Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro

    Hoe kan ik best detailfoto's van bloemen enz.. nemen als je niet in bezit bent van een macro lens ?
    Wel in bezit 17-85 mm/ 75-300 mm
    Heb zelf al eens getest, het beste resultaat verkreeg ik met Handmatige focus met mijn 300 mm.
    Speciale eisen naar Diafragma toe ?

    Dank alvast voor de tips

  • #2
    Re: Macro

    Elke lens heeft een minimale scherpstelafstand, te dicht komen en je krijgt het niet meer scherp. Dan kan je tussenringen gebruiken om die afstand te verkleinen, en ook de vergrotingsfactor te vergroten. Een Kenko set is niet zo duur.
    Een andere oplossing is een opschroeffilter zoals een Raynox, die laat ook meer vergroting toe, Canon heeft ook zoiets, close-up filters (500D dacht ik). De moeite om eens te onderzoeken.

    Comment


    • #3
      Re: Macro

      Centjes sparen voor een macrolens. De 60mm f2.8 macro van Canon heb je voor 420€ en je gaat hier heel gelukkig mee zijn Het voordeel is dat je dan ook een haarscherpe lichtgevoelige 60mm lens hebt.
      Ik volg Zappa, tussenringen en voorzetlenzen zijn niet zo duur, (alhoewel kenko tussenringen zag ik voor 204€ staan, dat is bijna halfweg voor de macrolens) maar met je huidige niet lichtgevoelige, niet haar scherpe zoomlenzen ga je nooit echt tevreden zijn van je macro's resultaten. (been there done that )
      Rudy,

      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

      Comment

      Working...
      X