Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The last divided capital

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The last divided capital

    Met deze reeks wil ik jullie een idee geven hoe het er uitziet rond de bufferzone in de laatste verdeelde (Grieks/Turks) hoofdstad Nicosia (of Lefkosia) op Cyprus.


    Via Ledrasstreet kun je het Turks gedeelte bereiken (enkel te voet) met een dagvisum. Je moet binnen de 24 u terug in het Grieks gedeelte zijn en niet vergeten je terug te laten uitschrijven aan de grenspost



    Tussen de beide grenzen is er een bufferzone, waar alle huizen verplicht verlaten werden, met als gevolg een aantal mooie gebouwen die staan te verloederen.




    Aan weerszijden van de bufferzone werden alle straten dichtgemetseld, of op een andere manier afgesloten. Vele van deze afgesloten straten worden toch nog bewaakt door UNO soldaten die zo'n beetje van overal ter wereld komen.











    Dat de situatie ligt daar nog steeds heel gevoelig ligt wordt je op meerdere plaatsen duidelijk gemaakt, zelfs tientallen jaren na datum.


    Ik hoop jullie met deze reeks toch een klein beetje de situatie ter plaatse te hebben kunnen tonen.

    Een politiek of ander standpunt wil ik hier helemaal niet innemen, gezien dit een fotografieforum is.

    Groetjes

  • #2
    Re: The last divided capital

    Ben al heel blij dat er reeds 120 mensen een kijkje genomen hebben op deze jammere, maar helaas nog altijd actuele situatie.
    Bedankt voor het kijken allemaal.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: The last divided capital

      het bestaat dus nog echt.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: The last divided capital

        Ik heb vandaag weer iets bijgeleerd

        Comment


        • #5
          Re: The last divided capital

          Zeer mooie reeks van iets dat zeker niet meer zou mogen bestaan, maar dat hoort blijkbaar nog steeds bij de hedendaagse "beschaving" .....

          Tussen haakjes: op foto 5 staat dat je niet mocht fotograferen, maar ja, je bent ook niet verplicht om Engels of Grieks te kunnen lezen, hé ....
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: The last divided capital

            Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
            Zeer mooie reeks van iets dat zeker niet meer zou mogen bestaan, maar dat hoort blijkbaar nog steeds bij de hedendaagse "beschaving" .....

            Tussen haakjes: op foto 5 staat dat je niet mocht fotograferen, maar ja, je bent ook niet verplicht om Engels of Grieks te kunnen lezen, hé ....
            Yep en als je goed kijkt op foto 6 ook .
            Bij foto 5 zie je zelfs de wacht zitten in het wit/blauwe hokje. Aan die had ik teken gedaan of ik een foto mocht nemen en het was geen enkel probleem, maar hij dook wel een beetje dieper in z'n hokje.

            Bij foto 6 had ik het aan de voorbijrijdende politie gevraagd. Die wilden graag hun wagen in beeld en parkeerden rap voor de muur, maar ik moest wachten tot ze uitgestapt waren omdat ze zelf niet in beeld wilden .

            Eerst vragen hé, en als het niet mag.......dan toch stiekem . Daar heb ik m'n G10 voor, die valt niet zo op hé. Ne Vlaming is gekend als ne 'plantrekker' hé.

            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: The last divided capital

              Triestig dat de mensheid zo kinderachtig kan zijn.

              Comment


              • #8
                Re: The last divided capital

                waarom zijn de foto's weg...?
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: The last divided capital

                  Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                  waarom zijn de foto's weg...?
                  geheime dienst..!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: The last divided capital

                    verbaast me toch dat je daar foto's mocht/kon nemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: The last divided capital

                      Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                      verbaast me toch dat je daar foto's mocht/kon nemen.
                      Tsja, zo zijn praktische alle urbanfoto's die hier verschijnen op verboden terrein gemaakt hé . Ik heb geen verboden terrein betreden, enkel foto's genomen waar het niet mocht. Al weet ik nu niet wat het ergste vergrijp is .
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: The last divided capital

                        Ja, dat het niet mag wil idd niet veel zeggen. Maar toen ik er was kon ik geen foto's nemen want er stonden direct wat grensbewakers bij mij...

                        Comment


                        • #13
                          Re: The last divided capital

                          Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                          Ja, dat het niet mag wil idd niet veel zeggen. Maar toen ik er was kon ik geen foto's nemen want er stonden direct wat grensbewakers bij mij...
                          Je moet niet met een grote reflex met een toeter van een lens op staan zwaaien hé . Voor dergelijke situaties gebruik ik m'n G10 .
                          Groetjes

                          Comment

                          Working...
                          X