        Een hele boterham. Eender welke commentaar, verwijzing, fotovoorbeelden zijn heel hard welkom.
        Heel hard bedankt op voorhand en proficiat aan de initiatiefnemers van dit prachtig forum.

        Roger








        Tussen 4 en 5 gaan je geen verschil zien hoor. De keuze van het toestel zal veel meer uitmaken!
        Je koopt in duitsland, als je ook bereid bent om daarheen te rijden bij eventuele problemen (2 x, afleveren en ophalen)
        Toestel moet je zelf vastnemen, zien wat er goed in jou hand ligt.
        Ruis hebben alle consumers, en de laatste 8mpixels zelfs nog meer dan vroeger een Canon G2 had.
        Persoonlijk heb ik voorkeur voor de Canon beelden, vanwege kleuren en niet te overscherpe beelden.
        suc6 bij de zoektocht


        Comment


        • #5
          Hallo Roger,

          Mijn vriendin heeft de Sony 717 gehad voordat ze overstapte naar de 10D. Een GEWELDIGE camera vond zij het. Mooie foto's, prachtige kleuren en als enige camera een histogrampreview, zodat je al vantevoren kunt zien hoe de belichting is van de foto die je nog gaat nemen.
          En hoezo Sony geen fotomerk ??? Toevallig zit er wel een Carl Zeisslens op, eentje van superieure kwaliteit.
          Misschien wel een nadeel is het afwijkende opslagmedium... maar weegt dat op tegen de voordelen van dit geweldige toestel.
          Van de andere toestellen weet ik niet veel dus...
          Succes met je keuze en hak die knoop een keer door. Teveel twijfelen gaat jou geen camera opleveren. O ja nog een voordeel van de Sony: de handleiding in alle talen (ook in het Nederlands, zelfs wanneer je die in Duitsland bestelt).
          Jos
          www.picturelifestyle.nl

          Comment


          • #6
            Misschien nog een puntje over de S7000. Ik heb zijn voorganger en de S7000 heeft nog steeds niet het o zo nuttige AF assist lampje voor in low-light situaties. Het focussen in low-light is dus niet optimaal. Ik zie dit vooralsnog niet als een probleem, die ene keer dat ik in zo'n situatie kom hebben we altijd nog Manual Focus. Als je echter aan binnenhuisfotografie begint waar je wellicht vrij snel in low-light situaties komt, zou ik dus de S7000 afstrepen (hoewel het een prachtcamera is...)

            Comment


            • #7
              Ik heb pas een minolta a1 besteld bij topfoto en ik hoop die zo snel mogelijk thuis te krijgen.

              ik heb persoonlijk voor de a1 gekozen onderandere omdat die perfect in mijn hand ligt, de s7000 vind ik veel minder goed in de hand liggen. dat is misschien een tip: ga eens naar een winkel en pak ze eens vast.
              site[/URL]

              Comment


              • #8
                Bedankt voor alle reakties. Minolta A1 blijft na het bekijken van een aantal foto's van Jan een serieuze kandidaat. Echter CP5700 - maar heb ik voor binnenhuisfotografie geen beeldstabilisator nodig?? - Sony - en wegens de stabilisator ook Panasonic FZ10 blijven serieuze kandidaten. Wie kan me goede foto's bezorgen hiervan (vnl FZ10 -heb door Jos en Hannie er een aantal gezien van de Sony maar was dit met of zonder nabewerking??) ter vergelijking, zonder digitale nabewerking???

                Beste dank - door jullie hulp koop ik echt een beter geschikt toestel!
                Roger
                Panasonic FZ1000, FZ50

                Comment


                • #9
                  Nikon CP 5700 en nog nooit herstellingen moeten laten doen en toch al intensief gebruikt.Een fantastsche en veelzijdige prosumer.Prachtige macro's. Waar haal je trouwens die veronderstelling van "herstellingen" Roger ?

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    De opmerking ivm de herstellingen heb ik van DP Review: bij de 'Owners Opinion' voor de CP5700 halen heel wat mensen het feit van herstellingen aan (bv Lorincz 3 Oct 2003, Teck Kang Pang 5 Feb 2004). Het is opvallend meer dan bij andere merken, maar misschien - het toestel is al even uit in Amerika - waren dat kinderziekten??
                    De meeste mensen zijn zeer tevreden over de beeldkwaliteit, zwakke punten zijn autofocus: traag en meilijk zeker bij weinig licht; daarbij zou de manuele focus heel moeilijk zijn; en verder batterijcapaciteit..
                    Ik wil graag binnenhuis niet-flash foto's maken bv in musea, dus die autofocus kan me wel probleem geven denk ik. Daartegenover staat dan de goede beeldkwaliteit. Zoals je zegt Pol 'Nobody is perfect'. Het zal inderdaad een compromis worden. Wie kan me nog wat vertellen over FZ10 en F717 ??
                    Groetjes
                    Roger
                    Panasonic FZ1000, FZ50

                    Comment


                    • #11
                      De kogel is dus door de kerk: Minolta A1. Ik zal hem waarschijnlijk bij TopFoto bestellen.
                      Nog enkele vraagjes:
                      - waarschijnlijk moet er een extra geheugenkaart bij. Topfoto noemt op de site voor de A1 het merk Kingston (59.9€ voor 256 MB, 119.9€ voor 512MB). Is dit een goed merk of is het beter naar Sandisk te gaan waar op dit forum nogal eens over gesproken wordt?
                      En wat is het verschil tussen CF I en II ? (sorry voor de vraag, ben nieuw in digitale fotografie)
                      - vermits de A1 een eerder goede batterij schijnt te hebben, denk ik wel voort te kunnen met 1 batterij.
                      - soms een aanbeveling voor een fototas
                      Bedankt aan allen die geholpen hebben bij de keuze !
                      Roger
                      Panasonic FZ1000, FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb net de DIMAGE A2. Geweldig toestel, misschien overwegen ipv A1.

                        Rudy

                        Comment

                        Working...
                        X