Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 leveringstermijn belgië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 leveringstermijn belgië

    Zijn er mensen die een beetje een kijk hebben op de op de te verwachten leveringstermijn in België voor de D70 kit 18-70?
    Mijn D70 is in bestelling bij de Camshop.

    Ik hoor en lees allerlei geruchten over het niet leveren aan verdelers die 'onder de prijs' zouden zitten.

    We heb ik de indruk dat als je bereid bent om 150 à 250 euro meer te betalen, je wel nog winkels vindt de het toestel in voorraad hebben (bv. FNAC), maar ja,... 250 euro,...

    Zijn er mensen die over deze leveringsgeruchten nog iets zinnig te zeggen hebben, want de discussie hieromtrent is een beetje stilgevallen om dit forum? Komt er een lange wachttijd of zal Nikon kunnen volgen? Wachten is een stuk minder erg als je ongeveer weet waaraan je te verwachten.

    tanx
    dirk
    dirk panier
    www.travelling.be

  • #2
    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=43952

    Comment


    • #3
      ja heb ik gelezen, maar wat me vooral afvraag is wat er waar is van de geruchtenstroom als zou De Beuckelaer leveranciers die te goedkoop verkopen 'straffen' met trage levering (of helemaal geen levering). Ik wil wel wachten maar liefst niet op Godot
      dirk panier
      www.travelling.be

      Comment


      • #4
        Is er iemand die al een toestel van Camshop ontvangen heeft, en was dat dan eentje met een Nederlandstalige handleiding, EN met De Beuckelaer certificaat?

        De mogelijkheid bestaat dat de toestellen via Inca BV in Nederland, of de Duitse importeur komen... In het andere geval kan het inderdaad wel De Beuckelaer zijn die dwarsligt (net zoals dit vermoedelijk ook zo is de PDF van de Nederlandstalige handleiding).

        En 250 euro is inderdaad een vette 1 GB Ultra II (in Duitsland of Nederland natuurlijk), in Belgie is het dan maar weer gemiddeld een 512 MB Ultra II...

        Comment


        • #5
          Originally posted by dirk panier
          ja heb ik gelezen, maar wat me vooral afvraag is wat er waar is van de geruchtenstroom als zou De Beuckelaer leveranciers die te goedkoop verkopen 'straffen' met trage levering (of helemaal geen levering). Ik wil wel wachten maar liefst niet op Godot

          Als het zo is, dan mogen ze van mij hun d70 steken waar de zon niet komt bij De Beuckelaer (liefst met lens)...
          Ik heb ook een bestelling lopen bij camshop, 'k sta bij de 6 volgende op de lijst, als ik tegen het einde van de maand mijn camera niet heb, omdat De Beuckelaer zo zou werken, dan ga ik hem wel in Duitsland gaan kopen.

          Lijkt volgens mij dikke zever, gewoon omdat camshop wat minder winst pakt dan een ander, zouden ze gestraft worden.... 't is mijn eerste nikon, maar 't begint me al tegen te steken, prijs kunstmatig hoog houden, en dan nog een handleiding op papier bij leveren, die 10 * duurder is, dan 1 op cd (ook om de prijs op te drijven, cd'ke kost minder dan een boekske).... 'k heb er niks op tegen dat ze geld vragen voor een goed produkt, maar als men begint te zien dat ze de prijs kunstmatig proberen hoog te houden (als dat verhaal van de beuckelaer zou waar zijn....), dan kunnen ze van mij vierkantig den boom in.
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Originally posted by dirk panier
            ja heb ik gelezen, maar wat me vooral afvraag is wat er waar is van de geruchtenstroom als zou De Beuckelaer leveranciers die te goedkoop verkopen 'straffen' met trage levering (of helemaal geen levering). Ik wil wel wachten maar liefst niet op Godot
            tja, ik kan je alleen vertellen wat de winkel tegen mij persoonlijk gezegd heeft toen ik mijn D70 ging afhalen: (op mijn vraag hoe het kwam dat de prijs hoger lag dan aanvankelijk opgegeven)

