Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

    Hoi,

    ik heb vandaag een Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM gekocht, ter info, de goedkopere versie, iets meer dan 400 euro, niet die van over de 1000 euro.
    Ik had hiervoor een simpele Tamron van 18-200 mm, en die maakte aardig goede foto's
    Nu heb ik vandaag met men nieuwe canon lens foto's gemaakt en deze zijn wazig bij bewegende beelden
    Ik maak foto's van lopende honden enz, en hij had echt tijd nodig om scherp te stellen, en het was allemaal wazig
    Ik heb gefotografeerd op sportfunctie, wat ik vroeger ook dee met de tamron lens.
    Ter info, ik fotografeer met een Canon 550 D
    Weet iemand hoe dit komt dat ilk bewegende en wazige foto's heb?

  • #2
    Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

    Heb je een voorbeeldfoto? Kan sluitertijd zijn. Eventueel de AV functie gebruiken waarbij jij zelf het diafragma bepaalt of de TV functie waar je de sluitertijd zelf bepaalt.
    Last edited by eos550; 8 mei 2012, 11:58. Reden: Foutje
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

      Hoe heb je de AF ingesteld?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door elien89 Bekijk bericht
        Hoi,


        Weet iemand hoe dit komt dat ik bewegende en wazige foto's heb?
        Ja, ik weet waarom je stilstaande, wazige en bewogen foto's hebt.

        Comment


        • #5
          Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Hoe heb je de AF ingesteld?
          Iemand die een Noobstand gebruikt , moet je die vraag niet stellen.

          Comment


          • #6
            Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Iemand die een Noobstand gebruikt , moet je die vraag niet stellen.
            Ook omdat AF niet in te stellen is bij sportstand.

            Comment


            • #7
              Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

              Ja ik zou ook aanraden de AV stand beginnen te gebruiken. Leer wat werken met de verschillende standen op de camera buiten de automatische standen. Dan pak je gewoon een hoge sluitertijd en je zal de beelden gaan bevriezen. Test het wat uit. Veel plezier ermee.

              Comment


              • #8
                Keeskanon, je doet jouw "reputatie" terug alle eer aan met de niets zeggende, kleinerende reacties van je. Niet iedereen is zo onderlegd en geschoold als jij. Niet iedereen is zo superieur.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Keeskanon, je doet jouw "reputatie" terug alle eer aan met de niets zeggende, kleinerende reacties van je. Niet iedereen is zo onderlegd en geschoold als jij. Niet iedereen is zo superieur.
                  jij ook met deze reactie op reactie. Je bent hier een tijdje niet geweest, maar in volle glorie terug blijkbaar.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                    ik gok dat je lens gewoon te traag is in het scherp stellen om een lopende hond te trekken. post mss eens een foto met exif gegevens (sluitertijd iso, diafragme, etc)
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door putor

                      jij ook met deze reactie op reactie. Je bent hier een tijdje niet geweest, maar in volle glorie terug blijkbaar.
                      Ik ben hier inderdaad een tijdje niet geweest. Net omwille van dergelijke zaken.
                      Zielig om zien dat een forum dat er zou moeten zijn om elkaar, en niet in het minst beginnende mensen, te helpen... wordt gedomineerd door mensen die zichzelf boven iedereen plaatsen en het daar bovenop nog nodig vinden om hun kennis niet te delen, maar iemand die een vraag stelt, belachelijk te proberen maken.
                      Als je niet wil helpen met nuttige, bruikbare tips, zeg dan gewoon niks, of zeg "Trek uw plan rn zoek het zelf uit", maar ga de mensen niet kleineren en belachelijk maken.

                      Misschien behoren een aantal onder jullie hier wel tot de groten der aarde op vlak van fotografie. Dat ga ik niet betwisten. Maar is het ècht nodig om dat met de meest ongepaste reacties en opmerkingen aan simpele geesten als ik duidelijk te maken?? Niet iedereen heeft vrachtwagens vol theoretische en technische kennis...

                      Ten andere, die opmerking van jou had ik ook wel verwacht, putor. Some things never change...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Ik ben hier inderdaad een t......ome things never change...
                        Amen.

                        Terug on-topic ; elien89, post eens zo'n wazige foto of eventueel een link naar zo'n foto.
                        Last edited by Tollerke; 8 mei 2012, 12:06.
                        Fotografie is leren kijken.
                        http://johanluyckx.weebly.com

                        Comment


                        • #13
                          Ik weet niet hoe de instelling is van de AF wanneer de sportstand wordt gebruikt. Ik veronderstel dat deze automatisch naar de AI-servo gaat? Dan kan het inderdaad zijn dat de AF van de lens te traag is om de hond te volgen (of de hond te snel is)...
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #14
                            Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Keeskanon, je doet jouw "reputatie" terug alle eer aan met de niets zeggende, kleinerende reacties van je. Niet iedereen is zo onderlegd en geschoold als jij. Niet iedereen is zo superieur.
                            Man, man je lijkt wel een Hollander met dat geheven vingertje....

                            Comment


                            • #15
                              Re: wazige foto's bij bewegende beelden Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door elien89 Bekijk bericht
                              Hoi,

                              Ik heb gefotografeerd op sportfunctie, wat ik vroeger ook dee met de tamron lens.
                              Ter info, ik fotografeer met een Canon 550 D
                              Weet iemand hoe dit komt dat lk bewegende en wazige foto's heb?
                              Ik beter mijn leven:

                              Hoogstwaarschijnlijk was er gewoon te weinig licht om de sluitertijd kort genoeg te krijgen.
                              Je lens is niet lichtsterk genoeg en de ISO kan niet hoog genoeg.
                              De AF kan een rol gepeeld hebben , maar licht is bepalend voor de mogelijkheden.

                              Probeer het eens met:
                              Stand AV en 5,6 instellen
                              ISO op 800 of 1600, in ieder geval iets wat nog aan te zien is.
                              Als de hond hiermee niet stilstaat, is er te weinig licht.

                              Comment

                              Working...
                              X