Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom Skyport SPEED + D700 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom Skyport SPEED + D700 probleem

    Heykes,

    Wie werkt er al eens met skyports?

    Ik heb een probleem met een nieuwe EL SPEED Skyport en een D700.
    Flitsers afregelen en de testknop werken perfect, maar als het ding op de camera zit heb ik heel vaak geen trigger. De plaatsing van de skyport op de D700 lijkt micrometer gevoelig. Eens hij werkt is het goed aandraaien van de klemschroef geen garantie.

    Eigenaardig, want met het oudere type zonder klemschroef werkt perfect. Nog iemand die dit heeft?


    Grtz
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Elinchrom Skyport SPEED + D700 probleem

    Ik heb de oudere versie zonder klemschroef en die heeft op mijn D3 ook dat probleem. Ik gebruik de Skyports dan ook nooit meer want dat schiet echt niet op, ik maak me gewoon belachelijk met mijn klanten erbij: eeuwig gepruts om ze aan het triggeren te krijgen. Ik gebruik altijd Pocketwizzards, die doen het altijd... Zelfs bij Servix hebben ze geen oplossing voor het Skyport-probleem. Slechte punten voor Elinchrom maar verder lig ik er niet meer wakker van... Ik gebruik trouwens ook heel vaak nog een gewone syncrokabel, die werkt ook altijd ;-) De dag dat ik de afstand tussen camera en flits niet meer kan afleggen om settings te veranderen, stop ik met fotograferen Toegegeven, er zijn situaties waar een kabel niet lukt en waar het handig is om vanaf de camera de flitssterkte te regelen, maar echt noodzaak is het zelden (zeker voor het type werk ik doe).

    Succes,

    Roel
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom Skyport SPEED + D700 probleem

      Thanks Roel!

      Ik gebruik de skyport nu om de flitsers in te stellen. Maar tijdens de shoot gebruik ik doorgaans mij Phottix Atlassen. Da's een soort PW surrogaat (zelfde specs en bouwvorm) maar werkt altijd.

      Kabel is moeilijk. Ik fotografeer honden en dan kan de vloer beter vrij zijn. Maar Servix doet wel of ik de enige ben die problemen heeft. Ik heb zelf voorgesteld om bij hen te testen maar dat vinden ze niet belangrijk. Als ik een verhuurset ophaal willen ze er wel eens naar kijken...
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment

      Working...
      X