Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouwfotografie

    Beste Forumleden,

    Ik moet begin juni een trouwpartij op beeld zetten maar wil graag eens jullie raad.
    Ik heb als toestel een 7D, met daarop een 18-55 F2.8 IS USM en een 70-200 F2.8 IS USM.
    Graag had ik mij een lensje bijgekocht die wat breder kan (mits zo weinig mogelijk vervorming) en die ik ook kan gebruiken voor interieur-fotografie.

    Ook zijn tips omtrent settings voor de trouw altijd welkom !
    Ik kan ook nog altijd iets bijleren

    Alvast bedankt,

    Frederick

  • #2
    Re: Trouwfotografie

    Tokina 11-16 f/2.8

    settings: je meter volgen, compenseren waar nodig. Eens spotmeting op de gezichten proberen,... Wat je anders zou doen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Trouwfotografie

      Een tip... zorg voor een tweede camera. Belangrijker dan een groothoeklens, voor trouwfotografie in ieder geval (en zorg ook voor 2 externe flitsers)... Twee redenen hiervoor; allereerst heb je back-up als één van je camera's uitvalt en daarnaast hoef je dan geen (of in ieder geval veel minder) lenzen te wisselen. En aangezien alles op zo'n dag erg snel gaat heeft dat zeker z'n voordeel

      Advies mbt groothoeklenzen heb ik niet echt, ik gebruik nooit breder dan 24mm op FF (= 15mm op cropcamera).
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Trouwfotografie

        Tokina 12-24. Ik ben er zeer tevreden over en geeft ook niet veel vervorming.
        Beter bruikbaar door het bereik voor een trouwpartij in mijn ogen.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Trouwfotografie

          Ik val MarkEL bij: een tweede body is je hoofdzorg op dit moment, niet een lens om 5 mm meer groothoek te hebben...

          Succes,

          Roeland
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

          Comment


          • #6
            Re: Trouwfotografie

            ik zou precies eerder éérst investeren in prime lenzen (lichtsterke) ipv een breedhoek. De lichtomstandigheden in kerk en stadhuis zijn vaak ondermaats, en flitsen is niet altijd aan te raden (en wordt soms ook niet geapprecieerd) en ook niet altijd mooi.

            daarbuiten: 2e body is een absolute must.

            Ook minstens één speedlite (bij voorkeur ook één voor op je tweede body)

            Nadien zou ik naar een breedhoek zoeken...

            Succes alvast, het is een leuke tak in de fotografie, maar vergeet niet: stress oh stress met momenten, en je moet volledig vanbuiten weten hoe de dag eruit ziet en kunnen anticiperen op elk (snel) moment.

            Leentje
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment

            Working...
            X