            "Onze prijzen, en die van andere winkels waren volgens de leverancier (de beuckelaer dus) te laag. de leverancier heeft alle winkel opgebeld die een te lage prijs aanrekenden, en gezegd dat ze hun prijzen moesten verhogen en dat we anders geen leveringen meer zouden krijgen als we dit niet doen"

            Enkele dagen later is mijn vader in dezelfde winkel zijn toestel gaan afhalen (nadat er terug een kleine levering was binnengekomen) terug aan verminderde prijs. Hun uitleg hiervoor was toen
            "We moesten hogere prijzen rekenen van de leverancier, maar we hadden gemerkt dat sommige winkels zich hier niet aan hielden en toch een lagere prijs aanrekenden. We hebben hiervoor contact opgenomen met onze leverancier om dit aan te kaarten, en zij hebben ons vervolgens toestemming gegeven om dan ook terug aan deze lagere prijs te verkopen"

            De winkel in kwestie is betrouwbaar, en ik geloof hun verhaal ook wel.

            Als je niet al te lang wilt wachten zal je toch een winkel moeten zoeken waar de prijs iets hoger ligt. De winkels die de lage(re) prijzen hanteren hebben moesten wel een redelijke wachtlijst, maar voor zover ik uit persoonlijk ervaring weet krijgen ze wel allemaal minstens 1 maal per week een levering van een aantal D70 toestellen!
            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

            Comment


            • #7
              Na die plotse verhoging en zogezegde 1439 Euro limiet, heb ik heb naar een paar winkels de prijzen in Duistland gemaild, met de mededeling dat het verschil in BTW niet compenseert voor de hogere prijs, en of ze werkelijk willen dat Alle bewoners van de grensprovincies hun Nikon producten in het buitenland zouden halen.... En 48 uur later was ie weer 50 Euro terug naar beneden... Ik weet natuurlijk niet of er een verband tussen die mail is en het weer dalen... En of ze bij de invoerder inzien dat Belgie een klein land is... en de grens dus overal dichtbij

              Comment


              • #8
                Niet De Beuckelaer houd de prijzen hoog maar de winkeliers, ze verkopen liever niet dan dat ze een percent van hun winst moeten afstaan. Allee de meeste toch, laatst in Knokke prijs gevraagt van een lens en spontaan 15 percent af, hier in Kortrijk kan er in de 3 fotozaken 0 percent van de winst zo ziet u maar.






                Foto Leurs
                .....Dyslexie.......

                Comment


                • #9
                  tja, het is gewoon hetzelfde als met de 300D, die was ook slecht leverbaar....

                  afwachten dus....
                  Met vriendelijke groeten,
                  Ronald
                  www.konings.biz

                  Comment


                  • #10
                    heb vandaag in heist ene zien staan ,(nikkonsetje ,met da lenske erbij) voor 1449 euro , rechtover het heldenplein ,stond in zn vitrine

                    Comment


                    • #11
                      heb de D70 op maandag bestelt,zaterdag een seintje gekregen dat ik hem mocht ophalen,was enkel de body en bestelt bij Camshop
                      alfons

                      Comment


                      • #12
                        Dus 't zal het lensje zijn waar ze niet helemaal mee kunnen volgen?

                        EDIT: Hoewel het berichtje voor het vorige dat weer tegenspreekt misschien

                        Comment


                        • #13
                          Even ter info : ik heb een D70 kit (18-70) besteld op 31/03 bij camshop. Bij navraag op 07/04 kreeg ik te horen dat ik nr 8 in de rij was en dat er helemaal geen zicht was op verdere levertermijnen .
                          Dus dat wordt verder afwachten... en in de tussentijd al wat "studeren" in de (engelse ) handleiding.

                          Comment


                          • #14
                            studio 73 zijn ze direkt leverbaar
                            Groetjes Cy.
                            lidnummer:BD0234BE
                            een Canon 20d met sigma 18-125 + een canon 100-400 IS en een canon A 75

                            Comment


                            • #15
                              D70 lag gewoon in de winkel te blinken deze morgen in Kortrijk. Belgische prijs, 1440 euro

                              Frans

                              Comment

                              Working...
                              X