Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1.4x extender met Sigma 50-500mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1.4x extender met Sigma 50-500mm

    Wie weet of de Canon 1.4x teleconvertor op de Sigma 50-500mm telezoom past ? De lenzen van de Canon convertor steekt een beetje uit, vandaar deze vraag.
    Groetjes, Blord

    Canon 7D en wat lenzen.

  • #2
    die past erop maar als je volledig uitzoomt met die sigma botst het achterste element wel tegen de convertor, dus opletten
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Ik denk niet dat hij er op past, net door dat uitstekende element is hij nogal selectief.
      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Euhm, als ge een convertor op de Bigma schroeft dan moet ge die toch vergrendellen op 100mm, dus wordt het eigenlijk een 140-700

        Comment


        • #5
          Als je de lens lockt in de 100 mm stand kan je de converter gebruiken omdat je dan niet het risico loopt dat de beide lensdelen tegen elkaar opbotsen bij het zoomen.
          Idem voor de sigma converter.
          Bij de kenko tc denk ik dat het helemaal lukt maar ben niet zeker.
          Groetjes,

          Rudi Petitjean

          NATURE GALLERY

          Comment


          • #6
            Originally posted by Blord
            Wie weet of de Canon 1.4x teleconvertor op de Sigma 50-500mm telezoom past ? De lenzen van de Canon convertor steekt een beetje uit, vandaar deze vraag.
            nen 1.4 tc van canon op een bigma lens??? foei!!! Waarom denk je dat canon zijn tc incompatible maakt met niet L lenzen?? omdat enkel daar de kwaliteit gewaarborgd kan worden.

            Comment


            • #7
              LOL
              Groetjes,

              Rudi Petitjean

              NATURE GALLERY

              Comment


              • #8
                Originally posted by steward
                Bij de kenko tc denk ik dat het helemaal lukt maar ben niet zeker.
                idd hier hoef je de 100mm Lock niet te gebruiken.....elementen komen niet tegn elkaar

                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • #9
                  Met de extender ga je natuurlijk de lange kant verlengen. Om nu de range 50mm-100mm te verlengen heeft het toch geen zin. Dan kan ik net zo goed zonder extender fotograferen.

                  Conclusie : de Canon 1.4x heeft past wel op en heeft toch wel zin. Je verliest wel de korte kant.
                  Groetjes, Blord

                  Canon 7D en wat lenzen.

                  Comment


                  • #10
                    even ter info: de AF ben je kwijt Bigma icm TC.....tenzij je 3 contactjes aftaped......maar dan gaat de AF in bepaalde omstandigheden voor 50% (zo niet meer) de boot in.

                    mvg,
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Blord
                      Wie weet of de Canon 1.4x teleconvertor op de Sigma 50-500mm telezoom past ? De lenzen van de Canon convertor steekt een beetje uit, vandaar deze vraag.
                      Ik heb de Canon 1.4x II op een 50-500 proberen te zetten, en het lenselement van de convertor past NIET in de achterkant van de lens. Ik moet toegeven, het scheelt niet veel, dus met een goeie vijl is wel wat mogelijk.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Hmm. Dus de type II is niet compartibel met de Sigma 50-500mm in tegenstelling tot de type I convertor.
                        Groetjes, Blord

                        Canon 7D en wat lenzen.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Blord
                          Hmm. Dus de type II is niet compartibel met de Sigma 50-500mm in tegenstelling tot de type I convertor.
                          Als dat zo is, dan is het glaselement van beide types verschillend, en ik dacht nochtans dat dat niet het geval was.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment

                          Working...
                          X