Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits

    Hallo iedereen, welke flash raden jullie aan op een Nikon CP 5700 ? Thanx.
    Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
    SB600
    Tripod: Velbon CX 530

  • #2
    Hangt een beetje van de prijs af wat je er wil voor geven en wat je er mee wil doen
    ik zelf heb de SB-50DX van NIkon en ben daar tevreden van geweest op mijn Nikon 5700 maar werkt spijtig genoeg niet goed op mijn nieuwe D70
    NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

    Comment


    • #3
      Misschien op het randje om dat hier te melden, maar in een fotowinkel op de Grote Steenweg in Berchem/Mortsel (de naam ontglipt me), doen ze hun SB-50 DX flitsen uit de verhuur weg, wegens vervanging door de SB-800 exemplaren... Misschien OK voor de CP5700? Geen idee van prijs en kwaliteit echter... Ik had vooral gebeld omdat ik een paar prijzen wilde van de SB-800 en SB-600... wilde die mens mij een SB-50 DX aansmeren voor op m'n D70. Toen ik zei dat dat niet echt een goed idee was voor de D70, probeerde hij me te overtuigen door te zeggen dat die DX flitsen speciaal gemaakt waren voor Digitale SLR's en dat ze D-TTL deden en dus prima waren voor de D70... Ik heb hem er niet op gewezen dat de D70 geen D-ttl had... Misschien had ik dat moeten doen in plaats van in te haken omdat ik dacht dat ze me in 't zak probeerden te zetten...

      Comment


      • #4
        Ik denk dat je Metro Foto bedoeld. Heb er nog nooit iets gekocht maar heb ze enkele keren bezocht voor mijn werk en zien me er wel bekwame en fijne mensen uit.
        NIKON D70
        NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

        Comment


        • #5
          Zeer vriendelijk aan de telefoon, maar nogal opvallend pusherig toen hij een kans zag om z'n SB-50 DX te verkopen, terwijl ik gewoon de prijzen vroeg van de SB-800 en SB-600. Nu ja... 't is maar 1 ervaring hee... Ik ga hen daarop niet taxeren, zeker niet nu informatie nog maar net begint door te stromen... Maar ik was WEL blij dat ik Nikon's compatibiliteitstabelletje al had gezien

          Comment


          • #6
            Koen, waar vind ik dat compatibiliteitstabelletje ?
            Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
            SB600
            Tripod: Velbon CX 530

            Comment


            • #7
              Hoi Rudy,

              Ik vind het niet dadelijk meer terug op het net... 'k had dat toen afgedrukt... maar de print heb ik niet meer sinds ik besloten had om voor de SB-800 te gaan bij m'n toekomstige zwarte doos (hopelijk niet van Pandora)...

              www.nikon-image.com/eng/speedlights/compatibility.pdf
              http://www.bythom.com/flashguide.htm
              http://www.bythom.com/flashcompare.htm

              EDIT:

              TOCH: http://www.nikon.com.sg/TechSupp/KB/TOPFAQ/Flash_Comp.htm

              Comment


              • #8
                Ze werkt perfect met de 5700 de dx50
                de mijne staat te koop dus laat maar horen als je interesse hebt , werk alleen manueel met de D70 spijtig goe flitske
                vrijdag ga ik een andere bestellen en dan ruil ik de dx50 binnen als ze niet verkocht is ik krijg er 100€ voor in de winkel
                NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

                Comment

                Working...
                X