Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G3

    Wie kan me wat meer informatie geven over de extra Teleconverter lens die als optie kan gekocht worden bij het G3 canon toestel? Is dit genoeg om op safari wat mooiere kiekjes te maken van de wilde beesten daar??

  • #2
    over de kwaliteit kan ik niet meespreken. Maar de inzetheid in een safari? Het is natuurlijk altijd beter dan niets, maar met de 1.75 vergroting kom je maximaal aan 245mm in kleinbeeldformaat. Je zal er de beesten wel wat groter opkrijgen, maar verwacht geen wonderen. Heb zelf gisteren met m'n d70 aan 420mm zitten fotograferen en dan nog moet je vrij dicht bij je onderwerp gaan staan om ze er beeldvullend op te krijgen.

    Je moet maar eens de laatste pagina's C&A overlopen, je gaat zeker verwante onderwerpen vinden.

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      Hoi Dom,

      Ik beschik zelf over de G2 met de Wide Converter en Teleconverter. De 1.75 merk je wel, dus ik zou 'm meenemen op Safari. Ik reis zelf ook graag en net dat beetje extra inzoomen vond ik genoeg. Let Wel:
      1. Wanneer de door het occulair kijkt (dus niet via het LCD scherm) dan kijk je tegen de buitenkant van de lens aan.
      2. Wanneer je flitst, dan flits je tegen de lens aan.
      3. Wanneer je helemaal uitzoomed wanneer de je lens gebruikt, dan krijg je het doorkijkeffect van een verrekijker.

      Een voorbeeld van punt 3 kun je zien in mijn fotoalbum van Schotland, zie link hieronder.

      Succes!
      Don
      Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
      http://dosaas.myjalbum.net

      Comment


      • #4
        Hella Don,

        Gewoon even om je te bedanken voor de concrete info! Tot de volgende vraag...

        Gegroet Dom

        Originally posted by Don_Rietbroek
        Hoi Dom,

        Ik beschik zelf over de G2 met de Wide Converter en Teleconverter. De 1.75 merk je wel, dus ik zou 'm meenemen op Safari. Ik reis zelf ook graag en net dat beetje extra inzoomen vond ik genoeg. Let Wel:
        1. Wanneer de door het occulair kijkt (dus niet via het LCD scherm) dan kijk je tegen de buitenkant van de lens aan.
        2. Wanneer je flitst, dan flits je tegen de lens aan.
        3. Wanneer je helemaal uitzoomed wanneer de je lens gebruikt, dan krijg je het doorkijkeffect van een verrekijker.

        Een voorbeeld van punt 3 kun je zien in mijn fotoalbum van Schotland, zie link hieronder.

        Succes!
        Don

        Comment


        • #5
          No Worries, graag gedaan. Ik bedacht me nog iets:

          Wanneer je de telelens of widelens aanschaft heb je een extra tussenring nodig voor op je body. Je kunt de lenzen dus niet zo maar op je body zetten.

          Groet,
          Don
          Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
          http://dosaas.myjalbum.net

          Comment

          Working...
          X