Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sharplin Falls @ Mt Somers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sharplin Falls @ Mt Somers

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

    skuuntjen

    I like waterfall shots and hope to bring some home in july
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

      Tja, terug klasse hé.
      Mooi hoe de steen rechts uitkomt. en je tot de bodem kan kijken (pola wellicht)
      De compo is zoals we gewend zijn van u prachtig gekozen.
      net een beetje jammer van het harde licht linksboven . (ik ben nu wel kritisch hoor )
      Groetjes
      Jan

      Comment


      • #4
        Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

        Mooie compositie en een prachtige waterval..ook al hou ik niet zo van lange sluitervallen...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

          Danny, ik durf wedden dat je nog een versie hebt met een kortere sluitertijd, zo iets rond de twee seconden?

          De stenen op de voorgrond zijn m'n dadda niet, de compositie van de rotswanden met het invallend licht des te meer!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

            Bedankt voor de reacties

            Even de RAW's gecheckt.

            Dit is een blend van 4 opnames, waarbij de basisfoto de langste belichting was omwille van de donkere rotsen rechtsachter (10sec belicht).
            Daarin heb ik dan de waterval geblend die 2sec belicht is, de voorgrond 4sec, en het zonlicht linksboven 0.8sec.

            Het was een moeilijke bevalling omdat er zich toch wel serieuze contrasten in zo'n scene bevinden.

            De waterval van 0.8sec is wat donker om die te gebruiken, maar bovendien is het silk effect gelijkaardig aan die van 2sec in deze foto.

            Ikzelf hou enorm van dit effect om wat rust in de foto te brengen. Een spetterende waterval zoals velen hem graag zien vind ik te veel details hebben, en dat samen in een detailrijke omgeving (beplanting, rotsen, stroming) maakt het beeld voor mij heel druk.

            Het is een smaak, en uiteindelijk zien we een waterval ook niet met onze eigen ogen als een "bevroren beweging", maar ook niet als een zijden stroom...

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Danny, ik durf wedden dat je nog een versie hebt met een kortere sluitertijd, zo iets rond de twee seconden?

            De stenen op de voorgrond zijn m'n dadda niet, de compositie van de rotswanden met het invallend licht des te meer!
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

              Vind dit een erg knappe foto, zeker na je uitleg hoe die technisch tot stand is gekomen.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

                Je bent een meester in het blenden want je kunt het verdomme niet zien.

                Ik had graag de steentjes in het water juist voor de waterval wat duidelijker willen zien...beetje flou op deze snelheid. Vraag mij af of een snelle sluitertijd dat beter zou weergeven...misschien niet, misschien wel...ik weet het niet eigenlijk. Ge hebt misschien nog een RAWke waarop je dat wel kunt zien. Zo leren we ook weer bij.
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

                  Ik denk, mocht Danny een masterclass landschapsfotografie & nabewerking geven, dat de zaal meerdere keren uitverkocht is. Ik zou zeker en vast ook een ticketje willen bemachtigen!

                  Ik volg Danny nu al verschillende jaren en het is één van de weinigen op dit forum die het licht zo goed beheerst.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Merci voor de complimenten, Linda en Bruno

                    Door de stroming in het water krijg je die stenen niet scherp te zien.
                    Of ze zijn flou door het silky water, of bij kortere sluitertijden zie je ze niet scherp door de structuur en details in het "bevroren" bewegende water.

                    Wat dat blenden betreft, mijn keukengeheim is niet te precies te selecteren en dan het masker te blurren, zodat zachte overgangen ontstaan.

                    Btw, I hate blends waarvan je het kan zien ! Zowel naar contrasten toe (te weinig contrasten), balans tussen licht en donker (het moet er realistisch blijven uitzien), en vooral selectiefouten en halo's.

                    Ik ben er voor mezelf heel streng op. Ook voor anderen trouwens :-D

                    Ik vind het zo jammer soms foto's te zien waar de hdr van afdruipt. Ook foto's waar hdr helemaal niet nodig of niet op zijn plaats staat.

                    Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb
                    Je bent een meester in het blenden want je kunt het verdomme niet zien.

                    Ik had graag de steentjes in het water juist voor de waterval wat duidelijker willen zien...beetje flou op deze snelheid. Vraag mij af of een snelle sluitertijd dat beter zou weergeven...misschien niet, misschien wel...ik weet het niet eigenlijk. Ge hebt misschien nog een RAWke waarop je dat wel kunt zien. Zo leren we ook weer bij.
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

                      Heel fijn gebracht
                      Sterke compositie, kleuren en natuurlijk blend/bewerking vakkundig toegepast

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sharplin Falls @ Mt Somers

                        een technisch meesterstukje wat een heel knappe plaat opgeleverd heeft!!
                        Sluitertijden...bij kleinere watervallen vind ik een lange sluitertijd toch ook wel mooier omv het zachtere effect...
                        kleine suggestie: misschien die steen links wat donkerder maken? contrasteert een beetje teveel vind ik met de rest van de setting
                        facebook

                        500px

                        Comment

                        Working...
                        X