Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe presteert een 70-200 + 2.0 converter t.o.v. Sigma 50-500 non-OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe presteert een 70-200 + 2.0 converter t.o.v. Sigma 50-500 non-OS

    Bij deze is mijn vraag dus al gesteld.

    Ik had graag het verschil in kwaliteit geweten tussen beide combinaties.
    Ik weet dat een 70-200 superieur is aan een 50-500, maar door de 2.0 converter gaat toch aardig wat kwaliteit verloren.
    Qua lichtsterkte scheelt het ook niet enorm veel.
    De sigma blijft nog altijd het meeste mm's hebben (ook al is het eigenlijk maar een 460mm)

    En dan! Is het de (toch wel grote) meerprijs waard? Wetende dat ik nu niet veel tele gebruik.
    Als je betere lenzen hebt, gebruik je die ook wel meer en in het gebied 70-200 heb je dan echt wel topglas. Daar wordt de 70-200 plots wel veel bruikbaarder dan de 50-500.

    Niet dat ik direct van plan ben te kopen, maar het blijft een verleidelijke keuze.

    Eventueel om het wat betaalbaarder te houden een 80-200 draaizoom met Kenko converter. (ondersteunt die autofocus in de body?)
    Maar dan spreek je over weer iets heel anders dan 70-200 + Nikon converter.

    Domme vraag misschien , ik hoor het wel.
    Discussie meer of minder zal het wel niet maken op BD.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

  • #2
    Re: Hoe presteert een 70-200 + 2.0 converter t.o.v. Sigma 50-500 non-OS ?

    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
    Eventueel om het wat betaalbaarder te houden een 80-200 draaizoom met Kenko converter. (ondersteunt die autofocus in de body?)
    Ik heb die combinatie gehad met een Soligor 2xPro(met een schuifzoom) en de toch al niet zo snelle AF kon, bij wijze van spreken, geen slak meer tracken. De AF-snelheid met een 70-200 is acceptabel.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hoe presteert een 70-200 + 2.0 converter t.o.v. Sigma 50-500 non-OS ?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik heb die combinatie gehad met een Soligor 2xPro(met een schuifzoom) en de toch al niet zo snelle AF kon, bij wijze van spreken, geen slak meer tracken. De AF-snelheid met een 70-200 is acceptabel.
      Heel erg nuttige info, want dat was ik inderdaad vergeten.
      Ik denk dat ik best mijn Sigma blijf gebruiken en wat meer moeite doe en wat vroeger opsta.
      Ervaring opdoen kost niets en leidt vaak tot betere resultaten dan nieuw (beter) materiaal aankopen.

      Toch bedankt
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment

      Working...
      X